2. trénink patřil Hamiltonovi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ve 14:00 začal druhý trénink na Velkou cenu Německa. Odpoledne čekala na jezdce trať rozpálená na 56 °C a teplota vzduchu podle očekávání stoupla nad 31 stupňů. V takovém teple se jezdcům do kombinéz a přileb vůbec nechtělo a několik z nich sledovalo začátek tréninku v kšiltovkách as nasazenými slunečními brýlemi. Na trať se vydal jediný jezdec - Marcus Ericsson na Caterhamu, který tak alespoň na chvíli přilákal pozornost kamer. O velkou část pozornosti ho však připravil Daniel Ricciardo a jeho… tanec? Snad se záznam časem objeví na youtube. Do pár minut se na trati objevily i další vozy, ale jak Ericsson první do tréninku nastoupil, tak i první zastavil - přímo na trati. Museli tedy být vyvěšeny žluté vlajky. Na vrcholu tabulky nejrychlejších časů se postupně vystřídali Magnussen, Kvjat a Räikkönen. Ani jeden z nich se ale nedostal pod 1 minutu a 20 sekund. To se podařilo až o pár minut později Nicu Rosbergovi. Ten si na začátku tréninku užíval delší rychlou jízdu se žlutými pneumatikami. Po krátkém čase ho napodobil i Lewis Hamilton, následovaný Ricciardem a Vettelem. Fernando Alonso se na trať dostal až téměř na konci první půlhodiny. Superměkkou směs po půl hodině jako první nasadil Nico Hülkenberg, všechny zajímalo, jak dlouho mu v tomto teple vydrží. Němec si však troufl na rychlé kolo a okamžitě rozdělil dvojici jezdců Mercedesu. Ve stejnou dobu odstoupil Kamuji Kobajaši, udělal to však elegantnějším způsobem než před chvílí jeho týmový kolega a v bezpečí výjezdové zóny pomáhal s hašením a chlazením svého přehřátého monopostu. Krátce po Hülkenbergovi nazuli červené pneumatiky i další jezdci a nejlepší časy okamžitě spadly hluboko pod 1:19. Za Hamiltonem se seřadili Rosberg a Ricciardo a svou rychlost konečně ukázal i Räikkönen. Pneumatiky však jezdcům vydržely jen pár kol a do deseti minut se celá špička stáhla zpátky do boxů. Po krátkém čase se monoposty jeden za druhým vracely na trať a pokračovaly v testovacím programu. Vícero jezdců navštěvovalo boxovou uličku jenom proto, aby se mohli bez návštěvy mechaniků zařadit na její konec a trénovat startovní procedury. Do tréninku se včas vrátily i oba vozy Caterhamu. Trénink většina jezdců zakončila opět na žlutých pneumatikách a časy se vrátily nad 1:20. Čtvrthodinu před koncem došlo k nedorozumění v Mercedesu. Rosberg zůstal zablokovaný za vozem svého týmového kolegu, jehož vůz čekal na výměnu pneumatik. Hrozilo, že se Rosbergovi přehřejí a vznítí brzdy, mechanici však s Hamiltonovými pneumatikami doběhli včas. Fanoušci si jistě vzpomněli na legendární Maďarsko 2007, tentokrát šlo ale opravdu jenom o chybu v komunikaci. Ricciardův nejrychlejší čas je nakonec pouze o desetinu sekundy horší než časy dvojice Mercedesu a rychlost mu nechyběla ani během závěrečné dlouhé jízdy na tvrdší směsi. Kromě Ferrari se zdají být rychlé i vozy McLarenu a Williamsu, Force India a Lotus se dnes vytrvale držely mimo první desítku a monoposty Sauberu vypadaly alespoň o trochu stabilněji než obvykle.
Zdroj: formule.cz, FOM Komentáře ke článku
|
Reklama