clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Vettel přebírá odpovědnost za havárii

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 2.11.2015, 10:58

počet komentářů: 0


Sebastian Vettel přiznává plnou odpovědnost za nedokončení Velké ceny Mexika. Po defektu pneumatiky se musel probíjet pelotonem pomalejších vozů a celkem se mu to dařilo, ale jenom do chvíle, kdy se po smyku propadl z jedenáctého místa až na patnácté. Poškodil si přitom pneumatiky a dlouhou dobu jezdil za Pastorem Maldonadem. Neveselou pouť ukončil další jezdeckou chybou a rozbitím monopostu o bariéru na vnější straně sedmé zatáčky.

"Moje chyba," konstatoval jezdec Ferrari po závodě. "Nevím. Během víkendu jsem neměl žádný problém, ale v závodě jsem dvakrát vyletěl z trati. Jednou jsem se otočil a pak havaroval. Dnes nemůžu být spokojený. Po defektu byl již závod z velké části ztracen, bez safety caru bychom už neměli šanci vrátit se zpět.

Celkově se vůz řídil dobře, měli jsme dobrou rychlost, ale bohužel jsme nebyli v pozici, abychom to mohli ukázat. Podle mě jsme byli Mercedesu blíže než v posledních závodech, ale nakonec jsme neviděli šachovnicovou vlajku, takže to nebyl dobrý den.

Už jsem se podíval na záznam havárie, protože jsem chtěl vědět, co přesně se stalo. Ale vůz byl v pořádku. Moje rychlost byla také víceméně stejná jako v předchozích kolech, ale ztratil jsem kontrolu nad vozem. Stalo se skoro totéž, co při prvním smyku. Celý čas jsme věděli, že to bude náročný závod, ale nemohu vinit podmínky ani okruh. Nakonec to byla jen moje chyba. Možná jsem tlačil až příliš a i jedna ztráta přilnavosti vás na některých místech může vyjít velice draho."

Zmíněný defekt pneumatiky si odnesl z kolize s bývalým týmovým kolegou. Když Vettel po startu zamířil k vrcholu první zatáčky, už tam bylo přední kolo Daniela Ricciarda.

"Nejprve jsem byl naštvaný, protože jsem měl děravou pneumatiku a přišel o závod. Ale poté, co jsem to viděl v TV a když k tomu připočtu, že se to stalo po startu, souhlasím s neudělením penalizace. Nemyslím si, že Dani měl byť jen náznak příležitosti, ale zkusil to a bylo tam málo místa.

Tyhle věci se těžko soudí. Já jsem si ho všiml až v poslední vteřině a chtěl jsem mu dát více místa, ale už bylo pozdě a on měl příliš vysokou rychlost na to, jakou stopou se pokoušel jet. Byl tam kontakt, ale v takových případech se nemají udělovat penalizace, protože to nikdo neudělá schválně. Nedávám mu to za vinu, ale pro nás je to velká škoda."

Ricciarda otázka ohledně viníka nehody nevyvedla z dobré nálady.

"Pokusím se nestřelit do nohy, pokud to byla moje chyba. Ještě jsem neviděl video, ale prostě jsem tam byl, nemusel jsem se pokoušet o nějaký manévr. Všichni jsme byli v jedné kopě, já na vnitřní straně. Myslím, že nebylo kam jinam jít. On v podstatě chtěl trefit vrchol zatáčky, jako kdybych tam nebyl. Nenapadá mě, co jsem mohl udělat jinak,“ řekl jezdec Red Bullu.

Zdroj: motorsport,f1i

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Horner vysvětluje pozadí "multi-21" - 19.8.2018
Soupeři se začali obávat Red Bullu - 24.6.2017
Vettel mohl být v kvalifikaci třetí - 27.11.2016
Red Bull kritizuje frustrovaného jezdce Ferrari - 31.10.2016
Vettel přišel o třetí místo - 31.10.2016

Reklama