clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Tost varuje: F1 musí začít šetřit

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 29.12.2016, 09:43

počet komentářů: 0


Šéf týmu Toro Rosso nepochybuje, že s náklady týmů F1 se už brzy bude muset něco udělat. Díky podpoře Red Bullu nemusí jeho tým řešit existenční problémy, co se ale nedá říct o některých jeho konkurentech. Red Bull Racing, McLaren-Honda a tři tovární týmy investují do konkurenceschopnosti svých vozů stovky milionů eur, ale ani automobilky nebudou vypisovat tučné šeky věčně.

"Náklady musí jít dolů," řekl Franz Tost v rozhovoru pro Tiroler Tageszeitung. "Tým by neměl utratit 450 milionů eur ročně. Na druhou stranu, při prodeji silničních vozů počítají každý cent. Ani automobilky nebudou takové částky akceptovat věčně. Je až neuvěřitelné, kolik peněz v F1 utrácíme."

O rychlou změnu by se mohl postarat rozpočtový strop. Myšlenka, na kterou se již téměř zapomnělo, ale prý se jí vážně zabývá společnost Liberty Media, která by se měla během příštích měsíců chytit kormidla F1.

"Dejte každému týmu třeba 150 milionů eur a nechte FIA, ať na to dohlíží. Velké týmy se budou odvolávat na to, že náklady se nedají kontrolovat, ale to je nesmysl. Já znám cenu každého šroubu v našem voze. Mnozí říkají, že se nedá uhlídat vývoj, ale i to je nesmysl. Pokud někdo nebude chtít odhalit své výdaje, dá se to udělat jednoduše. FIA týmu zaúčtuje dvojnásobek průměrné ceny té součástky. Pak uvidíte, jak rychle budou faktury létat na stoly FIA."

Zdroj: f1i, Foto: Toro Rosso

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Toro Rosso si vychutnává výhody tovární podpory - 18.3.2018
Jak začalo partnerství Toro Rosso - Honda? - 15.3.2018
I Toro Rosso s Hondou zohlední strategii penalizací - 13.3.2018
Toro Rosso překonává kulturní rozdíly - 8.3.2018
Toro Rosso míří do první pětky - 1.2.2018

Reklama