clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Team Lotus započne sezónu bez systému KERS

vydal: Tomáš Hurt
zveřejněno: 31.1.2011, 10:00

počet komentářů: 0


Team Lotus potvrdil, že na startu sezónu 2011 nenasadí ve svých vozech systém rekuperace kinetické energie (KERS), nicméně nevylučuje jeho nasazení v pokročilejší fázi šampionátu.

Šéfdesigner Lewis Butler sdělil, že se tým rozhodl nenasadit KERS, jelikož by to vyžadovalo příliš mnoho kompromisů v ostatních oblastech vývoje.

"Rozhodnutí nepoužít KERS učinilo designerskou práci o něco snazší, neboť dostat ho do vozu je vždy tak trochu hlavolam," řekl.

"Stejné je to u nás v aerodynamice - nemít KERS je pro nás v podstatě jednodušší, protože dostat do vozu všechny části, které pro to potřebujete, je doopravdy dost limitující pro některé tvary v aerodynamice, které v určitých oblastech potřebujete," řekla šéfka aerodynamiky Marianne Hinson.

Dle výkonného ředitele týmu Keitha Saunta Lotus cítil, že potenciální zisk z KERSu nepřeváží nevýhody, kterým by tým čelil, kdyby by nucen systém do vozu integrovat.

"Pokud by nás KERS dostal z osmého na šesté místo, pak bychom ho měli," řekl. "Když se však podíváte na jeho váhu a inženýrské problémy s ním související, myslím, že je dobré rozhodnutí nezačínat s ním."

Pokud by však Lotus byl nucen KERS později nasadit, dle Saunta by se s tím dokázal vypořádat.

"Nakonec ho můžeme mít, kdo ví," pokračoval. "Pokud by k tomu došlo, máme mnoho zkušených lidí, kteří by se na to vrhli."

"Pokud bychom museli během jednoho dne navrhnout motorizovaný katamaran, myslím, že i to bychom zvládli!" zažertoval. "Máme tu pár velmi chytrých lidí."

Modelu T128 však nechybí povinné nastavitelné zadní křídlo a sportovní ředitel Dieter Gass je přesvědčen, že Lotus v této oblasti odvedl dobrou práci.

"Byla to o něco menší výzva, než jsem si původně myslel," řekl Gass. "Jakmile se podíváte na všechny odlišné koncepty, které můžete použít, není příliš těžké dosáhnout řešení. Myslím, že máme ve voze v celku elegantní, jednoduchý systém."

Zdroj: Autosport, Foto: Team Lotus

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Grosjean měl vyhrávat závody, míní Boullier - 14.1.2021
Lotus Evija má 1,5 MW - 17.7.2019
Lotus Exige slaví jubilea - 14.7.2018
V hlavní roli: třída GT3 – 10. díl - 8.3.2017
Sørensen: Carmen Jordá byla o 12 sekund pomalejší - 9.2.2016

Reklama