clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Vietoris si na závěr sezóny zopakoval loňské vítězství

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 12.9.2011, 13:45

počet komentářů: 0


Christian Vietoris vyhrál závěrečný závod letošní sezóny GP2 v Monze a zopakoval tak své vítězství, které loni v italském sprintu rovněž v barvách týmu Racing Engineering vybojoval.

Němec se probojoval do čela hned v úvodu závodu, když spolu s Fabiem Leimerem předjel z pole position vyrážejícího Julese Bianchiho. Leimer pak několikrát Vietorise ohrozil, ani jednou se však nedostal do vedení.

Bianchi se brzy musel začít starat o situaci za sebou, protože jej měli na dostřel čtvrtý Sam Bird a pátý Luca Filippi, který po startu z osmé pozice tři místa vydělal, když předjel Adama Carrolla a využil kolize mezi Charlesem Picem a Romainem Grosjeanem v první šikaně, po které byli oba Francouzi ze hry venku. Filippi sice také od Pica dostal několik ran, mohl ale pokračovat.

Vietoris bez problémů ve zbytku závodu udržel Leimera za sebou a dojel si pro letošní druhé vítězství, v konečném pořadí se tak posunul na sedmé místo. Leimer byl klasifikován na druhé pozici.

Bianchi se nakonec postavil na třetí stupeň vítězů, když ani Bird, ani Filippi nebyli schopni nic vymyslet. Ital však zajel nejrychlejší kolo závodu a o bod tak Bianchiho porazil v boji o druhé místo v celkové klasifikaci.

Charles Pic se vzhledem ke kolizi v úvodu závodu propadl ze druhé pozice v šampionátu na čtvrtou, jeho týmový kolega Giedo van der Garde po startu z jednadvacáté pozice dojel třináctý a ani ve druhém závodě v Monze nebodoval. Ze druhé pozice na začátku víkendu se tak propadl na celkovou pátou.

Poslední bod za šesté místo bral Esteban Gutierrez. Do první desítky se vešli také Dani Clos, Marcus Ericsson, Luiz Razia a Pal Varhaug, zatímco Carroll se ze čtvrté pozice na startu propadl na jedenáctou v cíli.

Bojovný výkon v závodě předvedl Josef Král, který se po smůle v hlavním závodě musel dopředu probíjet ze čtyřiadvacáté pozice. Královi nakonec v cíli patřilo sedmnácté místo.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 C.Vietoris  Racing Engineering
32:51.770 
2.
 F.Leimer  Rapax
+ 0.730 
3.
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 2.851 
4.
 S.Bird  iSport International
+ 3.556 
5.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
+ 4.010 
6.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 10.957 
7.
 D.Clos  Racing Engineering
+ 11.584 
8.
 M.Ericsson  iSport International
+ 16.079 
9.
 L.Razia  Caterham AirAsia
+ 17.619 
10.
 P.Varhaug  DAMS
+ 19.814 
11.
 A.Carroll  Super Nova Racing
+ 22.136 
12.
 A.Parente  Carlin
+ 22.617 
13.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 22.966 
14.
 S.Richelmi  Trident Racing
+ 24.538 
15.
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 35.241 
16.
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 35.408 
17.
 J.Král  Arden International
+ 35.681 
18.
 M.Chilton  Carlin
+ 36.244 
19.
 J.Palmer  Arden International
+ 37.728 
20.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
+ 1:23.392 
21.
 R.Grosjean  DAMS
+ 2 kola 
 
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
+ 9 kol 
 
 J.Leal  Rapax
+ 21 kol 
 
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 21 kol 
 
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 21 kol 
 
 M.Herck  Scuderia Coloni
nestartoval 

Nejrychlejší kolo závodu: Luca Filippi (Scuderia Coloni) - 1:32.567

Konečné pořadí po osmnácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
89 
2.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
54 
3.
 J.Bianchi  Lotus ART
53 
4.
 C.Pic  Barwa Addax Team
52 
5.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
49 
6.
 S.Bird  iSport International
45 
7.
 C.Vietoris  Racing Engineering
35 
8.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
30 
9.
 D.Clos  Racing Engineering
30 
10.
 M.Ericsson  iSport International
25 
11.
 S.Coletti  Trident Racing
22 
12.
 L.Razia  Caterham AirAsia
19 
13.
 E.Gutierrez  Lotus ART
15 
14.
 F.Leimer  Rapax
15 
15.
 J.Král  Arden International
15 
16.
A.Parente  Carlin
17.
 A.Carroll  Super Nova Racing
18.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
19.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
20.
 M.Chilton  Carlin
21.
 M.Herck  Scuderia Coloni
22.
 K.Mirocha  Ocean Racing Technology
23.
 P.Varhaug  DAMS
24.
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
25.
 O.Turvey  Ocean Racing Technology
26.
 R.Gonzalez  Trident Racing
27.
 J.Leal  Rapax
28.
 J.Palmer  Arden International
29.
 D.Rigon  Scuderia Coloni
30.
 K.Ceccon  Scuderia Coloni
31.
 S.Richelmi  Trident Racing
32.
 M.Aljošin  Carlin

p.
 Tým  Body
1.
 Barwa Addax Team
101 
2.
 DAMS
89 
3.
 Racing Engineering
73 
4.
 iSport International
70 
5.
 Lotus ART
68 
6.
 Caterham Team AirAsia
49 
7.
 Scuderia Coloni
46 
8.
 Trident Racing
22 
9.
 Super Nova Racing
20 
10.
 Rapax
15 
11.
 Arden International
15 
12.
 Carlin
13.
 Ocean Racing Technology

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)

Zdroj: Formule.cz, časy GP2

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
GP2 a GP3 se připravovaly v Abů Dhabí na sezonu 2017 - 4.12.2016
Známé jméno v GP2: Louis Deletraz před debutem - 22.11.2016
Giovinazzi velkým vítězem GP2 v Malajsii - 2.10.2016
GP2 a GP3: Giovinazziho štěstí, Gaslyho smůla v Monze - 8.9.2016
Do konce šampionátů GP2 a GP3 scházejí ještě tři podniky - 30.8.2016

Reklama