clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

McLaren některé soupeře podezírá z podvádění

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 13.5.2016, 16:00

počet komentářů: 0


McLaren poslal FIA oficiální dopis, ve kterém se ptá na legálnost různých pomůcek upravujících tlak v pneumatikách během závodu.

Minimální tlak v pneumatikách pro každý závod stanoví Pirelli a činí tak z bezpečnostních důvodů, aby se pneumatiky v rychlých zatáčkách nedeformovaly. Pravidla však hovoří pouze o tlaku v pneumatikách těsně před jejich použitím, než s nimi jezdci vyrazí na trať. Během závodu i v rámci jednoho kola se mění teplota pneumatik a tím i tlak vzduchu uvnitř a kontrolní měření se taky dělají jen předtím, než se pneumatiky dotknou asfaltu.

Nižší tlak v pneumatikách však vozu poskytne lepší přilnavost a sportovní šéf Pirelli už během víkendu v Číně řekl, že některé týmy se naučily tohle pravidlo obcházet.

"Během tréninků vidíme, jak jezdí s určitým tlakem v pneumatikách, ale víme, že některé týmy byly schopné odstartovat s jen minimálně vyšším tlakem, než měly (v Číně) před rokem. Bohužel, pokud ostatní nenašli způsob jak to udělat, tak to pro ně jistě není jednoduché."
 

Jak tyto týmy obcházejí pravidla? Nejpravděpodobnějšími odpověďmi jsou chytré zahřátí kola tak, aby rychle vychladlo a tím se také snížil tlak v pneumatice, ale také ráfky kol se dvěma komorami umožňujícími únik malého množství vzduchu.

Ať je pravda cokoli z toho, McLaren tuto fintu evidentně nepoužívá, proto sáhl po osvědčené metodě a zeptal se FIA, zda náhodou nebude problém, když takovou technologii vyvine a bude používat. FIA, podle zatím nepotvrzených informací, už McLarenu poslala zamítavou odpověď a hodlá kontrolovat, zda takové pomůcky už některý z týmů nepoužívá.

Používání ráfků se dvěma komorami by bylo považováno za porušení článku 12.8.3 technických předpisů. Pokud tedy bude některý tým přistižen při jejich používání, může počítat s tvrdým trestem. Je pravděpodobné, že FIA ​​a Pirelli se dohodnou na zavedení zařízení, které bude schopné sledovat tlak v pneumatikách během závodu.

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024
Norrisovo noční tažení s horkou chvilkou - 22.9.2024
Norris s Verstappenem v první řadě, fiasko pro Ferrari - 21.9.2024
Norris dál kraluje - 21.9.2024
Piastri se ubránil Leclercovi v pouliční bitce, Norris přechytračil Verstappena - 15.9.2024

Reklama