I do třetice nejrychlejší Hamilton |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Když do začátku kvalifikace na Velkou cenu Maďarska zůstávaly pouze 3 hodiny, dostali jezdci poslední příležitost upravit nastavení svých vozů, otestovat pneumatiky a najít nějaké desetiny sekundy navíc. Na začátku 3. tréninku ukázal teploměr příjemných 26°C a tradiční maďarské vedra prý tenhle víkend vůbec nehrozí. Startovací procedury nových hybridních pohonných jednotek s množstvím elektroniky jsou i v polovině sezóny ještě trochu alchymií a několik jezdců proto opět využilo začátek tréninku k simulacím startů z konce boxové uličky. Všichni jezdci vyrazili na trať na tvrdších, bílých směsích pneumatik a po prvních 10 minutách byl nejrychlejším mužem na trati Nico Rosberg. Hamilton v jednom z kol nezvládl zatáčku číslo 1 a zablokované pneumatiky ho poslaly až za obrubník. Podle hlášení do vysílačky však soupeřil s neposlušnými brzdami. Mezi nejrychlejší vozy se vrátily monoposty Williamsu. Massa s Bottasem se během svých stintů zařadili hned za Rosberga a dvojici Red Bullu. Po odchodu Němce do boxů dokázal Bottas ještě zrychlit a zaznamenal do té doby nejrychlejší čas.Fin se však netěšil dlouho a na vrcholu tabulky se poprvé tento víkend objevilo jméno Daniela Ricciarda. Hamiltonův stint byl o poznání pomalejší. Mercedes oznámil, že oba vozy v Maďarsku využívají brzdy od Carbone Industrie. Po půl hodině už měli absolvované rychlé časy všichni jezdci kromě Fernanda Alonsa. Španěl však pořádně zatlačil a jako první se dostal pod 1:26. 20 minut před koncem tréninku se rozhýbal i Hamilton a vzal si nejrychlejší čas. Navzdory několika výjezdům do asfaltových únikovek jsme dnes mohli vidět podstatně méně probrždění a zablokovaných kol než včera. Mezi nejpomalejší jezdce se propadl Jenson Button, na jehož voze se objevil technický problém, pravděpodobně s brzdami. Překvapivě pomalý byl na bílých pneumatikách i Nico Hülkenberg, kterému patřila 17. pozice. 15 minut před koncem se trať totálně vyprázdnila a jezdci se začali připravovat na jízdu se žlutými pneumatikami. Ty si všichni záměrně šetřili až na závěr tréninku a pogumovanou trať. Jako první se na trať odhodlal Fernando Alonso a pohodlně se dostal pod hranici 1:25. Jeho finský kolega potvrdil včerejší dobrou formu a za Alonsem zaostal pouze o pár setin sekundy. Kralování Ferrari skončilo okamžitě po návratu mercedesů. Rosberg vylepšil Alonsův čas o více než 2 desetiny sekundy a Španěla rychle přeskočil i Bottas. Následovala sprška osobních maxim jednotlivých jezdců, ale na vrcholu tabulky se opět usadil Lewis Hamilton. Vozy Force India se nezdají být konkurenceschopné ani na měkčích pneumatikách a na Hungaroringu si velké naděje nemohou dělat ani jezdci dvou nejslabších týmů. Odstup Caterhamu a Marussie od zbytku startovního pole je ještě o něco výraznější než obvykle. Bianchimu navíc technické problémy zabránily absolvovat byť jen kolo na měkkých pneumatikách. Na vrcholu tabulky už zůstalo svítit jméno Lewise Hamiltona, no Nico Rosberg zaostal pouze o 0.047 sekundy. Pozici druhého nejrychlejšího týmu přebral Red Bull a před Ferrari se dostal i Bottas. Dobrou formu opět potvrdili oba jezdci Toro Rosso a zdá se, že dnes mají namířeno až do poslední části kvalifikace.
Zdroj: formule.cz, FOM, Foto: twitter Komentáře ke článku
|
Reklama