Navarra - Premiérová sezona šampionátu AutoGP vrcholí |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Dáša Radová počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Premiérová sezona šampionátu AutoGP vrcholí. O tomto a následujícím víkendu čekají účastníky seriálu poslední dva podniky ve Španělsku a v Itálii. Nejprve týmy a jezdci zavítají na nový okruh Navarra na severu Španělska, který byl otevřen teprve letos. Trojici Jan Charouz, Natacha Gachnang, Adrien Tambay tentokrát v sestavě týmu Charouz-Gravity Racing doplní Alexander Sims. Alexander Sims sbíral úspěchy už od dob, kdy působil v závodech motokár a stejně si počínal okamžitě po svém přestupu do kokpitu monopostů: hned při svém prvním formulovém závodě totiž vybojoval druhé místo. V letech 2006 až 2008 působil Sims v britském šampionátu Formule Renault. Roku 2008 vyhrál dva závody, dvanáctkrát se prosadil na stupně vítězů a za své výkony byl odměněn prestižní britskou cenou „McLaren Autosport BRDC Young Driver of The Year“. Součástí odměny byla i účast při testování monopostu McLaren formule 1. Od sezony 2009 působí Alexander Sims v evropské sérii formule 3. Svou nováčkovskou sezonu ozdobil vítězstvím na Nürburgringu a pěti dalšími umístěními na stupních vítězů. Celkově skončil čtvrtý, v klasifikaci nováčků byl dokonce druhý. Ve stejném šampionátu pokračuje Sims i letos. Do sezony vstoupil vítězstvím v Le Castellet, připsal si další čtyři umístění na stupních vítězů a před posledním podnikem F3 Euro Series 2010 figuruje na čtvrtém místě absolutně. V AutoGP se Sims představí ve Španělsku poprvé. Otazník visel v posledních týdnech nad startem Jana Charouze, který si během fyzické přípravy poranil kotník a musel tak minulý týden vynechat závody Světové série Renault v Silverstone. Stav českého jezdce se ale rychle zlepšuje a třetí muž průběžného hodnocení AutoGP 2010 nebude na okruhu Navarra chybět. Až ostrá jízda ale ukáže, jak bude zraněná noha zátěž snášet. Jan Charouz: "Čeká nás nový okruh, o kterém nikdo nic pořádně neví. Všichni na tom ale budeme stejně a bude záležet, jak rychle si kdo zvykne. Tento týden jsem už mohl na zraněnou nohu našlapovat, tak uvidíme, jak to půjde v autě. Postavení v šampionátu je dobré, proto si samozřejmě přeji, aby mě noha nijak zvlášť netrápila a mohl jsem bojovat o co nejlepší umístění." Natacha Gachnang: "Na závodění na tomto okruhu se velice těším. Neznám ho, ale podle toho, co jsem viděla na internetu, vypadá skvěle. Tak jako pokaždé se budu i tentokrát snažit, abych ze sebe vydala to nejlepší. Dobrý výsledek by mě povzbudil, protože dosavadní průběh mé sezony hodně poznamenala havárie v Abu Dhabi. Strávila jsem hodně času u internetu, abych okruh poznala co nejlépe a teď jsem připravena pustit se do boje!" Alexander Sims: "Bude to pro mě výzva, ale těším se na ní. Rád bych poděkoval Gravity za tuto příležitost. Zatím nemám mnoho zkušeností s vozy, které jsou silnější než F3, takže AutoGP pro mě bude dalším krokem vpřed. Doufám, že dokážu jet rychle a budu držet krok se špičkou, ačkoliv půjde o můj první závodní víkend v AutoGP. Vydám ze sebe maximum a budu se snažit, abych se učil tak rychle, jak to jen půjde." Adrien Tambay: "Jsem víc než dobře připraven a fyzicky jsem ve skvělé kondici, abych o víkendu mohl znovu bojovat o příčky nejvyšší... Bylo by skvělé, pokud by se nám podařilo nastavit vůz tak dobře, jako pro první závod v Magny-Cours. Pak bychom snad mohli předvést stejně dobrý výkon jako tehdy!" Časový harmonogram závodního víkendu AutoGP na okruhu Navarra: Pátek 24. září Sobota 25. září Neděle 26. září Auto GP 2010 Pravidla Auto GP jsou nastavena tak, aby účastníci šampionátu měli vyrovnané podmínky, v rámci nichž mohou předvést své schopnosti a talent. S každým z jezdců, startujících na monopostech Auto GP s podvozky Lola a motory Zytec, spolupracuje závodní inženýr a dva mechanici. Tento tým poskytuje jezdci technickou podporu; náhradní díly centrálně dodává Auto GP. Odměnou za úspěch jsou pro účastníky šampionátu prize money v celkové výši 1.200.000 eur. Průběžné pořadí AutoGP 2010 Jezdci
Týmy
V seriálu AutoGP získává za každý závodní víkend šest nejlepších závodníků prize money. I v tomto hodnocení si jezdci týmu Charouz-Gravity Racing stojí dobře:
Závodní víkend Auto GP Program závodního víkendu Auto GP je rozdělen do dvou dnů. V prvním dni jezdci absolvují dva půlhodinové volné tréninky a třicetiminutovou kvalifikaci určující pořadí na startovním roštu prvního závodu. Druhý den se konají dva závody. První závod je vypsán na 40 – 45 minut nebo 90 km s povinnou zastávkou v boxech. Body získává podle systému 10-8-6-5-4-3-2-1 bodů prvních osm jezdců v cíli. Jeden bod je udělen jezdci, který absolvuje nejrychlejší kolo závodu. Výsledky prvního závodu určují pořadí na startu do druhého závodu, do něhož startuje prvních osm jezdců v opačném pořadí. Druhý závod je vypsán na 30 – 35 minut nebo 70 km a boduje v něm prvních šest jezdců, kteří si rozdělují body 6-5-4-3-2-1. Zvláštní bod znovu získává jezdec s nerychlejším kolem závodu.
KALENDÁŘ AUTO GP 2010
Zdroj: BPA, Foto: Cristiano Barni Komentáře ke článku
|
Reklama