vydal:
Róbert Randuška
zveřejněno:
20.6.2014, 17:20
počet komentářů:
0
Díky novým pravidlům může sehrát spolehlivost pohonných jednotek v sezóně 2014 klíčovou roli. Pravidla dělí pohonnou jednotku na 6 částí a každý jezdec má během sezóny nárok pouze na 5 kusů každé části.
V případě použití první části ze 6. sady bude následovat penalizace 10 míst na startu a za nasazení každé další části této sady dalších 5 míst.
Již od začátku sezóny trápí spolehlivost motorů Renault hlavně Sebastiana Vettela, ke kterému se přidali Daniil Kvjat a Jules Bianchi. Čtvrtou sadu již nakousli i Kamuji Kobajaši a Kimi Räikkönen. Vzorem svým dvěma konkurentům může být Mercedes. Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Jenson Button, Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg i Sergio Pérez si v prvních sedmi závodech sezony vystačili se dvěma pohonnými jednotkami. Německý agregát se necítí dobře pouze ve vozech Williamsu, jehož jezdci už museli nasadit i třetí pohonné jednotky.
Pohonná jednotka je tedy rozdělena na 6 částí - motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), úložiště energie - baterie (ES) a řídicí elektroniku (CE).