clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Přestupový kolotoč v plném proudu - 2. část

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 8.11.2009, 00:00

počet komentářů: 0


 Dokončeme si, co jsme včera začali. Podívejme se na některé klasické stáje IndyCar (Panther Racing, Dreyer & Reinbold Racing, Vision Racing), zaměřme se na mladé či vznikající stráje (Sarah Fisher Racing, FAZZT Race Team) a na některé potencionální nováčky (De Ferran Motorsports, Newman Wachs Racing).

Panther Racing

U Pantherů mají jasno. Trošku překvapivě, vzhledem k některým neuspokojivým výsledkům z letošní sezóny, se vrátí Dan Wheldon. Ale Wheldon je zkušený jezdec a jestli někdo může hlavně na oválech týmu pomoci, tak právě on. Největším adeptem na vystřídání Wheldona byl Hunter-Reay, který by byl jako Američan jistě i víc zajímavý pro hlavního sponzora stáje – americkou Národní gardu. Ale Hunter-Reay zřejmě zamíří k Andrettimu
Luczo-Dragon Racing
Jay Penske a Stephen Luczo mají na několik sezón dopředu podepsaného Brazilce Matose. Stáj měla v plánu příští rok nasazovat dva vozy. Hovoří se o možném angažmá Tomase Schecktera. Scheckter s týmem závodil v roce 2008. Letos dokázal, že i s ne zrovna excelentní technikou dokáže na oválech dělat divy. Navíc má ve společnosti Mona Vie silného sponzora.
Dreyer & Reinbold Racing
Z Venezuely přišla zpráva, která většinu fanoušků nepotěší. Milka Duno má údajně finance na start ve všech závodech příští sezóny. A pokud ne ve všech, tak na oválech pravděpodobně ano. V takovém případě by se nejspíše ve voze zase s někým střídala, jako doposud.
O budoucnosti druhého vozu není zatím rozhodnuto. Tým nejspíše opět bude nasazovat dva vozy, Mike Conway je velkým favoritem na návrat k týmu. Vyloučené nejsou ani starty Tomase Schecktera, kdyby se nedohodl jinde. Hovoří se i o kanadském talentu Jamesi Hinchcliffovi.
FAZZT Race Team
Alex Tagliani již před koncem letošní sezóny prohlásil, že se příští rok vrátí se svým týmem. Nejdříve to vypadalo, že by se mělo nakonec jednat jen o občasné starty, ale podle Taglianiho má tým sponzora, který zaplatí start v celém ročníku. Sponzor by měl být oznámen v lednu.
Vision Racing
S Vision Racing to vůbec nevypadalo dobře. Tony George musel propustit část zaměstnanců. Z původních úvah o druhém voze se tým musel soustředit na to, aby vůbec by schopen pokrýt celou sezónu pro Eda Carpentera, což se podle posledních zpráv podařilo.
Team 3G
Tým s neuvěřitelně propletenou soustavou vlastnických vztahů, který v současné době spoluvlastní Greg Beck, Cary Agajanian, Mike Curb, Stanton Barrett a Steave Sudler by měl projít restrukturalizací a podle nejnovějších spekulací by jej měli odkoupit Jaques Lazier a Jim Gandolf. Kdyby se tak stalo, tak závodní sedačku by obsadil právě Jaques Lazier. Do té doby se spekulovalo o různých jezdcích, kteří se měli v kokpitu různě střídat. Ať už to byli Jaques Lazier, Stanton Barrett, Richard Antinucci či James Hinchcliffe. Je otázkou, jestli tento tým vůbec uvidíme na startu, kdo ho bude vlastnit (spoluvlastnit), jak se bude jmenovat a kdo za něj pojede.
Sarah Fisher Racing
U Sarah Fisher je jasno. Ona sama pojede v St. Petersburgu, v Alabamě na Barber Motorsports Parku, v Kansasu, v Indianapolis, v Texasu, v Iowě, na Chicagoland Speedway, v Kentucky a na floridské Homestead-Miami Speedway. Druhý vůz bude sedlat Jay Howard a to v Indianapolis, v Texasu, na trati v Mid-Ohio a na Chicagoland Speedway.
Newman Wachs Racing
Z Atlantic Championship (dříve spíše známá jako Formula Atlantics) by rád do IndyCar přešel další sirotek po herci Paulu Newmanovi. Juniorku pro Newman/Haas/Lanigan Racing zde Paul Newman založil s Eddiem Wachsem. Wachs by rád přešel s talentovaným Američanem Johnem Edwardsem, který letos vyhrát Atlantics, loni juniorskou Star Mazda Series, do vyšší kategorie. Johnu Edwardsovi je teprve 18 let. Pokud nevyjde IndyCar, kde by Wachs chtěl úzce spolupracovat s Newman/Haas/Lanigan Racing, je další alternativou GP2.
De Ferran Motorsports
Přestože to v poslední době s týmem Gila deFerrana nevypadalo nijak dobře, vydal dnes prohlášení, že jeho postup do IZOD IndyCar Series je i díky sponzorské smlouvě s IZOD stále velmi reálný. Zvláště, když se první závod jede v De Ferranově domovské Brazílii. Gil by rád nasazoval do IndyCar dva vozy. Jeden velmi pravděpodobně pro Simona Pagenauda, nám známého z ChampCar, který startuje za De Ferranův tým v American LeMans Series.
Druhý vůz měl být sponzorovaný Formula Dream a měl jej pilotovat Takuma Sato, mluvilo se o Dixonovi, který za De Ferran Motorsports startoval v ALMS. Dnes by mohl být adeptem na druhou sedačku další Francouz, a to sice Franck Montagny, který těžko dostane další šanci u Andrettiho. De Ferran má krom toho k dispozici širokou plejádu veteránů, kteří zatím místo nemají, třeba Junquiera nebo Oriol Servia.
Ti ostatní
Je zde ještě několik týmů, o kterých se zatím polohlasně hovoří, že by se do IndyCar mohly vrátit. Především stáj Bobbyho Rahala a Davida Lettermana. Kdyby se náhodou stalo, že se Graham Rahal nedomluví s N/H/L Racing, tak by mu pravděpodobně start zajistil jeho otec Bobby, jinak Rahal sr. stále čeká, jestli se najde sponzor. Letos jsme Rahal Letterman Racing mohli vidět pouze v Indy500, kde vůz pilotoval Oriol Servia.
Do IndyCar by rád zasáhl i Derick Walker, ale jeho účast se zdá být stále méně pravděpodobná i ve stínu toho, že jeden z klíčových členů týmu odešel k Taglianiho FAZZT Race Team. Na druhou stranu, Walker nasazuje vůz do IndyLights, má tým pohromadě, a kdyby byly peníze, hned může poskočit výše.
Vzhledem k ziskům z Cosworthu nebude mít o finance nouze v příštím roce Gerry Forsythe. Jeho by mohl k návratu přesvědčit letošní odchod Tonyho George z vedení série. Jenže jeho tým již de facto zanikl. Ovšem nebylo by to poprvé, co by se Forsythe vrátil do světa amerických formulí. Svůj první tým prodal v roce 1985, vrátil se v roce 1993 do juniorské IndyLights ve spolupráci s Barry Greenem (bratr Kima Greena) a s budoucím mistrem IndyCar a Formule 1 Jacquesem Villeneuvem. V dneska je spousta kanadských talentů, kteří nemají závodní sedačku. Třeba Hincchliffe pro něhož již nasazoval Forysthe vůz v Atlantics.
Loni se měl vrátit Pacific Coast Motorsports společně s Rubicon Race Team a bývalou hvězdou IndyCar Buddym Ricem. Jenže bohužel PCM před sezónou zbankrotoval, Rubicon Race Team se dočasně spojil s Conquest Racing a dnes tvoří Rubicon Race Team část týmu FAZZT.
Pravděpodobný není ani návrat Rocketsports Racing. Tým Paula Gentolizziho se po bankrotu ChampCar vrátil do série Trans-Am, kde získal mistrovský titul.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama