clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Power je v Baltimoru někde úplně jinde, než zbytek pole

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 1.9.2012, 20:00

počet komentářů: 0


Další mistrovský bod si za pole position připsal Will Power. Ale nejenže Power vyhrál pole position, jde o to, jakým způsobem se mu to podařilo. Skoro, jako by v IndyCar existovalo více výkonnostních kategorií, jako ve vytrvalostních závodech. Jedna kategorie je „Will Power“ a ta druhá „zbytek startovního pole“. Power jako jediný za celý víkend prolomil hranici 1 minuty a 18 vteřin. Povedlo se mu to ve druhé části kvalifikace a čas 1:17.5921 je nový rekord okruhu. Druhý nejlepší čas zajel Justin Wilson, na Powera ztrácel přes půl vteřiny. To samé Power zopakoval v závěrečné části kvalifikace. Sice na použitých červených pneumatikách zajel „jen“ 1:17.9750, ale druhý Conway ztrácel téměř šest desetin.
Už první část kvalifikace znamenala konečnou pro druhého a třetího muže průběžného pořadí. Z první skupiny se nepostoupil Ryan Hunter-Reay. Jeho tým čekal na nejzazší moment, aby vyjel na dráhu, jenže když byl Hunter-Reay v rychlém kole, přehnal agresivitu v šikaně na cílové rovince Rahal, skončil ve zdi a ukončil kvalifikaci. Hunter-Reayovo první rychlé kolo na postup nestačilo. Naopak překvapivými postupujícími se stali Carpenter a Bruno Junqueira. První jmenovaný nikdy z první části kvalifikace nepostoupil, druhý zase v novém voze startuje poprvé v životě.
Z druhé skupiny se nedostali Castroneves a ani vítěz z minulého týdne Briscoe. Oba doplatili na našlapanou skupinu sestávající z nich dvou, Bourdaise, Pagenauda, Wilsona, Jakese, Hinchcliffea, Powera, Andrettiho, Servii, Franchittiho, Hildebranda (kvůli poškození z tréninku ani nevyjel) a Visa. Nepodařilo se jim najít si na dráze vhodné okno, aby zajeli nikým neovlivněné rychlé kolo.
Na druhou stranu, Hunter-Reay ani Castroneves se ještě nemusí vzdávat. Několik jezdců před nimi si ze Sonomy přivezlo penalizace za výměnu motoru.
Z druhé skupiny sice postoupil Pagenaud, ale na cílové rovince poškodil zavěšení a do semifinále už nezasáhl. O leteckou vložku se v ní postaral Ed Carpenter. Na obrubník nové šikany vletěl příliš rychle a předvedl podobný let vzduchem, jako Pagenaud v 1. tréninku. Power si suverénně zajistil postup. Druhé místo patřilo Wilsonovi, ale minutu před koncem i on přejel agresivně přes šikanu a skončil ve zdi. Vyvěšeny byly červené vlajky a Wilson přišel o dva nejrychlejší časy a o postup. Díky tomu postoupil Franchitti, který ve chvíli, kdy havaroval Wilson, byl první nepostupující.
Do Firestone Fast Six dlouho nemohl zasáhnout Conway, protože tým měl problémy nastartovat vůz. Na rozdíl od kolegů, kteří měli k dispozici 4 nebo 5 kol, mohl Conway zajet jen dvě měřená kola. A v tom druhém se zařadil na 2. místo výsledkové listiny. Jenže na cílové rovince i on byl příliš agresivní a skončil ve zdi. Naštěstí pro něj až potom, co kvalifikace skončila, takže o své časy nepřijde. Čeká jej ale penalizace, protože tým před závodním víkendem musel nasadit letos už šestý motor.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas
Odstup
1.
 W.Power  Team Penske
C
1:17.9750
 
2.
 M.Conway  A.J. Foyt Enterprises
H
1:18.5509
+ 0.576
3.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
H
1:18.6017
+ 0.627
4.
 S.Bourdais  Dragon Racing
C
1:18.8500
+ 0.875
5.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
H
1:18.9398
+ 0.965
6.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
1:19.3101
+ 1.335
7.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
1:19.3347
TOP 12
8.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
1:19.6788
TOP 12
9.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
1:20.3559
TOP 12
10.
 B.Junqueira  Sarah Fisher Hartman
H
1:20.3826
TOP 12
11.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
H
1:20.4968
TOP 12
12.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton
C
Žádný čas
TOP 12
13.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
1:21.7113
1. skupina
14.
 R.Briscoe  Team Penske
H
1:18.8872
2. skupina
15.
 A.Tagliani  Team Barracuda - BHA
C
1:22.2657
1. skupina
16.
 H.Castroneves  Team Penske
H
1:18.9533
2. skupina
17.
 R.Barrichello  KV Racing Technology
C
1:22.7851
1. skupina
18.
 O.Servia  Dreyer & Reinbold/Panther
H
1:19.3365
2. skupina
19.
 T.Sato  Rahal Letterman Lanigan
C
1:24.5395
1. skupina
20.
 M.Andretti  Andretti Autosport
L
1:19.4192
2. skupina
21.
 S.de Silvestro  Lotus HVM Racing
H
1:27.2226
1. skupina
22.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
H
1:19.5496
2. skupina
23.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
C
Žádný čas
1. skupina
24.
 E.Viso  KV Racing Technology
C
1:19.8631
2. skupina
25.
 JR Hildebrand  Panther Racing
C
Žádný čas
2. skupina

Kurzívou označení jezdci (Conway, Kimball, Junqueira, Sato a De Silvestro) dostanou penalizaci 10 míst na roštu za výměnu motoru před dovršením předepsané životnosti či za použití více než pěti motorů v letošní sezóně.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama