Technické kauzy sezónu nezkazí, míní týmy |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Šéfové týmů Formule 1 jsou přesvědčení o tom, že letošní sezóna nebude zastíněna rozepřemi o technických řešeních jednotlivých vozů, přestože Red Bull Racing musel za poslední dva závodní víkendy hned dvakrát upravit svůj monopost. Letošní RB8 se dostalo do hledáčku soupeřů při velkých cenách v Monaku a v Kanadě, nejprve kvůli otvorům v podlaze před zadními koly, pak kvůli otvorům uvnitř nábojů kol. V obou případech přitom Red Bull musel svá řešení po rozhodnutí FIA přepracovat. Představitelé předních týmů však věří, že se kontroverze nestanou hlavním tématem letošního ročníku a neposkvrní tak zatím velmi zajímavě vyhlížející bitvu o mistrovský titul. Šéf týmu Mercedes Ross Brawn například řekl: "Mezi týmy vždycky panoval velký zájem o to, co dělají ostatní, je to skoro jako sebekontrolní charakter Formule 1. Když zpětně pomyslíte na jakékoli inovace, jako dvojitý difuzor, ten byl vnesen pod dohled FIA a zkoumán, tak jako tomu bylo ve Formuli 1 vždy. Jen jsme teď měli pár incidentů za sebou a zdá se to být intenzivní, ale vždycky se toho dělo hodně a spousta týmů zkoumala vozy ostatních. Nástup digitálních kamer s dlouhými čočkami znamená, že máme všichni dobrý přehled o tom, jak vypadají auta ostatních. Celé je to součástí moderní F1, ujistit se, že vám neuniká žádná zajímavá inovace kvůli interpretacím nebo pravidlům. A pokud s tím nesouhlasíte, získat objasnění a pokusit se ho pochopit." Na otázku, zda si myslí, že bude letošní sezóna ovlivněna technickými kontroverzemi, šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh odpověděl: "Ne, to si nemyslím. Lidé se vždy snaží pochopit, jak jsou pravidla vysvětlována. Každý tým se pokusí posouvat limity a FIA se na to pokaždé podívá a změní některé předpisy. Nemyslím si, že by to letos mělo být velkým tématem, musíme se primárně zaměřit na naše auto a náš program, ne na ostatní týmy." Zdroj: Autosport, Foto: Red Bull Komentáře ke článku
|
Reklama