Tým Chipa Ganassiho vyhrál klasickou 24hodinovku v Daytoně |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Scott Dixon, Tony Kanaan, Jamie McMurray a Kyle Larson byli nejrychlejší nejen úvodem 24hodinového maratonu na Floridě, ale také o rozhodující závěr. V poli 53 vozů si před startem úmorného maratonu dělali naděje na úspěch i další známá jména jezdců: Joey Hand si děli Ganassiho druhý vůz s Charlie Kimballem a Scottem Pruetem, Cristian Fittipaldi tvořil tým Action Express se Sebastienem Bourdaisem, Rubens Barrichello a Brendon Hartley se pokusili o štěstí v Riley–BMW stáje Starworks. O vysokou sportovní kvalitu podniku se nejen na papíře postarali i další velikáni vytrvalostního a cestovního sportu jako Katherine Legge, Max Papis, Mike Rockenfeller, Renger van der Zande, Oliver Gavin, Emanuel Collard, Gianmaria Bruni, Pedro Lamy, Mathias Lauda, Lucas Luhr, Jan Magnussen, Ryan Briscoe, Pierre Kaffer, Giancarlo Fisichella, Bruno Junqueira, Augusto Farfus, Bruno Spengler, Mark Lieb, Wolf Henzler, Markus Winkelhock, Rene Rast, Andi Priaulx či Kuba Giermaziak. S největší agresivitou se hned po startu do závodu pustil Ganassiho zkušený jezdec Scott Dixon a po prvních zastávkách v boxech se Chip Ganassi mohl dokonce radovat z dvojitého vedení svých vozů Riley DP: na druhé místo se totiž propracoval další veterán IndyCars, Scott Pruett, zatímco se poleman Negri propadl až na čtvrté místo za Barbosův Action-Express-Coyote-DP. Ganassiho výborně připravené vozy vedly tabulku i po první čtvrtině závodu, když vůz číslo 1 převzal bývalý pilot DTM, Joey Hand a záda mu kryl týmový kolega Tony Kanaan. Rozhodnuto ale nebylo nic: prvních šest pořád ještě kroužilo po speedwayi v Daytoně ve stejném kole. Nejdotěrnějším soupeřem Ganassiho operace v této fázi byl „rodinný“ Dallara DB týmu Wayna Taylora a tento italský vůz se během 11. hodiny závodu skutečně dokázal protlačit do vedení. Kolem poločasu byli ve stejném kole s lídrem Jordanem Taylorem, kterého podpořil bratr Ricky a italský mazák Max Angelleli, vedle obou vozů Gannassiho již jen Shank-Ligier startující z pole-position. Třetí čtvrtina maratonu ovšem patřila týmu Action Express, který v 9. hodině ztratil kvůli problému s elektrikou 3 kola v boxech. Posádka Barbosa-Fittipaldi-Bourdais nyní ovšem dominovala nejrychlejšími časy a její Coyote-Chevrolet DB se v 18. hodině objevil na špičce hodnocení před Taylorem. Tyto dva týmy ale měly v závěrem závodu smůlu. Vedoucí prototyp týmu Action Express zastavil bez tlaku paliva na trati a ztratil tři kola, přesto si zachoval až do posledního kola šanci na vítězství. Taylorové přišli o naději na vavřínové věnce díky penalizaci, kterou obdrželi za vjezd do boxů při neutralizaci. Skončili třetí. Třídu vozů GT vyhráli se ztrátou 15 kol na vítěze Jan Magnussen, Antonio Garcia a Ryan Briscoe na továrním Chevroletu Corvette. Zdroj: FORMULE.cz, Foto: Roman Klemm Komentáře ke článku
|
Reklama