clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

První pole position s novým vozem získal Power

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 24.3.2012, 20:55

počet komentářů: 0


Will Power ovládl první kvalifikaci s novým vozem DW-12 na městském okruhu ve floridském St. Petersburgu. V posledním segmentu kvalifikace se mu navíc podařilo zajet nový rekord dráhy, což je trochu překvapivé, neboť na třetí část kvalifikace jezdci neměli k dispozici novou sadu měkkých pneumatik a tak se obecně čekalo, že vylepšený rekord v podání Jamese Hinchcliffea z druhé části kvalifikace nejméně rok vydrží. Power jej ale překonal i na použité sadě měkké, červeným pruhem označené, gumy. Ovšem jedná se o rekord v rámci IndyCar Series. Čas Sebastiena Bourdaise z kvalifikace na závod Champ Cars v roce 2003 byl ještě o 4 desetiny lepší.
Kvalifikace v IndyCar Series je rozdělena do tří částí. Nejprve se pole na základě výsledků z tréninku rozdělí na dvě poloviny a každá absolvuje patnáctiminutovou první část. Z ní postoupí šestice nejlepších pilotů do semifinále. Jezdci od sedmého místa v první skupině obsadí lichá místa na startovním roštu počínaje třináctou pozicí. Jezdci z druhé skupiny obsadí místa sudá od čtrnáctého místa dál. V semifinálové části se utká dvanáct jezdců postupujících z první části kvalifikace. Tentokrát mají ke kvalifikování se jen deset minut a postupuje opět nejlepší šestice. Piloti na sedmém až dvanáctém místě zaujmou tyto pozice na startovním roštu. Finále kvalifikace se nazývá Firestone Fast Six. Jezdci mají dalších 10 minut. Všechny časy se na začátku další části kvalifikace nulují. Týmy mají na závodní víkend tři sady měkkých pneumatik a jednu novou sadu musí pošetřit na závod.
V první skupině se dnes představili Briscoe, Rahal, Casroneves, Kanaan, Conway, Pagenaud, Newgarden, De Silvestro, Sato, Viso, Tagliani, Servia a Legge. Simon Pagenaud byl 2 minuty před koncem prvním, kdo pokořil hranici 1 minuty a 2 vteřin, ale záhy jej překonal Castroneves s časem 1:01.9518, který zůstal nejrychlejším po zbytek této části kvalifikace. Překvapivě se mezi postupující jezdce nedařilo proniknout v tréninku silnému Newgardenovi. Na výjezdu z osmé zatáčky nezvládla na konci kvalifikace svůj vůz Katherine Legge, zapíchla jej do pneumatik, a jako první nový vůz tento víkend poškodila. Odneslo to lehce přední přítlačné křídlo. Kvalifikace byla normálně dokončena, takže dva nejrychlejší časy ji nebyly smazány. Nicméně skončila ve skupině na posledním místě. Před ní se na nepostupových místech umístili Servia, De Silvestro, Newgarden, Tagliani, Sato a Viso. Postoupili Conway, Rahal, Kanaan, Briscoe, Pagenaud a Castroneves. Žádný z Lotusů se do semifinále z první skupiny nedostal.
Ve druhé skupině se kvalifikovat pokoušeli Power, Franchitti, Dixon, Hinchcliffe, Hunter-Reay, Andretti, Hilderand, Wilson, Jakes, Bourdais, Kimball, Barrichello a Carpenter. Právě poslední jmenovaný měl trať více než patnáct minut sám pro sebe. Ostatním jezdcům se z boxů nechtělo a tak Carpenter kroužil jedno kolo za druhým. Mohla to být efektivní strategie, kdyby záhy po tom, co ostatní vyjedou, někdo zavinil přerušení kvalifikace a ostatní potom Carpentera nestihli překonat. Ale to se nestalo. Tři minuty před koncem se na postupovou příčku dostal Rubens Barrichello ve svém osobním maximu za celý víkend (poprvé jel také na měkké sadě, takže je to logické). Ale na postupové příčce nakonec nevydržel a propadl se na první nepostupové místo. Scházely mu necelé tři setiny. V poslední minutě měl na stejném místě jako Legge problémy Bourdais. Svůj Lotus Dragon poslal do bariéry, poškodil záď vozu a připravil mechanikům týmu Jaye Penskeho „veselou“ noc. Protože kvalifikace byla předčasně ukončena, přišel o své dva nejlepší časy, což jej poslalo na poslední místo v kvalifikační skupině. Spolu s ním nepostoupili Carpenter, Kimball, Jakes, Hildebrand, Wilson a Barrichello. S časem 1:01.9645 byl nejrychlejší Hunter-Reay. Z postupu se radovali ještě Power, Hinchcliffe, Andretti, Franchitti a Dixon.
V semifinále byla pětkrát zastoupena Honda. Chevroletů prošlo do druhé části kvalifikace sedm. Týmy Penske a Andretti byly se třemi vozy v semifinále kompletní. Ganassi měl v této části také tři vozy, ale o jeden už přišel, když nepostoupil Kimball. Jeden vůz postoupil u KV Racing a také u stájí Schmidt/Hamilton Motorsports a A. J. Foyt Enterprises, v případě druhých dvou jmenovaných šlo o 100% účast. Castronevese v posledním kole málem potkal Bourdaisův osud, když v posledním kole hodně poškodil levý bok vozu o zeď, ale Castroneves, v tu chvíli šestý, dopravil sám vůz do boxů a mohl se těšit na finálovou šestku. Překvapivě už v semifinále skončily všechny tři Ganassiho vozy. Sedmému Dixonovi na Castronevesovo postupové místo chybělo jen 22 tisícin. Společně s ním nepostoupili Andretti, Kanaan, Franchitti, Rahal a Conway. Nejrychlejší čas patřil Hinchcliffeovi. Čas 1:01.4491 v tu chvíli znamenal rekord okruhu. S ním postoupili Power, Briscoe, Pagenaud, Hunter-Reay a Castroneves.
Ve Fast Six se nakonec objevil i Castroneves, jehož tým stihl během krátké přestávky opravit poškozený bok Brazilcova vozu. Byl to Briscoe, kterého problémy s baterií až do poslední chvíle nepustili na dráhu. Ze souboje s dvěma velkými týmy s motory Chevrolet vyšel Pagenaud jako poražený a z finálové trojky nejpomalejší. Navíc penalizace za výměnu motoru jej z šesté příčky posune na šestnáctou. Power zajel nový rekord okruhu. Briscoe nakonec v posledních vteřinách po výměně baterie stihl ještě dvě rychlá kola a probojoval se do první řady vedle svého krajana a stájového kolegy. Druhá řada připadne jezdcům týmu Michaela Andrettiho.
p.
 Jezdec  Tým
M
Čas
Odstup
1.
 W.Power  Team Penske
C
1:01.3721
 
2.
 R.Briscoe  Team Penske
C
1:01.5357
+ 0.164
3.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
1:01.9321
+ 0.560
4.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
1:01.9701
+ 0.598
5.
 H.Castroneves  Team Penske
C
1:01.9987
+ 0.627
6.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton Motorsports
H
1:02.1095
+ 0.738
7.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
H
1:01.7636
TOP 12
8.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
1:01.7895
TOP 12
9.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
1:01.8699
TOP 12
10.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
H
1:01.9570
TOP 12
11.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
H
1:02.0233
TOP 12
12.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
H
1:02.5084
TOP 12
13.
 E.Viso  KV Racing Technology
C
1:02.5146
1. skupina
14.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
C
1:05.6858
2. skupina
15.
 T.Sato  Rahal Letterman Lanigan
H
1:02.5146
1. skupina
16.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
1:02.2538
2. skupina
17.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
L
1:02.6506
1. skupina
18.
 JR Hildebrand  Panther Racing
C
1:02.4426
2. skupina
19.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
1:02.7155
1. skupina
20.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
H
1:02.5271
2. skupina
21.
 S.de Silvestro  Lotus HVM Racing
L
1:02.8218
1. skupina
22.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
1:03.0437
2. skupina
23.
 O.Servia  Lotus DRR
L
1:02.8771
1. skupina
24.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
1:03.3591
2. skupina
25.
 K.Legge  Lotus Dragon Racing
L
1:04.1654
1. skupina
26.
 S.Bourdais  Lotus Dragon Racing
L
1:05.6858
2. skupina

Zdroj: formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama