Gasly zůstává u Alpinu

autor: Róbert Randuška
zveřejněno: 28.6.2024, 11:40

počet komentářů: 0

Tým Alpine v Rakousku oznámil, že i v dalších letech za něj bude závodit Francouz Pierre Gasly. Nebylo zveřejněno, na kolik let Gasly podepsal, ale od oznámení odchodu Estebana Ocona dává smysl, aby Gasly zajistil kontinuitu minimálně do sezon 2025 a 2026. Do sezony 2026 nasadí týmy zcela nové vozy i pohonné jednotky, proto inženýři žádají od šéfa týmu aby alespoň jeden, ideálně oba jezdci zůstali jako konstanta.

V tomto skvělém týmu se cítím jako doma a jsem velmi rád, že jsem součástí projektu ve F1, ale i větší vize Alpine Cars,“ řekl Gasly, kterému peníze od marketingového oddělení automobilky dělají letos nejspíše větší radost než konkurenceschopnost vozu, který zahájil sezonu úplně na chvostu a jen pomalu se prodírá do lepší části středu pole. „Oficiálně jsem tady 18 měsíců a plánem vždy bylo stát se součástí dlouhodobého projektu. Na okruzích je to teď těžké, ale neztrácím víru v úspěch projektu a rozhodně nechci odejít.

Za hlavní kandidáty na obsazení volné sedačky vedle Gaslyho jsou považováni Mick Schumacher a junior Alpinu, Jack Doohan. Nový výkonný poradce Alpinu, Flavio Briatore, však podle zahraničních médií oslovil Carlose Sainze, kterého získání by Alpinu přineslo prestiž, nicméně vítěz velkých cen by nejspíše chtěl nejprve vědět, zda tým zůstane továrním, nebo Renault ukončí výrobu motorů. Čtvrtým zmiňovaným jménem je Valtteri Bottas, protože je zkušený, bez smlouvy a do těžce zkoušeného týmu by prý pasoval díky pohodové nátuře, kterou v uplynulých letech ukázal u Sauberu.

Gasly má svoji blízkou budoucnost vyřešenou, Bruno Famin hledá ještě jednoho jezdce. Foto: Alpine

V Rakousku je přirozeně mnoho fanoušků Red Bullu a Maxe Verstappena, proto se dalo očekávat, že se úřadující šampión nevyhne otázkám ohledně budoucnosti s týmem, který na začátku roku vypadal, že by se mohl rozpadnout, avšak nyní už zůstaly prakticky jen obavy o konkurenceschopnost jeho prvního motoru v roce 2026. Některá média informují, že Verstappen svou budoucnost u Red Bullu potvrdil na tiskové konferenci, ale udělejte si názor sami.

Dnes jsme už kolem toho tancovali, ale chtěl bych jasnou odpověď. Budete příští rok závodit za Red Bull? Ano nebo ne?“ zeptal se redaktor webu Motorsport poté, co Verstappen už na to téma vyhýbavě odpověděl.

A vy jste to nepochopil z předchozí odpovědi?

Nemůžete to říct?

Tak dobře, ano. Jak jsem řekl, už pracujeme na voze pro příští rok. Myslím, že když je někdo soustředěný na další projekt, tak chce nadále závodit za stejný tým.

Mercedes, který je podezřelý z lákání Verstappena, tento týden oznámil, že si chce nechat co nejvíce času, než rozhodne, zda příští rok do sedačky po Lewisi Hamiltonovi skutečně posadí svého juniora, Kimiho Antonelliho.

Ještě jsou zde dva zajímaví jezdci v rozdílných situacích. Daniel Ricciardo letos jaksi opět ztratil tempo a v Rakousku přiznal, že se musí snažit, aby zachránil svou kariéru ve F1. Není divu, vždyť Helmut Marko se nechal slyšet, že jelikož Ricciardo měl být připraven nahradit u Red Bull Racingu Sergia Péreze, ale ten dostal dvouletý kontrakt, tak jeho další setrvávání v týmu RB nemá smysl a v dohledné době by měl být nahrazen mladým Liamem Lawsonem.

A samozřejmě Carlos Sainz, který byl před pár měsíci spojován s Red Bullem i Mercedesem, ovšem teď to vypadá pouze na rozhodování mezi Sauberem/Audi, což by znamenalo pustit se do testování úplně prvního motoru F1 z dílny Audi, Williamsem, což je tým na vzestupu, avšak odráží se ode dna a je bez tovární podpory a do nejistoty ponořeným Alpinem.

Jednání s týmy mi tak trochu ukázala, jak tvrdý tento sport opravdu je. Nesmíte věřit věcem, co vám lidi řeknou na začátku vyjednávání. Obecně není dobré věřit lidem z padoku, protože v tomto sportu je spousta politiky. Ale aspoň jsem se už dověděl spoustu věcí o týmech, za které bych mohl příští rok závodit,“ řekl Sainz.

Zdroj: motorsport, úvodní foto: Alpine


Zdroj: motorsport

 


Článek byl vytišten z magazínu www.rely.cz, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné. (c) FELAX, 2004-2024