INDYCAR ukázala první obrázky nového aerokitu |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Na Severoamerické mezinárodní výstavbě automobilů v Detroitu INDYCAR ukázala první skici nového aerokitu, který by od sezóny 2018 měl radikálně změnit vzhled současných vozů Dallara DW-12. INDYCAR zároveň prozradila, že prodloužila smlouvu s Dallarou na dodávku podvozků až do konce sezóny 2020. Už v průběhu loňské sezóny se INDYCAR rozhodla ustoupit od projektu otevřených aerokitů, které k základním podvozkům Dallara mohl dodávat kdokoliv. V praxi je totiž vyvinuli jen výrobci motorů Honda a Chevrolet. A jednak aerokit ještě prohluboval rozdíl ve prospěch Chevroletu a pak tak bránil tomu, aby INDYCAR přilákala třetího dodavatele motorů. Proto se rozhodla pro změnu, letošní sezóna bude ještě odjeta s aerokity Hondy a Chevroletu, jejichž vývoj je však zmražen. Od příští sezóny pak nastoupí univerzální aerokit.
Skici nového aerokitu Ten by měl radikálně proměnit vzhled stávajících vozů. A INDYCAR konečně naznačila, jak by nový vůz mohl vypadat. Jak prozradil sportovní ředitel série Jay Frye, skici vznikly už před pár měsíci a ačkoliv design ještě zdaleka není finální, už podstupuje testy v aerodynamickém tunelu. INDYCAR totiž nechtěla nic prezentovat, dokud nebude mít jistotu, že navržený design je realizovatelný. Nový jednotný aerokit má jít ve stopách starších vozů Champ Cars z přelomu 90. let a první dekády 21. století. Výraznou změnu představuje absence různých aerodynamických křidýlek, kterých jsou aerokity Hondy i Chevroletu plné. INDYCAR chce čistší design. Omezeny byly i chrániče kol, které mají bránit tomu, aby se vozy dotkly koly, což vedlo k vážným a tragickým nehodám. INDYCAR ještě neurčila, kdo bude dodávat nové aerokity. Podle Frye diskutuje hned s několika potencionálními dodavateli. S Dallarou ale prodloužila smlouvu na dodávku podvozků DW-12 a to až do konce sezóny 2020. Je velmi pravděpodobné, že získá i kontrakt na dodávku aerokitu. Jestli totiž skici něco připomínají, tak zvětšený vůz IL-15, který v předloňské sezóně debutoval v juniorské sérii Indy Lights. Ten dodává právě Dallara. Další podrobnosti ohledně vývoje aerokitu chce INDYCAR představit během testů na oválu ve Phoenixu 10. a 11. února. Finální design by měl být představen při letošní pětistovce v Indianapolisu. Testování by pak mělo začít v průběhu léta. Smlouva s Dallarou odhaluje, že na úplně nový vůz si budeme muset počkat nejdříve do sezóny 2021. Frye ale prozradil, že to není pevné datum a INDYCAR může přechod na novou techniku klidně ještě odložit. Zároveň také podle sportovního ředitele probíhají rozhovory hned s několika výrobci, kteří by do americké série chtěli dodávat motory. Letošní ročník začíná už 12. března Zdroj: formule.cz, foto: Indycar/LAT USA Komentáře ke článku
|
Reklama