Alpský klenot: Ennstal Classic 2015 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Historická rallye Ennstal Classic byla na podnět rakouského žurnalisty Helmuta Zwickla poprvé pořádána roku 1993. Podnik se od té doby vyvinul v jeden z nejdůležitějších eventů svého žándru v Evropě. Letos odstartovalo do třídenní jízdy vyrovnanosti 197 týmů 18 národností na vozech nepředstavitelných hodnot. Před několika lety zavedl Zwicklův organizační tým vedle hlavní rallye i takzvanou Racecar Trophy. Zvláštní soutež pro ryzí závoďáky, která si své hodnocení hledá při jízdách na uzavřených okruzích, mimo jiné i na Red Bull Ringu. Racecar Trophy nabízí fandům dalších 49 skvostů závodních drah. Letos se zdála být listina VIPů v kokpitech obou souteží ještě delší, než v minulosti. Na jejím čele byl tradičně Sir Stirling Moss s chotí. Anglická legenda si Ennstal Classic přímo zamilovala a projžďku při „Grand Prix of Gröbming“ ve Ferrari 860 si Stirling nenechal ani roku 2015 vzít. Za volanty dalších skvostů silnic a závodních drah se objevily i rallyeové legendy Walter Röhrl, Rauno Aaltonen a Rudi Stohl. Alexander Wurz měl nastoupit společně s otcem Franzem, jejich Lancia Stratos ale nebyla včas hotova. Startovali i německá ikóna Le Mans a DTM Klaus Ludwig, Ferrariho geniální konstruktér Mauro Forghieri, kouzelník motorů Mario Illien, rakouský závodní evergreen Dieter Quester, charismatický manažer F1 Mexičan Jo Ramirez, Dr. Wolfgang Porsche a další osobnosti automobilového průmyslu. Korunu celému „hype“ samozřejmě nasadilo angažmá herce/závodníka Patricky Dempseye. Tak jako mnohé ostatní „přilákal“ Američana do Štýrska mimo krásného podniku především hlavní sponzor Porsche. Žijící legenda Sir Stirling Moss je neuvěřitelně vitální a společně s Lady Suzie byl pro každou legraci k mání. Automobilka Porsche byla hlavním sponzorem podniku a postarala se o to, že její muzeum v Zuffenhausenu "zůstalo přes víkend poloprázdné": tento vítězný typ z Le Mans 1998 řídil v Groebmingu tovární pilot Richard Lietz. Ennstal Classic spojuje krásy Štýrska s historií automobilismu. Několik osobností podniku: organizátoři Gloeckner a Zwickl, Aaltonen, Roehrl, Quester, Hartley, Scheufele (sponzor Chopard), Illien a Stohl, vepředu Lietz, Aigner a Ramirez. Zwicklovi se podařilo přilákat do Rakouska i jednu z největších osoboností historie automobilové techniky, Ferrariho šéfkonstruktéra Maura Forghieriho. Měl zjevně radost z jízdy: rakouská televizní osobnost, komedian Roubinek. Nestartoval tentokrát na BMW, ale na voze AC Bristol: Dieter Quester. V jednom z mnoha klenotů značky Porsche se objevil i Walter Roehrl, vítěz první Ennstal Classic roku 1993. Podporován chotí Lady Suzie přichází Sir Stirling Moss do paddocku. Tam na něj čekal cenný sportovní Ferrari z padesátých let, do kterého museli čtyřnásobnému vicemistrovi F1 pomoci. Sir Stirling Moss i ve vedru daleko nad 30 stupňů s klidem vyhověl každému přání stovek fandů o autogram! Aktuální tovární pilot Porsche, Brendon Hartley s vozem Hybrid 919. Hartley před malebnou kulisou pohoří Tauern. Brendon Hartley na trati "Grand Prix of Groebming". Ještě jednou Stirling Moss: velký Brit patří neodlučitelně k Ennstal Classic. Historické rallye se pravidelně účastní i švýcarský konstruktér motorů Mario Illien (Ilmor, Mercedes). Jeden z nepřeberného množství zajímavých vozů byl tento OSCA-F1. Dle představitelů Porsche je Ennstal Classic pro tuto firmu druhým nejnákladnějším podnikem po 24h v Le Mans! Racecar Trophy se zúčastnily i vozy třídy CanAm, jako tento McLaren-Chevrolet. To je Ennstal Classic at its best: monopost Austin míjí kino v Groebmingu, před kterým se skleničkou v ruce vychutnává den Lady Suzie Moss (vlevo). Ennstal Classic stál za návštěvu i početným návětěvníkům z Čech - a roku 2016 tomu nebude jinak!
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: R.Klem,R.Klem jr. Komentáře ke článku
|
Reklama