clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Ron Dennis a odchod sponzorů McLarenu

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 7.12.2015, 16:40

počet komentářů: 0


Když McLaren na konci roku 2013 přišel o Vodafone, zůstal bez titulárního sponzora a doteď nenašel náhradu, ale to byl jen začátek exodu velkých sponzorů. Největší a nejstarší britský tým přišel o podporu společnosti Hugo Boss, která dala přednost Mercedesu a říká se, že zdrhnout chce i Johnnie Walker. Co na to Ron Dennis, který se právě na přelomu let 2013 a 2014 vrátil do křesla nejvyššího šéfa McLarenu?

"Věci obvykle nejsou takové, jak se zdají být. Vodafone jsme neztratili, prostě se rozhodli skončit. To není totéž (jako kdyby sponzorovali jiný tým), protože velké korporace občas vymění vysoký management a ten přijde s vlastní perspektivou. Je normální, že ředitel marketingu pak lobbuje za změnu směru, a když se toto stalo ve Vodafone, my jsme v tom byli nevinně," řekl Ron Dennis.

V centru pozornosti je nyní samozřejmě čerstvý odchod TAG Heuer, který sáhl po příležitosti nahradit Red Bullu Infiniti.

"Pojďme k věci, které jsou nyní plná média, i když nevím proč. TAG Heuer je značka, která s námi byla spoustu let. Byli jsme silně propojeni, kdysi jsem já sám řídil prodeje a marketing této společnosti, byl jsem jejím akcionářem. Věci se ale změnily, změnily se vlastníci a současný šéf a já máme na některé věci fundamentálně odlišné názory.

Nesdílím jeho radikální přístup k sponzoringu, který se nehodí k naší značce a už vůbec k té jeho. V Monte Carlu se stalo něco, z čeho jsem neměl dobrý pocit a náš vztah byl pořád horší a čísla klesala. Možná si ale neuvědomujete jednu věc. Skupina LVMH má i jinou značku - značku Hennessy Moët. Nikdy nemluvím o konkrétních číslech, ale mohu vám říci, že náš vztah s tou značkou je několikanásobně cennější než finanční situace kolem TAG Heuer."

McLaren MP4/24

Dennis neuvedl přesný důvod odchodu TAG Heuer, ale vyjádřil nesouhlas s tím, že sponzoři se snaží současné slabé výkony na trati využít k podepsání levnějších sponzorských smluv.

"Je to další výzva. Když máte problém s konkurenceschopností, lidé to nevyhnutelně začnou využívat k optimalizaci svého obchodního vztahu s týmem. Ale já jsem ohledně ceníku neoblomný. Nemusíte být Einstein, abyste věděli, že v F1 a vůbec ve sportu je to teď těžké. Například si nevzpomínám, že by Ferrari během uplynulých dvou let představilo nějakého nového sponzora.

Co se týče Johnnie Walkera, i tam hraje roli změna ve vedení a odlišný pohled na to, co má a co nemá cenu. Vedli jsme dlouhá jednání o tom, zda bychom měli nebo neměli zvýšit své zapojení do byznysu s alkoholem, když nyní hrozí, že budou přijata stejná opatření jako proti tabákovým společnostem. Ohledně těchto diskusí jsem poměrně optimistický, ale musíme počkat. Uvidíme, jak začneme další sezónu. Ale obírá mě to o spánek? Ne."

Tým se prý v případě potřeby může opřít o McLaren Group, které se daří dobře.

"Finančně jsme velmi silnou společností. Hodnota společnosti je nyní vysoko nad 1 miliardou britských liber a všechna odvětví jsou zisková. Naše Technology Group byla loni ve ztrátě a letos budeme mít nominální zisk. Loni jsme měli spoustu jednorázových výdajů, protože jsme se oddělili od Mercedesu, co nebylo vůbec levné a zároveň nás hodně stála restrukturalizace a další věci."

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Dennis se rozloučil se zaměstnanci McLarenu - 17.1.2018
Dennis prodal akcie McLarenu - 30.6.2017
Brundle vzpomíná na McLaren a Dennise - 4.2.2017
McLaren oznámil datum představení nového vozu - 17.1.2017
Brown je vděčný Dennisovi - 2.12.2016

Reklama