Jak závod ovlivní nové obrubníky? |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Interlagos letos přivítal jezdce F1 s novým zázemím, ale i novými obrubníky a poškozeným asfaltem. Obrubníky v zatáčkách 2 a 3 (Sennovo S), 4 a 5 (Descida do Lago), 8 a 10 (Bicone de Pato) nyní mají 50mm vysoké šikmé prvky, které jezdcům brání v tvrdém přejezdu. Více jezdců je označilo za důvod změny ideální stopy a zpomalení časů na kolo. Rosbergův nejlepší páteční čas byl o čtvrt sekundy pomalejší než nejlepší páteční kolo před rokem, kdy se jezdci vyrovnávali s úplně novým asfaltem. "Obrubníky jsou nyní dost jiné. Nelze jezdit přes ně, musíme je objíždět a to nás stojí hodně času," řekl v pátek večer Nico Rosberg. Novináři se zeptali i dalších jezdců: Lewis Hamilton (Mercedes): "Ve druhé zatáčce je velmi vysoký obrubník. Předtím byl téměř plochý a teď ho značně zvedli. Stejné je to i v zatáčce 8. I tam je nyní vysoký obrubník. Byli jsme zvyklí jezdit skrz. Teď to nejde. Myslím, že tyto dvě zatáčky mohou spolu udělat velký rozdíl." Nico Hülkenberg (Force India): "Popravdě řečeno, moc se mi to nelíbí. Dal bych přednost původním obrubníkům. Bylo to zábavnější a také to dobře vypadalo. Nyní jsou obrubníky tak šikmé a drsné, že se přes ně nedá jezdit. Z pohledu jezdce je to krok zpět." Romain Grosjean (Lotus): "Zatáčky jsou nyní užší a jednodušší, protože při jízdě přes obrubníky to pěkně házelo. Při dobrém nastavení vozu to bylo v pohodě, ale mohlo vás to i nepříjemně rozhodit. Nyní se jim musíme vyhýbat, takže vozy zůstávají (na trati, a proto) více konzistentní."
"Sportovní vozy poškodily asfalt," řekl Rosberg. "V některých zatáčkách se doslova rozpadá a při přejezdu přes tato místa ztrácíme přilnavost. Při volbě stopy tedy musíme být značně kreativní a snažit se těmto místům vyhýbat." O možné bezpečnostní riziko se už zajímá i dodavatel pneumatik. "Říká se, že závod WEC způsobil nějaké problémy. Já sám jsem to ještě neviděl, ale poukazují na to lidé, kteří se byli projít po okruhu a někteří jezdci. Budeme to muset prozkoumat, a pokud budeme mít obavy, probereme to s FIA," řekl Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli. Zdroj: autosport Komentáře ke článku
|
Reklama