clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Další těsný finiš na Chicagoland Speedway!

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 30.8.2009, 07:23

počet komentářů: 0


Ryan Briscoe získal třetí vítězství v sezóně a upevnil vedení v šampionátu. Scott Dixon ze sedmi startů v Chicagu popáté skončil druhý (počtvrté v řadě). Mario Moraes vylepšil svůj nejlepší výsledek v IndyCar, který zajel minulý týden v Sonomě. Dvacetiletý Brazilec poprvé v IndyCar vystoupal na stupně vítězů. Dario Franchitti dojel čtvrtý a na titul nyní ztrácí 25 bodů. Páté a sedmé místo Rahala a Servii dokládá dobrou formu stáje Newman/Haas/Lanigan Racing.
Peak Antifreeze & Motor oil Indy 300 – Chicagoland Speedway
200 kol – 300 mil
3 žluté fáze – celkem 23 kol
6 jezdců ve vedení, celkem 18 změn
Nejrychlejší kolo: Tomas Scheckter – 25.0567 v 193. kole
Počasí závodění příliš nepřálo. Teplota pouze 16 °C a silný vítr rozhodně nejsou nejlepší podmínky pro závodění. Aby jezdci dostatečně zahřáli motor a pneumatiky, přidali pořadatelé jedno zahřívací kolo. Jezdce také nechali mnohem déle stát v pit lane s nastartovaným motorem.
Start drama nepřinesl,  Castroneves dobře kryl záda Briscoeovi a udržel Franchittiho za zády. Ed Carpenter postoupil o šest pozic, společně s Dixonem se dostal před Kanaana. Dixon záhy zdolal i Franchittiho a Castronevese a ohrožoval Briscoeovu vedoucí pozici. Tony Kanaan měl plné ruce práce s Carpenterem, za nimi vedle sebe jela dvojce Rahal – Moraes.
Právě Rahal a Moraes spolu ve 33. kole málem kolidovali. Mario Moraes se posouval před Rahala vnitřní stranou tratě, když jej Rahal zavřel. I přes svůj nízký věk předvedl Moraes skvělou kontrolu nad vozem a udržel se na trati, byť musel sjet až na obslužnou plochu. Graham Rahal byl za incident napomenut vedením závodu.
Zastávky v boxech zahájil ve 44. kole Ryan Hunter-Reay. Z vedoucí skupiny stavěl první Ryan Briscoe. O kolo později ke svým mechanikům zaskočil Castroneves. Dixon a Franchitti vydrželi na trati ještě o jedno kolo déle. Po zastávkách v boxech vedl Dixon o půl vteřiny. Ve vedoucí skupině se drželi Castroneves, Franchitti a Briscoe. Čtyři vteřiny za nimi se Carpenter musel cítit jako zajíc na honu. S minimálními rozestupy jej následovalo dalších 11 pilotů, kteří mezi sebou předváděli skvělé manévry. Ve skupině se mimo jiných drželi Scheckter, Kanaan, Moraes, Rahal, Servia či Matos.
Okolo 57. kola mezi sebou Briscoe a Dixon začali přímo bojovat o první místo. Dixon se držel na vnitřku dráhy, Briscoe jel vedle něj. Oba dva souboj natolik zdržoval, že se do souboje mohli přímo zapojit Castroneves a Franchitti. V 62. kole se Briscoe konečně před Dixona dostal.
Při zastávce v boxech se do problémů dostal Marco Andretti. Do jeho vozu se nepodařilo dostat potřebnou dávku paliva a v 74. kole musel Andretti na neplánovanou zastávku.
Vedoucí čtveřice v 75. kole dojela skupinu pomalejších jezdců. Dostat se před Visa, Conwaye a ostatní se nejlépe podařilo Castronevesovi, naopak Briscoe se propadl až za Dixona a Franchittiho na čtvrté místo. Zrovna jakmile se vedoucí čtveřice před pomalejší jezdce dostala, zajeli oni k druhé plánované zastávce.
Jenže než došlo na zastávky jezdců na čele, narazil v 92. kole do zdi Hideki Mutoh. Japonec při kontaktu se zdí vůz značně poškodil, naštěstí z nehody odešel po svých. Jezdecké pole přivedl do boxů Dixon. Jestliže poslední dva závody měl nejlepší zastávky Ryan Briscoe, v Chicagu si všechnu smůlu vybral naplno. Při druhé plánované zastávce přejel značku. Tankování se trochu protáhlo a Australan přišel o čtyři pozice.  Dan Wheldon z boxů vůbec neodjel, postihla jej technická závada.
Po restartu zaútočil Castroneves na Dixona. Moraes dokázal, že má velmi rychlý vůz a dostal se před Carpentera a Franchittiho. Devět kol po restartu se ovšem Marco Andretti opřel o zeď. Vůz sice nepoškodil, ale musel do boxů pro nové pneumatiky a byly vyvěšeny žluté vlajky.
Přestože od poslední zastávky v boxech neuběhlo ani dvacet kol, celé jezdecké pole vyjma třetího Schecktera a pátého Kanaana zajelo k další zastávce. Helio se velmi divil, když ho závodní inženýr Tim Cindric povolal do boxů. Hunter-Reay se v boxech objevil dokonce dvakrát. Poprvé o kolo dříve, než byly boxy otevřeny, proto si musel svou zastávku zopakovat. Znovu se zastávka nepovedla Briscoeovi, tentokrát najel do svého stání příliš na šikmo a ztratil další tři pozice. Mario Moraes si ponechal použité pneumatiky a díky tomu opouštěl pit lane jako první. Hned za ním opouštěl své stání Franchitti.
Po restartu se Franchitti a Dixon odpoutali od zbytku pole, stíhal je pouze Moraes. Naopak Briscoe a Castroneves se propadli na desáté, respektive jedenácté, místo. Přestože se Briscoe potýkal s nedotáčivým vozem, probojoval se zpět polem až na třetí pozici.
V 153. kole musel pro palivo Tomas Scheckter, Kanaan vydržel na trati o kolo déle. Z jezdců na čele zajel v 157. kole do boxů jako první Franchitti. Při zastávce udělal jeho hlavní mechanik chybu. Normálně po výměně pravého předního kola mechanik odhodí pistoli na utažení kol směrem k boxové zdi, ale Franchittiho mechanik na to zřejmě zapomněl nebo jeho pozornost upoutalo něco jiného. Chvíli pak lovil pistoli pod Franchittiho vozem, než konečně mohl Skot vyjet z boxů.
Ještě před zastávkou v boxech se dostal Briscoe před Dixona. Ze zadu se na ně začal dotahovat Castroneves. Dixon a Castroneves zajeli ke svým zastávkám kolo po Briscoeovi. Když se jezdci vrátili zpět na trať, měl Dixon před Briscoem dvě vteřiny náskok. Třetí jezdil Castroneves, čtvrtý Franchitti a na pátém místě se držel Moraes.
16 kol před cílem se náhle zajiskřilo z pod Castronevesova vozu a podobně jako minulý týden v Sonomě Helio okamžitě ztratil nad vozem kontrolu. Velké štěstí měl v onu chvíli Franchitti, že nejeli vedle sebe, protože jinak by jej Helio doslova přišpendlil na zeď. Po kontaktu Castronevese a zdi byly potřetí vyvěšeny žluté vlajky.
Restartu jsme se dočkali devět kol před koncem. Všichni tři piloti bojující o titul se elegantně seřadili za sebou v pořadí Dixon, Briscoe, Franchitti. Za nimi bylo dalších 10 jezdců ve stejném kole. Střídavě za delší konec tahali Carpenter, Moraes a Rahal. Rahal si vyšlápl i na Franchittiho a nakrátko se posunul na třetí pozici a vypadalo to, že dokonce zaútočí na Briscoea. Briscoe a Dixon závodili bok po boku. Briscoe měl poslední push2pass, Dixon jich měl ještě skoro deset. Briscoe jej využil při nájezdu do posledního kola. Moraes se dokázal posunout před Rahala, který jak v rozhovoru prozradil moc push2pass nepoužíval, neboť v tak těsném závodění má lepší věci na práci, než mačkat čudlík. Franchitti push2pass nemohl použít, neboť jel na vnitřku za Dixonem. Tak se vedle něj protáhl Moraes a dojel si pro třetí místo. Briscoe a Dixon spolu bojovali do posledního metru, ale stejně jako v Kentucky protnul nos Briscoeova vozu cílovou pásku dříve. O 0,0077 sekundy!
Netradičně velmi naštvaného jsme měli možnost vidět Tonyho Kanaana. Při posledním restartu jej nepěkně zavřel Marco Andretti. Kanaan se díky jeho manévru propadl na chvost skupiny jezdců, kteří byli ve stejném kole jako vedoucí muž závodu. TK tak přišel o pár důležitých bodů. Po závodě si nejdřív vše vyříkal s Michaelem Andrettim a pak se jal hledat v boxech Marca.
p.
 Jezdec  Tým
Čas/Odstup
1.
 R.Briscoe  Team Penske
01:42:34.3051
2.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
0.0077
3.
 M.Moraes  KV Racing Technology
0.0699
4.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
0.0997
5.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
0.1295
6.
 E.Carpenter  Vision Racing
0.1668
7.
 O.Servia  Newman/Haas/Lanigan Racing
0.2612
8.
 T.Scheckter  Dreyer & Reinbold Racing
0.2683
9.
 R.Matos  Luczo Dragon Racing
0.3356
10.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
0.4344
11.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
0.5224
12.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
0.5840
13.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
0.8269
14.
 S.Fisher  Sarah Fisher Racing
1 kolo
15.
 R.Hunter-Reay  A.J. Foyt Enterprises
1 kolo
16.
 M.Conway  Dreyer & Reinbold Racing
1 kolo
17.
 E.Viso  HVM Racing
2 kola
18.
 R.Doornbos  HVM Racing
3 kola
19.
 J.Lazier  Team 3G
5 kol
20.
 H.Castroneves  Team Penske
Havárie
21.
 M.Duno  Dreyer & Reinbold Racing
Porucha
22.
 D.Wheldon  Panther Racing
Porucha
23.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
Havárie

Zdroj: formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024
Byl Norris nesportovně okraden o bod? - 23.9.2024
Norrisovo noční tažení s horkou chvilkou - 22.9.2024

Reklama