V Zolderu vítězí vůz belgické stáje v čínských barvách |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pořadí na roštu hlavního závodu určil sobotní kvalifikační závod (více Zde). Je před startem hlavního závodu, nad okruhem se usmívá slunce. Volba týmu AF Corse je jasná – slicky na suchou dráhu. U vozu Engeho kolegy se zatím čeká na rozhodnutí, jaké pneumatiky obují mechanici týmu Reiter. Vůz je již osazen novou převodovkou. Včerejší problémy vyústily i v poničení ozubených kol. Dnes Albert zajížděl do boxů ze čtrnáctého místa, Tomášovi se nakonec podařilo vybojovat čtyři body do celkové klasifikace po průjezdu cílem na osmém místě. U jednoho z vozů Porsche vsadili na drážkované pneumatik na mokrou dráhu. Zatažené nebe nad Zolderem nevěstí nic dobrého. Ani spousty fotografů naproti výjezdu z první zatáčky. Odsud vyjíždí bok po boku včerejší vítěz Bartels s druhým Jägerem. Tentokráte brzy podlehl, navíc to nebylo poprvé. Vůz předával Buurmanovi na šestém místě. I méně zkušení jezdci se bez větších potíží protáhli Eerste Linkse a vyráží vstříc dalším zatáčkám belgického okruhu. Bleskurychlý mechanik týmu Münnich Motorsport. Problém je, že se jedná teprve o třetí kolo závodu, když Winkelhock musel na výměnu pneumatik ze druhého místa. Ve stejném kole se u mechaniků objevil i Daryl O´Young z týmu Reiter. Demoustier jezdil na pneumatikách na mokro na šestém místě. Parente dostává suché, i když občas svlaží asfalt belgické dráhy kapky deště. Filip Salaquarda čeká na svého kolegu. Mezitím se do boxů dostavil desátý Lariche ze stáje Exim Bank. Vůz Rena Weie s novým obutím je spuštěn na zem. Ale čínský jezdec zůstává dlouho stát a do závodu se vrací již s kolem ztráty. Filipův vůz v péči mechaniků stáje AF Corse…. …ještě jednou, pod dohledem kameramana GT1 TV. Závodu se zúčastnil i jediný ford španělského týmu, jehož vzhled přes noc vylepšili modrými rychlými pruhy. Halliday vozil rudé porsche na třetím místě. Nyní již vůz pilotovaný Parisym vedl v závodě pronásledován Buurmanem. Oba jezdci projížděli nejednou tuto šikanu velmi divoce. Vůz řízený Maxime Martinem se v jednu dobu pohyboval po skvělém startu a postupu i ve vedení. I přes radost v ruské (respektive francouzské) stáji se však Vasilyev v tuto dobu již propadal polem až na konečné dvanácté místo. V tu chvíli je Filip ještě překvapený. Kvůli problémům s rádiem nevěděl na jakém místě jezdí. Komisaři jeho vůz nasměrovali do prostoru pro tři nejlepší. I když i podle Filipa odvedl skvělý kus práce jeho kolega Toni Vilander, musel se pražský jezdec vypořádat s měnícími se podmínkami na okruhu. Parisy i Halliday po úspěšném zdolání 36 kol. Jako vítězové jsou ihned zpovídáni sympatickou moderátorkou Hailey Coxon. Za povšimnutí stojí ještě kombinéza francouzského pilota s emblémy jeho předchozí série (GT3) a týmu (Graff Racing). Tady jsou oba vítězové v čelním profilu a s trofejemi. Novozélanďan Matt Halliday si tradiční rituál se šampaňským užíval. Zbývá jen doplnit momentku druhé nejrychlejší sestavy. V nezbytných kšiltovkách je vlevo Michael Bartels, vedle Yelmer Buurman.
Pořadí jezdců a týmů po druhém podniku naleznete Zde. Teď čeká na účastníky MS GT1 měsíc trvající přestávka. Po jejím uplynutí se znovu sejdou, tentokrát ve španělské Navaře. Doplňující informace o GT Formule.cz Zde Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT. Zdroj: GT1 World, Wikipedia, Formule, Foto: Tomáš Krejčík Komentáře ke článku
|
Reklama