Romain Grosjean dostal komplikovaný trest |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Romain Grosjean dostane za použití komponentů ze šesté pohonné jednotky kombinovaný trest, ještě však neví jaký. Víme, že každý jezdec by si měl během sezóny vystačit s pěti pohonnými jednotkami. Pokud jezdec použije jednu část ze šesté pohonné jednotky (pohonná jednotka je rozdělena na 6 částí - motor, turbodmychadlo, motorgenerátor obnovy kinetické energie, motorgenerátor obnovy tepelné energie, úložiště energie a elektronika pohonné jednotky), přijde o 10 míst na startu závodu. Za každou další použitou část dostane už jen poloviční trest - 5 míst na startu. V případě, že si jezdec nemůže trest odpykat celý trest najednou (má být odsunut o 10 míst, ale v kvalifikaci skončí například čtrnáctý z dvaceti jezdců), přenáší se mu zbytek trestu na start další velké ceny. Abú Zabí je však posledním závodem sezóny a neodpykaný trest není kam přenášet, takže FIA připravila speciální pravidlo.
Romain Grosjean v Abú Zabí použil šestý motor, turbodmychadlo i MGU-H, takže se mu sečetly tresty 10+5+5 a na startu by tedy měl ztratit 20 míst. Jelikož má pouze 19 soupeřů, část trestu bude muset být udělena během závodu. Dodatečný trest bude záležet na počtu "neztracených" míst na startu a FIA měla již předem připravený seznam: 1-5 míst – 5 sekundová penalizace (pokud by se Grosjean kvalifikoval například na třetí místo na startu, mohl by přijít pouze o 17 pozic, zbývající 3 pozice by byly nahrazeny 5 sekundovým trestem během zastávky v boxech) 6-10 míst - 10 sekundová penalizace 11-20 - průjezd boxovou uličkou 21 a více - 10 sekundový trest "Stop and Go", který nemůže být zkombinován s výměnou pneumatik ani jinými úpravami vozu Zdroj: crash, Foto: Lotus Komentáře ke článku
|
Reklama