clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Ecclestone nadále prosazuje zákaznické vozy

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 8.3.2015, 14:12

počet komentářů: 0


Definitivní rozdělení týmů F1 na velké výrobce a malé zákaznické týmy hrozí již několik let. Malým týmům se však nelíbí, že by měly být odsunuty do oddělené, méně prestižní kategorie a bohatším týmům zase vyhovuje závodit v jedné kategorii s malými i středně velkými týmy, co tento týden potvrdil Maurizio Arrivabene, šéf Scuderie Ferrari. Bernie Ecclestone tak zůstává v boji za rozdělení F1 sám, ovšem nevzdává se.

"Některé týmy říkají, že pak by to už nebyla Formule 1, že by ji to znehodnotilo," řekl Ecclestone během rozhovoru pro Daily Mail. "Já to vidím jinak. To, co chceme udělat, by zahrnovalo čtyři až pět týmů a zavedl by se "šampionát týmů". Každý tým by byl v šampionátu týmů, ale ne každý by sbíral body do poháru konstruktérů. Z pohledu diváka by se nic nezměnilo. Závody by zůstaly stejné, byl by to stejný zážitek, ale tyto (malé) týmy by přestaly být ztrátové a začaly by generovat zisk.

Přišel jsem s něčím, co by mohlo udělat rozdíl mezi lidmi, kteří nemají problém s penězi a těmi, které ho mají. Velké týmy to však nazvaly degradací. Žijí ve velmi bohaté čtvrti a jsou přesvědčeni, že taková změna by byla jako nechat se přestěhovat do chudého sousedství. Nechtějí o tom ani slyšet."

Ecclestona frustruje, že týmy utrácejí více než vydělají a připomněl, jak v 70. a 80. letech vedl svůj tým Brabham.

"Když jsem v 70. letech šéfoval Brabhamu, vládla tam nekompromisní diktatura. Byli jsme závodníci a vždy jsme na to našli peníze. V F1 vždy byli boháči i týmy s prázdnými kapsami a vždy tu bylo Ferrari, kterému peníze nikdy nechyběly. Dnes je to ale jiné. Máme týmy, které klidně utratí 500 milionů liber za sezónu, zatímco ostatní pracují se 120 milionovým rozpočtem, což je beztak příliš. Pravidla nikdy neublíží týmům, které chtějí utrácet miliony, místo toho komplikují život lidem, kteří se snaží dát dohromady tým.

Je nelogické, že týmy s sebou na závody berou 120 lidí, jen kvůli tomu, aby dostaly na trať 2 vozy a utrácejí více než půl miliardy liber. Takový Mercedes má 24 náklaďáků, které mu na závody vozí části (pohonné) jednotky. FIA si myslí, že pokud vozy F1 neminou žádné palivo, zachrání tím celý svět. Pravda je ale taková, že (současné pohonné jednotky) jsou pouze o trochu efektivnější než obyčejné motory. Přitom některé týmy mají 24 náklaďáků, pouze aby si mohly v padoku postavit svůj motorhome, a ty spotřebují pořádné množství paliva.

Celé je to nonsens. Štve mě, že je tu tolik pokrytectví. Je to hloupé. Každý kope sám za sebe. FIA chce být zelená, týmy mají své zájmy a my chceme zajistit úspěch šampionátu. Patříme přece do zábavního průmyslu."

Zdroj: espn, Foto: Renault

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Massa chce odškodné za rok 2008 - 20.8.2023
Kolik Liberty Media zaplatila týmům tento rok? - 3.8.2018
Ecclestone: FIA musí vzít otěže F1 do vlastních rukou - 1.6.2018
Ecclestone koupil Sennův vítězný mclaren - 14.5.2018
Ecclestone si vzal starou košili - 11.4.2018

Reklama