Williams: FIA udělala chybu při měření |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Felipe Massa byl diskvalifikován z Velké ceny Brazílie a přišel o osmé místo, protože kontroloři FIA před startem naměřili jeho pneumatikám teplotu 137°C, přičemž pravidla je dovolují předehřívat na maximálně 110°C. "Máme dva nezávislé senzory. Jeden, PT1000, je přímo uvnitř zahřívací dečky a neustále kontroluje teplotu povrchu pneumatiky. Podle něj jsme byli celou dobu v mezích předpisů. Ten při kontrole těsně před přesunutím na startovní rošt ukazoval přibližně 104°C," řekl Rob Smedley, šéf traťových operací Williamsu. "Nezávisle na tomto senzoru máme i data z vozu, podle kterých byla teplota pravé zadní pneumatiky 107°C. Takže máme dva nezávislé senzory a oba tvrdí, že jsme zůstali v mezích stanovených předpisy a máme data jako důkaz. Kromě toho byla provedena nezávislá korelace našich senzorů v dekách a ve voze s měřicím zařízením FIA, kterou pro nás po rozruchu kolem Mercedesu v Itálii udělalo Pirelli. Také jsme zakoupili stejný senzor, jako používá FIA a během víkendu jsme udělali několik náhodných kontrol. Pro nás je důležité pochopit, kde se stala chyba, ale máme tři nezávislé měření a ani jedno z nich nezaznamenalo podobná čísla jako měření FIA."
Dalším argumentem Williamsu je, že zvýšení teploty pneumatiky o 27°C nad maximální hranici by zvýšilo tlak uvnitř pneumatiky o 2.4 až 3 psi. Při poklesu teploty pneumatiky by měla být pozorovatelná i změna tvaru, ale podle Williamsu k ničemu takovému nedošlo. FIA však pokládá za klíčové pouze své vlastní měření, takže úspěch odvolání je velmi nejistý." Zdroj: motorsport Komentáře ke článku
|
Reklama