Renault dohodne partnerství s BP, Total odchází |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Zdroje Autosportu potvrzují starší zprávy o odchodu francouzské společnosti Total z F1 a příchodu jiného výrobce paliv a maziv, společnosti BP (British Petroleum). Společnost má navázat technologické partnerství se dvěma velkými týmy se dvěma různými pohonnými jednotkami, ale pouze s jedním z nich nastartuje i spolupráci v oblasti marketingu, do které nalije další miliony britských liber ročně.
Vítězem tohoto boje má být tovární Renault, který v prvním roce své obnovené existence spolupracoval s Totalem, stejně jako během éry podporování Red Bullu. BP bude ochotno investovat více, což se pozitivně odrazí i na rozpočtu týmu. Poraženým tedy bude McLaren. Red Bull již potvrdil získání společnosti Exxon Mobil vlastnící značky Mobil 1 a Esso a McLaren pro Hondu dohodl technologické partnerství s BP, ale bez sponzorského příspěvku. Zpráva zatím není potvrzena, generální ředitel týmu Renault pouze potvrdil, že chce s někým vytvořit stejně silné partnerství, jako má Mercedes s Petronasem. "Než jsme do F1 vrátili náš vlastní tým, detailně jsme studovali klíčové faktory úspěchu Mercedesu," prozradil Cyril Abiteboul. "Jedním z nich byl Petronas. Mnoho lidí si to neuvědomuje, ale pro Petronas byla v uplynulých letech F1 velmi důležitá, což se projevilo po finanční i technické stránce. To potřebujeme i my. Stoprocentně oddaného partnera. Jsem si jist, že díky novému vztahu budeme schopni najít partnera se stejným apetitem, stejnými finančními zdroji a stejnými technickými možnostmi, jaké Petronas nadále poskytuje Mercedesu." Velikost sponzorského příspěvku má být podpořena tím, že v ceně bude i nalévání paliv a maziv (Castrol) společnosti BP do nových vozů Renault a možná i do vozů jeho partnerů. "Jsme největším výrobcem automobilů v F1, proto vůbec nepochybuji o naší atraktivitě pro olejářské značky." Zdroj: autosport Komentáře ke článku
|
Reklama