Hamilton byl nejrychlejší i ve druhém tréninku |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ve 14:00 začal poslední páteční trénink sezóny 2014. Dohánět měli co ve Williamsu, který dopoledne vypustil své vozy na dráhu okruhu Yas Marina se špatně uchyceným krytem pravé bočnice i Jenson Button, který měl možnost absolvovat pouze 8 kol. První trénink zcela vynechali Adrian Sutil a Romain Grosjean a pro nováčka v barvách Caterhamu, Willa Stevense, bude před zítřejší kvalifikací důležitý každý odjetý kilometr. A na trať se skutečně po zhasnutí červeného světla vybralo hned 6 vozů a další rychle přibývaly. Jako první získal měřené kolo Adrian Sutil, ale to se už směrem k cílové rovince řítil i Felipe Massa a laťku nastavil na 1:45.055. Hustý provoz způsobilo zapadající slunce. Ještě před jeho západem se o viditelnost postaralo umělé osvětlení, to však nemohlo zabránit rychlému chladnutí asfaltu, a proto jezdci museli spěchat po relevantní rychlá kola. Během první čtvrthodiny se tedy na trať vybraly i oba mercedesy a Rosberg lehce překonal svůj čas z prvního tréninku, trať absolvoval za 1:43.024. Po 17 minutách tréninku musel nechat své ferrari na trati Fernando Alonso a způsobil vyvěšení žlutých vlajek. Podle volantu se dá odhadnout, že selhala elektronika. Snad šlo opět pouze o motor určený k dožití v pátečním tréninku. Alonsův monopost byl maršály rychle odtlačen za bariéry a mohlo se pokračovat. Na nejvyšších příčkách se nic neměnilo, ty nadále patřily Mercedesu, ale třetí si vzal Valtteri Bottas. Teprve po uplynutí půlhodiny tréninku si mohl do vozu sednout i Jenson Button, jehož monopost byl konečně opět v pořádku. Poslední místo vytrvale okupoval Will Stevens. Pak už se na trati objevily první vozy s obutými super měkkými pneumatikami a začali míchat pořadím. Pastor Maldonado svůj černo-zlatý lotus na chvíli dostal na třetí místo, ale rychle se před něj dostali Ricciardo s Kvjatem a například i Pérez. Jakou obrovskou výhodou jsou nové super měkké pneumatiky, naplno ukázal Sebastian Vettel, který se svým nejrychlejším časem dokázal dostat na vrchol tabulky. Vettelův krajan z Mercedesu se na první místo samozřejmě vrátil, už také na červených pneumatikách, ale okamžitě byl překonán týmovým kolegou. Velmi rychlé kolo předvedl Kevin Magnussen, který na mercedesy ztratil "pouze" 7 desetin sekundy a zařadil se na třetí místo. Jelikož piloti nejprve spěchali využít žluté pneumatiky ještě za slunečního světla a pak velmi brzy přezuli na super měkké směsi, tak už po necelé hodině měli téměř všichni rychlé časy za sebou a dali se na dlouhé stinty. Výjimkou byl Jenson Button, který kromě většiny prvního, přišel i o půlhodinu druhého tréninku a až pak se dal na testování tvrdší směsi pneumatik. K té měkčí se dostal půlhodinu před koncem a díky tomu se dostal mezi 10 nejrychlejších pilotů. Svému týmu však oznámil problém s brzdami. Režie nám během tréninku zprostředkovala také informaci, že Grosjean využíval hned 3 nové díly ze šesté pohonné jednotky. To dohromady znamená penalizaci 20 míst na startu posledního závodu sezóny. A co si Grosjean nebude moci odpykat na startovním roštu, přenese se mu do závodu ve formě trestných sekund v boxech. Čtvrthodinu před cílem postihl technický problém i Sebastiana Vettela, když se mu zaseklo DRS a nešlo otevřít. Pořadí nejrychlejších časů se již neměnilo, na nejvyšší příčce zůstal Lewis Hamilton následovaný Rosbergem a Magnussenem a Alonso si jako jediný nepřipsal ani jedno rychlé kolo. Po skončení tréninku se opět ještě testovalo použití virtuálního safety caru.
Zdroj: formule.cz, FOM Komentáře ke článku
|
Reklama