clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Kalendář a volnější výběr pneumatik odsouhlaseny

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 3.12.2015, 13:20

počet komentářů: 0


V Paříži se včera přijalo několik důležitých rozhodnutí. Světová rada motorsportu odsouhlasila dodávku motorů Ferrari týmu Toro Rosso a upravila žetonový systém i pravidla vývoje a Jean Todt a Bernie Ecclestone od ní dostali mandát vyřešit nejdůležitější problémy F1.

Kromě toho odsouhlasila (snad) finální podobu kalendáře sezony 2016. Zahrnuje 21 závodů, ale u Velké ceny USA v Austinu zůstal otazník, protože organizátor závodu přišel o velkou část finanční podpory státu Texas, čímž se výrazně změnila finanční situace.

Austinu se týká i další změna. Velká cena Mexika se posunula tak, aby byla v kalendáři týden po závodě v Austinu. Organizátoři závodů chtějí společně zvyšovat zájem o F1, z čehož mají nakonec těžit obě strany.

Speciální poznámka je také u Velké ceny Evropy. FIA se snaží dohodnout co nejpozdější start závodu, aby nadšenci motorsportu mohli nejprve klidně sledovat přímý přenos posledních kol závodu 24 hodin Le Mans a nepřišli o start závodu v ulicích hlavního města Ázerbájdžánu.

20. března

Austrálie

3. dubna

Bahrajn

17. dubna

Čína

1.  května

Soči

15. května

Španělsko

29. května

Monako

12. června

Kanada

19. června

Baku

3. července

Rakousko

10. července

Spojené Království

24. července

Maďarsko

31. července

Německo

28. srpna

Belgie

4. září

Itálie

18. září

Singapur

2. října

Malajsie

9. října

Japonsko

23. října

USA

30. října

Mexiko

13. listopadu

Brazílie

27. listopadu

Abú Zabí

Schválený byl i nový systém výběru pneumatik pro jednotlivé velké ceny. Pirelli pro každý závod určí tři nejvhodnější směsi pneumatik na suchou trať, přičemž od příští sezóny jich bude celkem 5 - ultra-měkké, super-měkké, měkké, středně-tvrdé, tvrdé. Celý systém je však o něco složitější.

Z 13 sad suchých pneumatik pro každého jezdce vybere Pirelli jednu (z nejměkčí směsi) výhradně pro poslední část kvalifikace (aby se neznehodnotily její výsledky). Také vybere dvě sady pro závod, z nichž bude jezdec povinen použít alespoň jednu. Až zbývajících 10 sad pneumatik si může jezdec vybrat sám a během víkendu použít dle vlastního uvážení a strategie.

Virtuální safety car se bude od příštího ruku používat i v trénincích, aby nebyly tak často přerušovány červenými vlajkami. DRS už nebude nefunkční dvě kola po zrušení virtuální safety-caru, bude aktivováno okamžitě. U fyzického safety-caru se pravidla nemění.

Zdroj: motorsport,sky

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Zpátky ni krok, prohlásil Todt o Halo - 28.11.2017
Jean Todt nemá konkurenci - 23.11.2017
Todt: Žádný nový tým na obzoru - 7.9.2017
FIA dále bojuje proti spalování oleje - 26.7.2017
Halo je nejlepším řešením pro rok 2018 - 23.7.2017

Reklama