FIA upřesnila pravidla o zavěšení |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Mezinárodní automobilová federace oznámila týmům, že jakékoliv systémy umožňující regulovat světlou výšku vozu během kvalifikace a závodu o víkendu velké ceny bude posuzováno jako ilegální. Mluvčí FIA řekl v rozhovoru pro Autosport, že řídící orgán formule 1 rozeslal v neděli v noci jednotlivým týmům faxy upřesňující pravidla týkající se zavěšení. "Jakékoliv zařízení nebo procedura, jejichž účelem a/nebo efektem je změna nastavení zavěšení, budou v době, kdy je vůz umístěn v parc fermé, posuzovány jako odporující článku 34.5* Sportovních regulí," píše se v prohlášení. "Dále máme za to, že jakýkoliv systém umožňující regulovat zavěšení by měl být také v rozporu s článkem 3.15** Technických regulí." FIA svým počínáním reaguje na rozepře posledních dní. Některé týmy totiž podezřívají Red Bull, že takový systém používá, přičemž se objevily i spekulace o tom, že k úpravě světlé výšky používá stlačeného plynu. Tým to ale popírá, což dokazuje i podrobná technická přejímka, kterou jeho vozy prošly o víkendu Velké ceny Malajsie. Red Bull naopak vzkázal, že pokud se nyní někdo bude snažit takový systém použít, podá na něj protest. O vývoji takového systému už mluvil například McLaren, šéf Mercedesu Ross Brawn zase řekl, že je potřeba pravidla v tomto ohledu vyjasnit. * Článek 34.5 Sportovních regulí říká: Pokud účastník modifikuje některou část vozu nebo změní nastavení zavěšení, zatímco je vůz uzavřen v parc fermé, musí příslušný jezdec startovat do závodu z boxové uličky a postupovat podle procedury uvedené v článku 38.2. ** Článek 3.15 Technických regulí říká: Ovlivnění aerodynamiky: S výjimkou krytu popsaného v článku 6.5.2 (během použití v boxové uličce), jezdcem nastavitelných součástek popsaných v článku 3.18 a vedení popsaného v článku 11.4, kterákoliv specifická součástka vozu ovlivňující jeho aerodynamickou výkonnost: - musí odpovídat pravidlům spojeným s karoserií - musí být striktně zabezpečena jako nepohyblivá část vzhledem k celé odpružené části vozu (striktně zabezpečený znamená nemající žádný stupeň volnosti) - musí vzhledem k odpružené části vozu nehybná zůstat Jakékoliv zařízení nebo konstrukce, které jsou navrženy tak, že mění vzdálenost mezi odpruženou částí vozu a zemí jsou za všech podmínek zakázány. Žádná část ovlivňující aerodynamiku a žádná část karoserie, s výjimkou desky popsané v článku 3.13, nesmí být za žádných okolností umístěna pod základní rovinou. Zdroj: Autosport, Foto: Red Bull Komentáře ke článku
|
Reklama