clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Alpský klenot: Ennstal Classic 2015

vydal: Roman Klemm
zveřejněno: 20.7.2015, 12:05

počet komentářů: 0


Historická rallye Ennstal Classic byla na podnět rakouského žurnalisty Helmuta Zwickla poprvé pořádána roku 1993. Podnik se od té doby vyvinul v jeden z nejdůležitějších eventů svého žándru v Evropě. Letos odstartovalo do třídenní jízdy vyrovnanosti 197 týmů 18 národností na vozech nepředstavitelných hodnot.

Před několika lety zavedl Zwicklův organizační tým vedle hlavní rallye i takzvanou Racecar Trophy. Zvláštní soutež pro ryzí závoďáky, která si své hodnocení hledá při jízdách na uzavřených okruzích, mimo jiné i na Red Bull Ringu. Racecar Trophy nabízí fandům dalších 49 skvostů závodních drah.

Letos se zdála být listina VIPů v kokpitech obou souteží ještě delší, než v minulosti. Na jejím čele byl tradičně Sir Stirling Moss s chotí. Anglická legenda si Ennstal Classic přímo zamilovala a projžďku při „Grand Prix of Gröbming“ ve Ferrari 860 si Stirling nenechal ani roku 2015 vzít.

Za volanty dalších skvostů silnic a závodních drah se objevily i rallyeové legendy Walter Röhrl, Rauno Aaltonen a Rudi Stohl. Alexander Wurz měl nastoupit společně s otcem Franzem, jejich Lancia Stratos ale nebyla včas hotova. Startovali i německá ikóna Le Mans a DTM Klaus Ludwig, Ferrariho geniální konstruktér Mauro Forghieri, kouzelník motorů Mario Illien, rakouský závodní evergreen Dieter Quester, charismatický manažer F1 Mexičan Jo Ramirez, Dr. Wolfgang Porsche a další osobnosti automobilového průmyslu. Korunu celému „hype“ samozřejmě nasadilo angažmá herce/závodníka Patricky Dempseye. Tak jako mnohé ostatní „přilákal“ Američana do Štýrska mimo krásného podniku především hlavní sponzor Porsche.

Ennstal Classic: po velké ceně F1 druhý největší automobilový podnik Rakouska.

Žijící legenda Sir Stirling Moss je neuvěřitelně vitální a společně s Lady Suzie byl pro každou legraci k mání.

Automobilka Porsche byla hlavním sponzorem podniku a postarala se o to, že její muzeum v Zuffenhausenu "zůstalo přes víkend poloprázdné": tento vítězný typ z Le Mans 1998 řídil v Groebmingu tovární pilot Richard Lietz.

Ennstal Classic spojuje krásy Štýrska s historií automobilismu.

 Několik osobností podniku: organizátoři Gloeckner a Zwickl, Aaltonen, Roehrl, Quester, Hartley, Scheufele (sponzor Chopard), Illien a Stohl, vepředu Lietz, Aigner a Ramirez.

Zwicklovi se podařilo přilákat do Rakouska i jednu z největších osoboností historie automobilové techniky, Ferrariho šéfkonstruktéra Maura Forghieriho.

Měl zjevně radost z jízdy: rakouská televizní osobnost, komedian Roubinek.

Nestartoval tentokrát na BMW, ale na voze AC Bristol: Dieter Quester.

V jednom z mnoha klenotů značky Porsche se objevil i Walter Roehrl, vítěz první Ennstal Classic roku 1993.

Podporován chotí Lady Suzie přichází Sir Stirling Moss do paddocku.

Tam na něj čekal cenný sportovní Ferrari z padesátých let, do kterého museli čtyřnásobnému vicemistrovi F1 pomoci.

Sir Stirling Moss i ve vedru daleko nad 30 stupňů s klidem vyhověl každému přání stovek fandů o autogram!

Aktuální tovární pilot Porsche, Brendon Hartley s vozem Hybrid 919.

 Hartley před malebnou kulisou pohoří Tauern.

Brendon Hartley na trati "Grand Prix of Groebming".

Ještě jednou Stirling Moss: velký Brit patří neodlučitelně k Ennstal Classic.

Historické rallye se pravidelně účastní i švýcarský konstruktér motorů Mario Illien (Ilmor, Mercedes).

Jeden z nepřeberného množství zajímavých vozů byl tento OSCA-F1.

Dle představitelů Porsche je Ennstal Classic pro tuto firmu druhým nejnákladnějším podnikem po 24h v Le Mans!

Racecar Trophy se zúčastnily i vozy třídy CanAm, jako tento McLaren-Chevrolet.

To je Ennstal Classic at its best: monopost Austin míjí kino v Groebmingu, před kterým se skleničkou v ruce vychutnává den Lady Suzie Moss (vlevo).

Ennstal Classic stál za návštěvu i početným návětěvníkům z Čech - a roku 2016 tomu nebude jinak!

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: FORMULE.cz, Foto: R.Klem,R.Klem jr.

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama