Stefano Coletti vyhrál nedělní sprint GP2 v tureckém Istanbulu, když navázal na dobrý start, probil se do vedení a ani po restartu v závěru závodu si nenechal první místo sebrat. Po včerejším neúspěchu se zadařilo také Josefu Královi, který dojel šestý a dokázal tak bodovat.
Pilot týmu Trident se po startu ze čtvrtého místa ještě během prvního kola dostal před Luize Raziu a v nájezdu do osmé zatáčky také před Charlese Pica na druhou pozici.
Na té se držel až do sedmého kola, ve kterém úspěšně zaútočil na dosud vedoucího Daniho Close. Jeho cestu za vítězstvím ale čtyři kola před cílem zpomalil safety car, který vyjel na trať kvůli nehodě Juliana Leala a Davide Rigona na cílové rovince.
Rigon v nájezdu do 19. kola bránil svou pozici před Lealem, jenže oba jezdci o sebe zavadili a tvrdě narazili do boxové zdi. Leal vyvázl z nehody bez zranění. Rigona naopak musela odvést sanitka, jelikož utrpěl mnohočetné zlomeniny levé nohy.
Vedení se rozhodlo závod restartovat kolo před koncem. Vedoucí Coletti si i přes široký průjezdu dvanáctou zatáčkou pohlídal vedení před druhým Giedem van der Gardem a dojel si pro vítězství.
Van der Garde se v posledním kole dostal pod tlak ze strany svého týmového kolegy Charlese Pica. Jenže vzadu číhal na svou šanci Sam Bird, který nakonec Pica v posledním kole předjel a ukradl tak Francouzovi stupně vítězů.
Sam Bird měl velké štěstí při restartu, když se dostal v nájezdu na cílovou rovinku do kontaktu se svým týmovým kolegou Marcusem Ericssonem. Švéd kontakt odnesl poškozeným předním křídlem, které jej odsunulo až mimo body na osmou pozici.
Ericssonovy chyby využila k postupu vpřed trojice pilotů Fairuz Fauzy, Josef Král a Jules Bianchi, která v nezměněném pořadí dojela do cíle. Josef Král si tak šestým místem dojel pro první bod v letošní sezóně.
Na Marcuse Ericssona zbylo až osmé místo před Jolyonem Palmerem a vítězem sobotního závodu Romainem Grosjeanem, který zkompletoval nejlepší desítku.
p.
Jezdec
Tým
Čas/Odstup
1.
S.Coletti
Trident Racing
41:40.571
2.
G.van der Garde
Barwa Addax Team
+ 2.184
3.
S.Bird
iSport International
+ 2.756
4.
C.Pic
Barwa Addax Team
+ 3.243
5.
F.Fauzy
Super Nova Racing
+ 3.502
6.
J.Král
Arden International
+ 5.038
7.
J.Bianchi
Lotus ART
+ 5.373
8.
M.Ericsson
iSport International
+ 5.602
9.
J.Palmer
Arden International
+ 7.143
10.
R.Grosjean
DAMS
+ 7.501
11.
E.Gutierrez
Lotus ART
+ 7.892
12.
M.Herck
Scuderia Coloni
+ 9.261
13.
J.Cecotto jr.
Ocean Racing Technology
+ 10.697
14.
L.Filippi
Super Nova Racing
+ 11.862
15.
D.Clos
Racing Engineering
+ 12.140
16.
D.Valsecchi
Team AirAsia
+ 12.237
17.
M.Chilton
Carlin
+ 12.359
18.
L.Razia
Team AirAsia
+ 12.826
19.
K.Mirocha
Ocean Racing Technology
+ 12.950
20.
F.Leimer
Rapax
+ 13.708
21.
P.Varhaug
DAMS
+ 14.195
22.
R.Gonzalez
Trident Racing
+ 15.582
D.Rigon
Scuderia Coloni
+ 5 kol
J.Leal
Rapax
+ 5 kol
C.Vietoris
Racing Engineering
+ 20 kol
Průběžné pořadí po dvou závodech:
p.
Jezdec
Tým
Body
1.
R.Grosjean
DAMS
13
2.
S.Bird
iSport International
13
3.
S.Coletti
Trident Racing
10
4.
G.van der Garde
Barwa Addax Team
10
5.
J.Bianchi
Lotus ART
6
6.
C.Pic
Barwa Addax Team
5
7.
L.Razia
Team AirAsia
3
8.
F.Fauzy
Super Nova Racing
2
9.
D.Clos
Racing Engineering
1
10.
J.Král
Arden International
1
Bodovací systém GP2: Pole position pro hlavní závod: 2 body Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1 Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)
Zdroj: Formule.cz, časy GP2
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.