clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pořadí závodu na oválu v Iowě určí tři krátké sobotní závody

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 15.2.2012, 03:22

počet komentářů: 0


Nový sportovní ředitel Beaux Barfield se rozhodl inovovat kvalifikační formát pro oválové závody. Doposud v IZOD IndyCar Series bylo pořadí v kvalifikaci na oválech určováno na základě součtu dvou po sobě jdoucích letmých kol. Každý jezdec měl v kvalifikaci dráhu pro sebe. V Indianapolisu se tradičně počítají čtyři po sobě jdoucí letmá kola, IndyCar Series počítala čtyři kola i na ostatních oválech, ale v loňské sezóně vzhledem k vysokému počtu účastníků (a délce kvalifikace) byl počet redukován na dvě. Tuto proceduru použije INDYCAR na všech oválech i v letošní sezóně, kromě krátké dráhy v Iowě, kde vyzkouší zcela novou proceduru.
Na základě výsledků ze sobotního tréninku budou jezdci rozděleni do tří skupin. Trénink bude vlastně plnit roli jakési „předkvalifikace“. Nejrychlejších deset jezdců z tréninku nastoupí do závodu na 30 kol, jehož výsledek určí pořadí první desítky na startovním roštu. Jezdci na lichých pozicích mimo první desítku (11., 13., 15., a tak dále) se utkají v druhém třicetikolovém závodě o tyto pozice a třetí stejně dlouhý závod určí sudá místa na startovním roštu, postoupí do nich jezdci na sudých pozicích mimo první desítku v tréninku (12., 14., 16., a tak dále).
V loňské sezóně zavedla INDYCAR pro IZOD IndyCar Series proceduru restartů závodu ve formacích po dvojicích (po vzoru NASCAR). Ačkoliv jezdci a majitelé stájí podrobili tuto úpravu kritice, fanoušci si ji oblíbili a zůstane zachována i v letošní sezóně, se třemi výjimkami. Na dlouhých oválech Indianapolis Motor Speedway, Texas Motor Speedway a Auto Club Speedway se INDYCAR vrátí ke starému formátu restartů s vozy v řadě za sebou.
Barfield vyjádřil zájem zavést ještě v letošní sezóně na některých městských nebo přírodních okruzích pevné starty. Jako jeden ze stevardů Champ Cars byl u toho, když je dnes již neexistující série v roce 2007 při přechodu na nové vozy Panoz DP-01 zaváděla.
„Posledních pět týdnů jsem strávil psaním pravidel a musím napsat ještě spoustu pravidel pro pevné starty. Je k tomu potřeba spousta vybavení, ale hlavně teď týmy tráví spoustu času vývojem vozů a chci to respektovat, než na ně hodím další novinky.“
Barfield chce zvýšit atraktivitu oválových kvalifikací. Na přírodních a městských okruzích IndyCar využívá vyřazovací systém částečně převzatý od Formule 1. V první části kvalifikace je pole rozděleno do dvou pokud možno stejně velkých skupin (ještě do loňské sezóny se rozložení skupin losovalo, ale skupiny pak nebyly vyrovnané) na základě výsledků z tréninku. Z obou skupin postoupí šestice nejrychlejších jezdců do semifinále. Nepostupující jezdci si rozdělí pozice na startovním roštu, lichá místa (13., 15., atd.) dostanou jezdci nepostupující z první skupiny, sudá (14., 16., atd.) pak nepostupující jezdci z druhé skupiny. Ze semifinále postoupí opět šestice nejrychlejších do finálové Firestone Fast Six, která si to rozdá o pole position.
„Stejně jako jsme zavedli restarty ve dvojicích, hledíme na rozstřely jako na něco, co může přidat vzrušení naším závodům a zlepšit náš produkt,“ dodává Barfield. „Je to první z několika konceptů, které zvažujeme. Šrumec, který provází Firestone Fast Six, je vzrušující a chtěli bychom připravit něco podobného pro ovály.“

Zdroj: IndyCar.com

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama