Čeští účastníci o uplynulém závodu na 1000 km v Monze |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
TŘÍDA LMP1: Jeden z nejdramatičtějších závodů moderní historie sportovních vozů, 1000km Monzy, přinesl posádce Jan Charouz, Stefan Mücke bod za osmé místo v královské kategorii LMP1. Zcela nový vůz LMP1 s motorem Aston Martin byl po hodině a čtvrt absolutně v čele, nicméně závada na palivovém systému motoru je nadlouho zdržela v boxech. Po opravě pak česko-německá dvojice ve strhující stíhací jízdě dosáhla na bodovanou příčku. Dvacetiletý Pražan a o šest let starší závodník z Berlína patřili k hrdinům druhého závodu Le Mans Series 2008. Po dlouhém zdržení při opravě v boxech klesli na samý konec početného a výjimečně pestrého pole vozů, ale nevzdali se. Stefan Mücke dokonce v závěru zajel v jednom z kol čas, který byl lepší než jeho výkon z kvalifikace. Jezdci i další členové týmu Charouz Racing System se už nyní těší k dalšímu závodu LMS za dva týdny v belgickém Spa Francorchamps. Až na potíže s palivovým systémem totiž byl zcela nový prototyp LMP1 s motorem Aston Martin velmi rychlý i spolehlivý. V druhé polovině závodu zajížděli týmoví jezdci rovnocenné časy s turbodieselovými prototypy. Aston Martin Racing se radoval také z výkonu Tomáše Engeho a jeho španělského kolegy Antonia Garcii. Posádka Astonu Martin DBR9 totiž po znamenitém výkonu vyhrála třídu LMGT1. Druhý závod Le Mans Series vedle divokých soubojů poznamenala i řada drsných havárií. Tu nejděsivější předvedl Stephane Ortelli s vozem Courage Oreca, jenž se v rychlosti okolo 300km/h vznesl a diváci viděl několik salt. Monacký závodník havárii přečkal s šokem a zlomeným kotníkem. Stefan Mücke: „Dnes nám nebylo štěstí zrovna nakloněno. Náš vůz byl přitom neuvěřitelně rychlý, po hodině a čtvrt od startu jsme byli v provizorním vedení, naše šance na stupně vítězů byly veliké, ale technika byla bohužel proti. Vůz zničehonic začal ztrácet výkon, téměř se zastavil, byl jsem dost nervozní, abych vůbec dojel k mechanikům. Ti nakonec vše dali do pořádku a na nás s Honzou pak bylo dohánět ztrátu, Naštěstí jsme zcela vyrovnaná dvojice, tak jsme se probili až k bodu za osmé místo.“ Jan Charouz: „Musím říct, že to bylo opravdu velké drama. Pocit beznaděje, kdy vám auto opakovaně samo od sebe zastavuje, je skutečně hodně silný. Stejné potíže, které měl Stefan, potkaly i mě, ale naštěstí to mechanici opravili. V okamžiku závady jsem musel na trati co tři vteřiny vypínat a zapínat celou elektroniku motoru, což mohli diváci u televizorů poznat podle světel, která jednou svítila, jednou ne. Nebýt poruchy, byli jsme hodně vysoko. Ale to už jsou závody.“ Antonín Charouz, šéf stáje: „Potíže s palivovým systémem nás dnes srazily z našich vysokých a myslím oprávněných ambicí. Je to velká škoda, ale to už k motorsportu patří. Je důležité, že se nám vyhnuly divoké havárie, kterých dnes bylo v Monze ažaž. Při pomalé jízdě jsem měl o oba jezdce strach, jde totiž o velmi nebezpečnou situaci. Když ale celý víkend shrnu, jsem velmi spokojen s naší rychlostí. Nesmíme zapomenout, že náš vůz je zcela nový, takže nějaký ten technický problém k novým autům vždy patří.“ George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing: “Samozřejmě jsme zklamaní, že se nám nepodařil dnes lepší výsledek, ale s menšími problémy jsme v našem programu počítali. Budeme ovšem i nadále vytrvalí v naší tvrdé práci. Uděláme vše pro napravení drobných potíží, z nichž si pro příští závod bereme ponaučení.” TŘÍDA GT1: Byla to jedna z ozdob dnešního závodu. Tomáš Enge s Antoniem Garciou v Astonu Martin DBR9 versus Olivier Beretta a spol.v corvetě. Šlo o vítězství ve třídě LMGT1. Posádky bojovaly v závodě na 1000 kilometrů v Monze ve vteřinách, dlouhé pasáže dokonce v pouhých desetinách vteřiny. Z tvrdě vybojované výhry se nakonec radovala česko-španělská dvojice. Většinou to byl především souboj Enge proti Berettovi. Oba expiloti formule 1 se dobře znají z bitev v American Le Mans Series i ve 24 hodin Le Mans. Čech jako tovární jezdec Aston Martin Racing, monacký pilot coby tovární závodník týmu Corvette. Diváci na tribunách v Monze jen koukali, co tito dva bojovníci předváděli za těsnou řež. Tomáš Enge: „Byl to pro nás výborný závod. Vše fungovalo bezvadně. Tentokrát jsem jel větší část závodu já, byl jsem na trati něco přes tři hodiny a musím říci, že jsem si to pořádně užil. Souboj s Olivierem Berettou byl velmi tvrdý a já jsem rád, že s vítězným koncem pro nás. Diváci se snad bavili, protože velkou část bitvy jsme byli jen ve vteřinách.“ Výsledky, 1000km Monzy, 2. z 5 závodů Le Mans Series Průběžné pořadí LMS – LMP1 jury dosud nevydala – zde je po 1. závodě Zdroj: Tiskové zprávy Komentáře ke článku
|
Reklama