Will Power vyhrál svou první kvalifikaci na oválu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Will Power by si pomalu měl pořídit nějakou poličku na „Peak Performance Pole Award“, ocenění pro vítěze kvalifikace v IndyCar. Letos získal již čtvrtou trofej ve tvaru pyramidy a tři má z předešlých dvou sezón. Šest kvalifikací vyhrál i v Champ Cars, ale nikdy, až do dneška, se mu nepodařilo vyhrát kvalifikaci na oválu. Když na začátku května přecházela IndyCar z městských a přírodních okruhů na ovály, tak před závodem v Kansasu nebyl Power favoritem oválové části. Teď se definitivně mezi favority i v této disciplíně zařadil.
Power byl prvním z „velké pětky“, který se pokoušel svůj vůz v Iowě kvalifikovat. Hrozbou mu měl být šestý v pořadí se kvalifikující Kanaan, ale jeho vůz na trati vůbec nedržel a Kanaan skončil v hloubi pole. Příjemně překvapili dva nováčci Alex Lloyd, a především Takuma Sato, který dlouhou dobu držel druhou příčku.
Sotva se Lloyd kvalifikoval na provizorní třetí místo, vyjela na dráhu jeho týmová kolegyně Milka Duno, ale nezvládla svůj vůz, ve druhé zatáčce se otočila kolem své osy a zádí narazila do zdi. Odneslo to zadní křídlo a levé zadní kolo. Ale Dale Coyne prohlásil, že vůz není vážně poškozený a zítra v něm Milka normálně nastoupí do závodu.
Jako šestnáctý v pořadí vyjel na dráhu Dario Franchitti, dosud v Iowě neporažený muž. Ale nedokázal překonat čas Willa Powera. Provizorně se kvalifikoval do první řady a odsunul z ní Takumu Sata. Kdyby následně se kvalifikující Tagliani nezkazil hned první kolo, zřejmě by Franchittiho okamžitě z jeho příčky sesadil, takhle skončil těsně za ním provizorně třetí. Což je stejnak úchvatný výkon, tým FAZZT je úplně novou stájí a Tagliani v životě v Iowě nejel.
Následovala silná trojka. První se kvalifikoval Castroneves. Dokázal překonat Franchittiho a zajistit týmu Rogera Penskeho první řadu, jenže ne nadlouho. Hned po něm vyjel Scott Dixon. I když měl kolo od kola lepší časy, tak součet čtyř kol na Willa Powera nestačil. Ovšem rozdíl mezi nimi je skutečně mikroskopický. Třetím, kdo z této skupiny vyjel na dráhu, byl vítěz z Texasu Briscoe. Ale jeho časy od prvního kola nestačily, a když Australan viděl šachovnicovou vlajku, patřil mu až 7. čas. Byl kromě jezdců Rogera Penskeho a Chipa Ganassiho pomalejší i než Sato a Tagliani.
Do pořadí ještě dokázal promluvit Marco Andretti, který svou Dallaru týmu Andretti Autosport kvalifikoval s třetím nejlepším časem a rozdělil tak „rudou brigádu“, to jest týmy Penske a Ganassi. Očekávalo se, že by i poslední dva jezdci, Vitor Meira a Dan Wheldon, mohli do pořadí promluvit, ale přestože zajeli čistou jízdu, přední příčky to již neovlivnilo.
Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama