clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Dan Želinský opět bez bodů

vydal: Zdenda Balcar
zveřejněno: 27.8.2010, 20:20

počet komentářů: 0


Dvě technické závady zastavily snahu pilota týmu Greyhound Star Moto Racing Dana Želinského na Slovakiaringu. Po vydařených testech i úspěšné kvalifikaci pro dvouhodinovku Divize 4, královské třídy MMČR, přišly poruchy italských vozů.

Pilot stáje Greyhound Star Moto Racing Team tak opět vyšel bodově naprázdno, jakkoli patřil k nejrychlejším jezdcům obrovského startovního pole, hned za piloty výjimečně silných vozů jako jsou stroje DTM.

První problém nastal v sobotním Sprintu, ve kterém jel s týmovým Ferrari 430 Scuderia GT3 (bíločerná barva) Želinského střídač Max Stanco. Polský závodník odstoupil brzy po startu. Odešla převodovka. Do startu dvouhodinovky nebyla šance rychlostní skříň opravit, takže stáj se rozhodla nasadit druhé ferrari (červená barva), jež má proti silnějšímu vozu asi o osmdesát koní menší výkon.

Závod rozjížděl jednadvacetiletý Ostravan. Za překrásného letního počasí, startovalo se před šestou večer za zapadajícího slunce, se na šestikilometrovou trať vydalo bezmála padesát vozů. Posádka Želinský, Stanco vyrazila z 12 příčky, přičemž před ním stály jen silnější vozy DTM a GT.

Hned po startu se Dan vydal na stíhací jízdu soupeřů na silnějších vozech a to velice úspěšně. V jedné z četných skrumáží dostal hodiny, nicméně poté v závodě pokračoval a opět rychlými koly se prodíral početným startovním polem. Definitivní konec nadějí přišel krátce po střídání. Jen co polský šampion vyrazil z depa, téměř obratem byl zpátky. Se zaolejovanou spojkou. Byla to závada, která už nešla do konce závodu opravit.

Dan Želinský: „Je to obrovská smůla a těžko hledám slova. Neuvěřitelně jsem se na Slovensko těšil. Měl jsem tříměsíční přestávku, zraněná ruka byla konečně v pořádku a pak přijde takový závodní víkend. Moc mě to mrzí. Obě týmová auta jela až do technických závad bez potíží, byla radost je řídit. Bylo mi líto mé chyby v závodě, ale jeli jsme kolo na kolo, bylo to hodně vypjaté. K mála radostem, které jsem s týmem na Slovensku zažil, bylo úžasné setkání s velkými hudebníky. Naši stáj přišli podpořit Jožo Ráž a Ján Baláž ze skupiny Elán. Legendární muzikanti navštívili box a zajímali se o každý detail závodů i jejich zázemí. Byl to nezapomenutelný zážitek. Abych nezapomněl zhodnotit Slovakiaring… Je to velmi zajímavá trať. Má plno úžasných pasáží, hlavně pravou zatáčku před druhým horizontem, to je něco neuvěřitelného.“

Rudolf Želinský: „Potkaly nás opět technické problémy, kvůli kterým tým nemohl dokončit závod. To je tristní skutečnost, která se navíc opakovala i v předchozích podnicích. Na Cenu Slovenska 2010 jsme připravovali velice zodpovědně - Dan po úrazu pravé ruky prodělal náročnou rehabilitaci, po té testování a fyzickou přípravu… Zajeté časy při testech a v tréninku ukazovaly vynikající pozice. O to je smutnější, že se opět opakovala závada z předchozích závodů (převodovka) a selhal dokonce i náhradní vůz. Takové věci se prostě nemohou stávat. Jsem velmi rozladěný z celé situace, která nás donutila se zamyslet nad úrovní přípravy vozu Ferrari polského dodavatele. Takovou sezonu jsme si na jejím začátku určitě nepředstavovali. Co závod, to zásadní technický problém. A tak v nejbližších dnech musí padnout rozhodnutí o pokračování takovéto spolupráce. Informace přineseme v příští tiskové zprávě.“

Zdroj: Greyhound Media

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama