clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Ve sprintu se k triumfu prokousal Grosjean

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 10.7.2011, 23:55

počet komentářů: 0


Romain Grosjean získal své třetí letošní vítězství v GP2, když v krátkém závodě na Silverstonu předvedl svou sílu a probil se z pátého místa až do čela.

Grosjean zahájil úspěšný den dobrým startem, když z pátého místa postoupil na třetí předjetím Sama Birda a Stefana Colettiho, který zůstal stát na své druhé startovní pozici.

Ve vedení v tu chvíli jel Dani Clos, který se na startu dokázal dostat před prvního Gieda van der Gardeho. Grosjean se držel za nimi na třetí pozici.

V patnáctém kole se Francouz odhodlal k útoku na van der Gardeho, Nizozemce přitom zdánlivě jednoduše překonal v zatáčce Village.

Krátce nato udělal vedoucí Clos chybu, vyjel v zatáčce Brooklands mimo trať a ztratil náskok, který si do té doby vybudoval. O kolo později už měl Grosjeana za zády, pilot týmu DAMS přitom neváhal v zatáčce Copse převzal vedení.

Grosjean následně začal ujíždět rozdílem třídy, v cíli byl o sedm sekund dřív než Clos. Francouz tak upevnil svou první pozici v průběžném pořadí šampionátu. K šesti bodům za vítězství navíc dostal i bonusový bod za nejrychlejší kolo. To sice zajel Coletti, který s velkou ztrátou nakonec odstartoval, Monačan ale neskončil v první desítce.

Clos udržel druhé místo před dotírajícím van der Gardem, který se musel spokojit se třetí pozicí.

Čtvrté místo bral Marcus Ericsson, který tak i ve druhém závodě na Silverstonu dokázal bodovat.

To samé platí o jeho týmovém kolegovi Samu Birdovi, ten ale skončil šestý, když jej dvě kola před cílem předjel také včerejší vítěz Jules Bianchi.

První desítku uzavřeli Christian Vietoris, Esteban Gutierrez, Alvaro Parente a Charles Pic.

Další závod hodný zapomenutí má za sebou český jezdec Josef Král. Ten se sice po startu z dvaadvacátého místa posunul na sedmnácté, pak jej ale Michael Herck vytlačil na obrubník a Král tři pozice ztratil. Pilot týmu Arden se pak rozhodl pojmout zbytek závodu jako přípravu na nadcházející podnik na Nürburgringu.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 R.Grosjean  DAMS
36:42.650 
2.
 D.Clos  Racing Engineering
+ 7.019 
3.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 7.760 
4.
 M.Ericsson  iSport International
+ 8.433 
5.
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 9.427 
6.
 S.Bird  iSport International
+ 12.924 
7.
 C.Vietoris  Racing Engineering
+ 20.853 
8.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 21.888 
9.
 A.Parente  Carlin
+ 22.128 
10.
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 23.154 
11.
 F.Leimer  Rapax
+ 23.296 
12.
 L.Filippi  Super Nova Racing
+ 23.624 
13.
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 31.357 
14.
 L.Razia  Rapax
+ 32.330 
15.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 32.780 
16.
 J.Palmer  Arden International
+ 33.447 
17.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
+ 34.778 
18.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 38.139 
19.
 M.Chilton  Carlin
+ 39.168 
20.
 J.Král  Arden International
+ 40.754 
21.
 J.Leal  Rapax
+ 1:25.700 
22.
 S.Coletti  Trident Racing
+ 1 kolo 
23.
 P.Varhaug  DAMS
+ 1 kolo 
 
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 11 kol 
 
 K.Ceccon  Scuderia Coloni
+ 15 kol 
 
 K.Mirocha  Ocean Racing Technology
nestartoval 

Nejrychlejší kolo závodu: Stefano Coletti (Trident Racing) - 1:43.262 (12. kolo)
Bod však připadá Romainu Grosjeanovi, Coletti totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po deseti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
47 
2.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
38 
3.
 S.Bird  iSport International
32 
4.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
30 
5.
 C.Pic  Barwa Addax Team
24 
6.
 D.Clos  Racing Engineering
24 
7.
 J.Bianchi  Lotus ART
22 
8.
 M.Ericsson  iSport International
17 
9.
 S.Coletti  Trident Racing
16 
10.
 L.Razia  Caterham AirAsia
11 
11.
 J.Král  Arden International
10 
12.
 E.Gutierrez  Lotus ART
13.
 L.Filippi  Super Nova Racing
14.
 F.Leimer  Rapax
15.
 A.Parente  Carlin
16.
 C.Vietoris  Racing Engineering
17.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
18.
 M.Chilton  Carlin
19.
 M.Herck  Scuderia Coloni

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)

Zdroj: Formule.cz, časy GP2

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
GP2 a GP3 se připravovaly v Abů Dhabí na sezonu 2017 - 4.12.2016
Známé jméno v GP2: Louis Deletraz před debutem - 22.11.2016
Giovinazzi velkým vítězem GP2 v Malajsii - 2.10.2016
GP2 a GP3: Giovinazziho štěstí, Gaslyho smůla v Monze - 8.9.2016
Do konce šampionátů GP2 a GP3 scházejí ještě tři podniky - 30.8.2016

Reklama