Do první části kvalifikace nastoupili všichni s výjimkou posádky Leclerc/Parisy/Soucek (č. 11, McLaren, ART GP).
Již první čas v hodnotě 2:21.202 dosažený Liebem (č. 150, PRO, Porsche, Manthey) překonal nejlepší čtvrteční časy z tréninků: 2:22.118 v podání týmu HTP (č. 84) a 2:21.824 dosažený posádkou belgické stáje Marc VDS (č. 3). Přestože se dalším kolem Lieb dostal pod hranici 2.21 (2:20.782), překonal jej ihned Pier Guidi (č. 70, PAM, Ferrari, SMP).
Vylepšování časů dočasně pozastavila žlutá fáze v druhém sektoru po havárii Duqueienea (č. 53, GTR, Ferrari, Sport Garage) v Les Combes. Než byla po čtyřiceti minutách od zahájení poprvé pozastavena kvalifikace úplně, dokázali pokořit hranici 2:21 profesionálové Mücke (č. 100, Aston Martin, GPR, 2:20.437), Catsburg (č. 4, BMW, Marc VDS, 2:20.878) anebo Götz (č. 84, Mercedes, HTP, 2:20.990).
Důvodem neplánované dvacetiminutové přestávky byla poškozený kryt odvodnění v zatáčce Raidilion.
Právě posádce vozu č. 4 se tento dosažený čas hodil, protože Palttala měl posléze poškozený vůz po kontaktu s týmovým kolegou Klingmannem (č. 14). Následovalo další zastavení kvalifikace.
Nejlepší čas pro slovenský tým ARC zajistil Al Harty (č. 66, GTR, Porsche), čas 2:27.220 stačil v této části na celkové 58. místo, osmé ve třídě amatérů.
Druhá část
Spolu s houstnoucí tmou výrazněji klesala teplota, čímž nejlepší dosažený čas v této části byl po zkompletování výsledků až 16. nejlepší. O tuto příležitost přišel znovu mclaren týmu ART GP (č. 11, PRO), k němuž se přidal po havárii v první části vůz týmu Sport Garage (č. 53).
Prvního času dosáhl Winkelhock (č. 16, PRO, Audi, Phoenix, ale hodnotu 2:25.197 brzy překonala řada soupeřů. Mezi nimi byl i Tandy (č. 911, PRO, Porsche, ProSpeed), který na dlouhou dobu vytýčil čas 2:21.774 jako nedostižnou metu. Z třídy smíšených posádek se časem 2:22.119 blýskl Mardenborough (č. 35, Nissan, GT Academy), celkově byl druhý.
Slibnou účast ferrari týmu SMP v Superpole po vítězství v první části ohrozil svoji nehodou ve Fagnes Bobbi (č. 70, PAM).
Také v této části došlo k jejímu dočasnému zastavení kvůli opravě bariéry. Dvacet minut před koncem nezvládl Barth (č. 80, PRO, Aston Martin, Emil Frey) výjezd z Raidilonu a narazil do bariéry. Jezdec ustál nehodu bez následků, hůře dopadl vůz.
Také v této části byl nejrychlejším mužem slovenské stáje Al Harty. Nicméně hodnota 2:33.127 stačila pouze na 61. místo celkově a 12. ve třídě.
Složené výsledky obou částí kvalifikace
p.
Kat.
Posádka
Tým
Čas
1.
PAM
Basov/Skryabin/Pier Guidi/Bobbi
SMP
2:20.383
2.
PAM
Howard/McKenzie/Adam/Mücke
Beechdean
2:20.437
3.
PRO
Lieb/Lietz/Pillet
Manthey
2:20.782
4.
PRO
Palttala/Moser/Catsburg
Marc VDS
2:20.878
5.
PRO
Buhk/Götz/Schneider
HTP
2:20.990
6.
PAM
Hummel/Jans/Christodoulou/Jäger
Black Falcon
2:21.238
7.
PAM
Cameron/Griffin/Mortimer/Vilander
AF Corse
2:21.244
8.
PRO
Dusseldorp/Sims/Parente
Hexis
2:21.283
9.
PAM
Hommerson/Machiels/Bertolini/Cioci
AF Corse
2:21.413
10.
PRO
Franchi/Colombo/Kechele
Vita4One
2:21.504
11.
PAM
Tsyplakov/Kruglik/Giammaria/Mallucelli
Ukraine
2:21.540
12.
PRO
Leinders/Buurman/Martin
Marc VDS
2:21.545
13.
PAM
Hayek/Kox/Menten/Haane
Blancpain
2:21.606
14.
PAM
Shulzitskiy/Doherty/Buncombe/Buncombe
GT Academy
2:21.624
15.
PAM
Markozov/Move/Frolov/Aleshin
SMP
2:21.653
16.
PRO
Ortelli/Vanthoor/Rast
Audi WRT
2:21.727
17.
PRO
Holzer/Tandy/Mapelli
ProSpeed
2:21.774
18.
PRO
Baguette/Turner/Campbell-Walter
GPR AMR
2:21.782
19.
PAM
Hassid/Badey/Thiriet/Beche
TDS
2:21.835
20.
PAM
Dermont/Perera/Giauque/Traffort
PRO GT
2:22.005
21.
PRO
Seyffarth/Arnold/Graf
Rowe
2:22.017
22.
PAM
Ordonez/Pyzera/Reip/Mardenborough
GT Academy
2:22.186
23.
PRO
Hennerici/Maassen/Soulet
ProSpeed
2:22.141
24.
PRO
Piccini/Müller/Klingman
Marc VDS
2:22.172
25.
PRO
Ramos/Rigon/Zampieri
Kessel
2:22.322
26.
PRO
Bernhard/Bergmeister/Lapierre
PRO GT
2:22.353
27.
PRO
Ide/Kumpen/Winkelhock
Phoenix
2:22.361
28.
PRO
Barff/Goodwin/Senna
Von Ryan
2:22.370
29.
PAM
Ladygin/Shaitar/Mediani/Salo
SMP
2:22.403
30.
PRO
Primat/Jarvis/Haase
Phoenix
2:22.408
31.
PRO
Stippler/Mies/Lotterer
Audi WRT
2:22.608
32.
PRO
Sandström/Ekström/Fässler
Audi WRT
2:22.617
33.
PRO
Carroll/Verdonck/Bell
Gulf
2:22.631
34.
GTR
Gorinni/Prignaud/Lémeret/Brandela
Sport Garage
2:22.635
35.
PRO
Frey/Halliday/Mayr-Melnhof
WRT
2:22.676
36.
PAM
Goudy/Vannelet/Demoustier/Amado
ART GP
2:22.718
37.
PRO
Webb/Wendlinger/Brundle
Fortec
2:22.725
38.
PAM
Clément/Renauer/Armindo/Pla
SMG
2:22.741
39.
PAM
Cerutti/Comandini/Rangoni
ROAL
2:22.764
40.
GTR
Paladino/Andreasi/Ardagna Perez/Ciro
Kessel
2:22.800
41.
PRO
Frey/Gardel/Barth
Emil Frey
2:22.801
42.
PAM
Zlobin/Ladygin/Persiani/Babini
SMP
2:22.840
43.
PAM
Dockerill/Andersen/Jensen
Insight
2:22.855
44.
PAM
Panis/Cazenave/Ledogar/Debard
Hexis
2:22.900
45.
PAM
Dermont/Wauters/Vervisch/Guilvert
Boutsen Ginion
2:22.916
46.
PAM
Klochs/Ragginger/Asch/Richter
Fach Auto
2:22.970
47.
PAM
Wainwright/Meyrick/Hall/Mullen
Gulf
2:23.061
48.
PAM
Kray/Azcarate/Eng/Melnikov
MRS GT
2:23.220
49.
PRO
Luhr/Kane/Dumbreck
JRM
2:23.288
50.
PAM
Lebed/Castellacci/Afanasiev/Simonsen
Black Falcon
2:23.382
51.
PAM
Al Masaood/Bateman/Bell/Fannin
JRM
2:23.422
52.
GTR
Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bouvy
SOFREV
2:23.614
53.
PAM
Patterson/Li/Bratt/Geddie
United Autosports
2:24.836
54.
PAM
Bovy/Grivegnée/Schmetz/Redant
GPR AMR
2:24.867
55.
PAM
Enjalbert/Delhez/Gatusso/Albert
DKR
2:25.536
56.
GTR
Merafina/Perret/Orgeval/Petit
Sport Garage
2:25.601
57.
GTR
G.Jones/D.Jones/M.Jones/P.Jones
Preci Spark
2:25.876
58.
GTR
Desbrueres/Kelders/Hirschi/Rostan
Delahaye
2:26.418
59.
GTR
De Fierlant/Broggi/Ojjeh/Pasquali
Boutsen Ginion
2:26.625
60.
GTR
Mallegol/Bachelier/Blank/Perrodo
AF Corse
2:26.967
61.
GTR
Al Harty/Konopka/Raška/Schelp
ARC
2:27.220
62.
GTR
Marie/Duqueine/Demay/Caccia
Sport Garage
2:28.602
63.
GTR
Mann/Barreiros/Guedes/Mezart
AF Corse
2:29.358
64.
GTR
Grandjean/Rosenblad/Rich/Harkema
ProSpeed
2:31.547
65.
GTR
Gerome/Meulders/Richard/Renanms
SpeedLover
2:37.853
Vysvětlivky k tabulce:
Třídy: GT3 Pro Cup (PRO), GT3 Pro AM Cup (PAM), Gentleman Trophy (GTR)
Tučně vytištěné údaje znázorňují vítěze tříd.
Program pokračoval dnes odpoledne v Super pole. Zde se utkalo 20 nejrychlejších vozů. Výsledky budou součástí dalšího článku vydaného nejpozději během sobotního dopoledne.
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, anebo přehled základních pravidel. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku.
Zdroj: SRO, Formule, Foto:
SRO/John Rourke
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.