clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Honda prodloužila smlouvu s IndyCar do konce roku 2011

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 26.9.2009, 16:25

počet komentářů: 0


Ačkoliv v těchto dnech vozy IndyCar series stojí v garážích nebo maximálně testují v Indianapolis a Homesteadu, vedení série má přesto napilno. Ve čtvrtek se konečně podařilo zajistit dodávky motorů Honda na příští dvě sezóny. Honda dodává motory do IndyCar od roku 2003, od roku 2006 je jediným dodavatelem motorů. Což je situace, se kterou japonská automobilka není spokojena. Hrozilo proto, že by Honda mohla smlouvu s IndyCar ukončit. Původně bylo nasazení nové techniky plánováno na rok 2011, nyní je ale tento termín nereálný. Naštěstí jeden z nejstarších partnerů IndyCar, který mimo motorů sponzoruje také závody v St. Petersburgu a v Mid-Ohiu, ustoupil ze svého požadavku, aby jeho motory měly v šampionátu soupeře a do konce roku 2011 smlouvu podepsal.
V Japonsku sportovní ředitel IndyCar Series Brian Barnhart prohlásil, že očekává upřesnění specifikací nového vozu a motoru ve čtvrtém čtvrtletí roku 2009.
„Má očekávání, že by tento balík (vůz a motor) mohl vyjet v sezóně 2012, pokračují. Máme čtyři výrobce (motorů), kteří projevili zájem účastnit se série od roku 2012, což je v tomto (ekonomickém) prostředí dobré. Takže pokračujeme v dialogu s nimi a doufáme, že od nich budeme mít konečné slovo v několika příštích měsících.“
Pokud jde o výrobce motorů, předpokládá se, že jedním z oné čtveřice je japonská Honda. Zbývající trojlístek by měl být složen z členů konsorcia Volskwagen Group. Zatím není jasná ani specifikace nového motoru. Honda prosazuje turbomotory se šesti válci, výrobci motorů z rodiny německého konsorcia se sídlem ve Wolfburgu prosazují pohonné jednotky jen se čtyřmi válci.
Snad ještě více, než motor, potřebuje nahradit šasi Dallara, které IndyCar používá od roku 2003. Monopost italského výrobce byl konstruován primárně na ovály, pro použití na městských a přírodních tratích byl upraven v roce 2005.
„Máme dva velmi odlišné koncepty šasi, pokud jde o vzhled a o to, jak jsou radikálně odlišné od našich současných vozů,“ říká Barnhart, „Jeden je tak radikálně odlišný, že si vyžádá víc, pokud jde o výzkum a vývoj, náklady a čas. Musíme být opatrní, abychom neskočili až moc dopředu, ale zároveň je to něco, o čem Indianapolis Motor Speedway a Indy Racing League jsou – evoluce.“
Barnhart zopakoval své dřívější prohlášení, že stejně důležité, jako vědět, jak s novým vozem závodit, je i vědět, jak s ním bourat. Zlí jazykové si neodpustily poznámku, jestli onu zmínku o bourání nedodal v souvislosti s možným angažmá Nelsona Piqueta Jr. v IndyCar.

Zdroj: formule.cz, Indycar.com

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024
Byl Norris nesportovně okraden o bod? - 23.9.2024

Reklama