Piloti týmu Addax Josef Král a Johnny Cecotto jr. byli vyloučeni z hlavního závodu GP2 ve Valencii, mechanici totiž při povinné zastávce v boxech pomíchali pneumatiky.
Cecotto byl v cíli klasifikován na osmé pozici, o tu však vzápětí přišel kvůli nebezpečnému vypuštění z boxů, za které obdržel penalizaci 10 sekund stop and go. Jelikož se tak však stalo v závěru závodu a Venezuelan si trest neodpykal, přičetli mu sportovní komisaři k výslednému času 30 sekund, což jej odsunulo na devatenáctou pozici.
Později však přišel i o ni, neboť sportovní komisaři přišli na incident týmu v boxech. Mechanici totiž omylem přehodili pneumatiky, Král tak dostal dvě Cecottovy gumy a naopak. Situaci navíc umocňoval fakt, že se jednalo o pneumatiky různých směsí.
Ačkoliv Addax chybu později napravil, když oba jezdce zavolal do boxů znovu a pneumatiky vyměnil, došlo k porušení sportovních regulí, za což následovalo vyloučení ze závodu. Král s Cecottem tak do nedělního sprintu odstartují z poslední řady.
Penalizací však bylo více. O pole position do sprintu přišel Davide Valsecchi, jemuž sportovní komisaři k výslednému času přičetli 20 sekund za předjetí safety caru. Ital tak klesl na osmnácté místo, ze kterého také do sprintu odstartuje.
Na osmé místo v hlavním závodě a pole position pro sprint se tak posunul James Calado, kterému se tak dostalo alespoň částečného zadostiučinění po nepovedeném hlavním závodě, ve kterém taktickou chybou přišel o téměř jisté vítězství. Na deváté místo si polepšil Stefano Coletti a na desáté, poslední bodované, Simon Trummer.
Do předposlední řady startovního roštu nedělního sprintu budou odsouzeni Rodolfo González a Jolyon Palmer, oba byli totiž dodatečně potrestáni za způsobení kolize během hlavního závodu.
Palmer kolidoval s Fabriziem Crestanim, který po kontaktu dokonce udělal několik salt ve vzduchu, González později vyřadil krajana Giancarla Serenelliho.
p.
Jezdec
Tým
Čas/Odstup
1.
E.Gutiérrez
Lotus GP
1:00:31.895
2.
M.Ericsson
iSport International
+ 1.615
3.
L.Razia
Arden International
+ 6.064
4.
F.Leimer
Racing Engineering
+ 6.403
5.
R.Haryanto
Marussia Carlin
+ 6.928
6.
N.Berthon
Racing Engineering
+ 7.605
7.
M.Chilton
Marussia Carlin
+ 8.384
8.
J.Calado
Lotus GP
+ 11.099
9.
S.Coletti
Scuderia Coloni
+ 15.404
10.
S.Trummer
Arden International
+ 15.782
11.
G.van der Garde
Caterham Racing
+ 15.962
12.
J.Leal
Trident Racing
+ 16.869
13.
F.Onidi
Scuderia Coloni
+ 17.715
14.
S.Richelmi
Trident Racing
+ 18.338
15.
R.González**
Caterham Racing
+ 22.983
16.
D.de Jong
Rapax
+ 23.456
17.
V.Guerin
Ocean Racing Technology
+ 1 kolo
18.
D.Valsecchi*
DAMS
+ 10.573
G.Serenelli
Venezuela GP Lazarus
+ 7 kol
F.Nasr
DAMS
+ 10 kol
F.Crestani
Venezuela GP Lazarus
+ 11 kol
J.Palmer**
iSport International
+ 11 kol
T.Dillmann
Rapax
+ 11 kol
N.Melker
Ocean Racing Technology
+ 27 kol
J.Král***
Barwa Addax Team
vyloučen
J.Cecotto jr.***
Barwa Addax Team
vyloučen
* - potrestán přičtením 20 sekund k výslednému času za předjetí safety caru ** - potrestán odsunutím o 10 míst na startovním roštu příštího závodu za způsobení kolize *** - vyloučen za použití špatných pneumatik
Bodovací systém GP2: Pole position pro hlavní závod: 4 body Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)
Zdroj: GP2 Series
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.