McLaren některé soupeře podezírá z podvádění |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
McLaren poslal FIA oficiální dopis, ve kterém se ptá na legálnost různých pomůcek upravujících tlak v pneumatikách během závodu.
Minimální tlak v pneumatikách pro každý závod stanoví Pirelli a činí tak z bezpečnostních důvodů, aby se pneumatiky v rychlých zatáčkách nedeformovaly. Pravidla však hovoří pouze o tlaku v pneumatikách těsně před jejich použitím, než s nimi jezdci vyrazí na trať. Během závodu i v rámci jednoho kola se mění teplota pneumatik a tím i tlak vzduchu uvnitř a kontrolní měření se taky dělají jen předtím, než se pneumatiky dotknou asfaltu. Nižší tlak v pneumatikách však vozu poskytne lepší přilnavost a sportovní šéf Pirelli už během víkendu v Číně řekl, že některé týmy se naučily tohle pravidlo obcházet. "Během tréninků vidíme, jak jezdí s určitým tlakem v pneumatikách, ale víme, že některé týmy byly schopné odstartovat s jen minimálně vyšším tlakem, než měly (v Číně) před rokem. Bohužel, pokud ostatní nenašli způsob jak to udělat, tak to pro ně jistě není jednoduché." Jak tyto týmy obcházejí pravidla? Nejpravděpodobnějšími odpověďmi jsou chytré zahřátí kola tak, aby rychle vychladlo a tím se také snížil tlak v pneumatice, ale také ráfky kol se dvěma komorami umožňujícími únik malého množství vzduchu. Zdroj: motorsport Komentáře ke článku
|
Reklama