clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Penskeho žluté auto je pekelně rychlé

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 10.7.2009, 18:20

počet komentářů: 0


Trénink začal s menším zpožděním, protože při předchozím tréninku sportovních vozů vytekl z jednoho stroje na trať olej. Spousta jezdců nasadila v Torontu jiné zbarvení vozu. Marco Andretti vyjel z boxů v modročerné kombinaci sponzora iShares. Ed Carpenter nastoupil v šedooranžovém zbarvení William Rast, ve stejném zbarvení startoval loni Townsend Bell v Indianapolis. Tony Kanaan dal vzpomenout na své loňské modré zbarvení z Edmontonu. Mike Conway bude závodit v modrozelené kombinaci sponzora Valspar. Dan Wheldon opraší kamufláž Národní gardy se kterou jel v Indianapolis a Watkins Glen. Někteří jezdci mají své vozy jen mírně upravené. Mario Moraes má na bočnicích místo „Azul“ napsáno „1800“ a vítěz minulého závodu Justin Wilson má na křídlech svého sponzora ze závodu v St. Petersburgu – Sonny´s Real Pit Bar-B-Q. O zbarvení vozu Paula Tracyho jsme již informovali.
První půlhodina patřila nováčkům a jezdcům mimo top 10. Nejlépe se v ní dařilo Tracymu, Powerovi a Doornbosovi. Naopak Raphael Matos a Mike Conway ve stejném kole nedobrzdili do třetí zatáčky. Naštěstí úniková zóna je v ní více, než dostatečná. I Paul Tracy si dopřál lehký kontakt monopostu se zdí. Ovšem není se co divit, protože všichni jezdci si stěžovali na kluzkou a hrbolatou trať.
Nejvíce se v tréninku činil Mario Moraes. Testoval tak důkladně, že mu vedení závodu ukázalo černou vlajku a přinutilo jej zajet do boxů. Pneumatiky na jeho Dallaře už byly tak sjeté, že podle vedení závodu nebylo bezpečné na nich pokračovat. Krátce se mimo trať dostal Richard Antinucci, ale vyhlášeny byly jen lokální žluté vlajky.
Žluté fáze jsme se dočkali také. Její vyhlášení bylo, mírně řečeno úplně zbytečné. Will Power nedobrzdil do první zatáčky a projel rovně pod Princess Gate. Zkušení matador dokázal nejen slušnou znalost tratě, ale i přilehlých komunikací, protože se dokázal vrátit na Lakeshore Boulevard jinou cestou.
Sedmá zatáčka okruhu se stala postupně osudná Andrettimu, který v ní probrzdil a tak tak se vyhnul kontaktu s bariérou. Těsně za ním jel Ed Carpenter. Ten už tolik štěstí neměl a svůj vůz lehce opřel o pneumatiky. V poslední minutě tréninku dopadl úplně stejně Mike Conway. Kuriózní byla situace z poslední čtvrthodinky tréninku. Vítr na trať zavál igelitový sáček, Marco Andretti pytlík nabral a musel zajet do boxů, aby jej mechanici sundali ze špičky jeho předního přítlačného křídla.

Vítěz posledního závodu, Justin Wilson, nastoupil pouze k posledním 25 minutám tréninku. Tým se rozhodl pošetřit pneumatiky a nechat ostatní jezdce, aby trať pogumovali. Většinu tréninku se trápil Ryan Briscoe, kterému se slušný čas povedl až v jeho předposledním kole.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 W.Power  Penske Racing
1:02.1733
2.
 R.Matos  Luczo Dragon Racing
0.1242
3.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
0.1591
4.
 R.Briscoe  Team Penske
0.1823
5.
 P.Tracy  KV Racing Technology
0.2197
6.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
0.2766
7.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
0.3231
8.
 H.Castroneves  Team Penske
0.3324
9.
 R.Doornbos  Newman/Haas/Lanigan Racing
0.4009
10.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
0.4032
11.
 R.Hunter-Reay  A.J. Foyt Enterprises
0.4928
12.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
0.5015
13.
 A.Tagliani  Conquest Racing
0.5190
14.
 M.Conway  Dreyer & Reinbold Racing
0.8470
15.
 M.Moraes  KV Racing Technology
0.8560
16.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
1.0824
17.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
1.1590
18.
 E.Viso  HVM Racing
1.3489
19.
 T.Scheckter  Dreyer & Reinbold Racing
2.0179
20.
 D.Wheldon  Panther Racing
2.1625
21.
 R.Antinucci  Team 3G
2.2367
22.
 E.Carpenter  Vision Racing
2.6860
23.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
2.7687
 

Zdroj: formule.cz, Foto: CCWS, LLC. /USA LAT Photographic

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024
Byl Norris nesportovně okraden o bod? - 23.9.2024
Norrisovo noční tažení s horkou chvilkou - 22.9.2024
Proč Verstappen sabotoval tiskovku? - 22.9.2024

Reklama