Hembery: Z Bottasa jsem měl husí kůži |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Pozornosti Pirelli neušel výkon finského mladíka Valtteriho Bottasa, kterému během kvalifikace na Velkou cenu Číny naměřili rychlost 316 km/h. Samotná rychlost by na poměry F1 nebyla ničím výjimečná, kdyby se kvalifikace nejezdila na mokré vozovce a za snížené viditelnosti. "Když jsem viděl, jak se Bottas za mokra přehnal zadní rovinkou, měl jsem z toho husí kůži", prozradil Paul Hembery, ředitel sekce motorsportu u Pirelli. "Přesně o tomhle je Formule 1. Přechodná zelená směs je jediná, která se před sezónou 2014 vůbec nezměnila, přesto poskytla Bottasovi plnou kontrolu nad vozidlem i v nepříznivých povětrnostních podmínkách. Myslím, že Bottas ukázal, že ani současným jezdcům Formule 1 nechybí odvaha ani talent. A to je přesně to, co lidi k tomuto sportu přitahuje." Nové technické předpisy, které začaly ve Formuli 1 platit před začátkem této sezóny, se současným vozům postaraly o masivní ztrátu přítlaku, ale spolu s ní se snížil i aerodynamický odpor, což jim umožňuje dosahovat poměrně vysoké maximální rychlosti. Pirelli se domnívá, že nejvíce by se to mohlo projevit v Monze, kde by se kombinace vysokého točivého momentu nových pohonných jednotek a nízkého aerodynamického odporu mohla postarat o zlomení starého rychlostního rekordu. Ten už léta drží Juan Pablo Montoya. Jeho McLarenu s motorem Mercedes v Monze v roce 2005 naměřili rychlost 372.6 km/h. Zdroj: pitpass, Foto: Williams Komentáře ke článku
|
Reklama