clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pagenaud se dočkal prvního vítězství na oválu

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 30.4.2017, 05:55

počet komentářů: 0


Loňský šampion Simon Pagenaud se na oválu Phoenix International Raceway dočkal prvního oválového vítězství. Výrazně mu k tomu pomohla žlutá vlajka, která zavlála po nehodě Takumy Satóa. Jeho rivalové se zasekli za o kolo zpět jedoucími piloty týmu Chipa Ganassiho a Pagenaud si tak nerušeně mohl dojet pro své jubilejní 10. vítězství v kariéře.

Start závodu poznamenala hromadná nehoda pěti vozů. Rus Aleshin ztratil kontrolu nad vozem, sestřelil lídra šampionátu Bourdaise. Při vyhýbání se mu dostali hodiny také Andretti a Chilton, ten při tom sestřelil ještě Grahama Rahala, který si ještě dal druhou ránu o vůz Sebastiena Bourdaise.

Odstraňování následků nehody trvalo 23 kol. Po restartu se Newgarden vyšvihnul na druhou příčku. Vítěz kvalifikace Castroneves svým soupeřům mírně odskočil. Při zastávkách v boxech se před něj ale dostal Will Power. Newgarden bojoval s mírně poškozeným přítlačným křídlem, tým se jej prozatím rozhodl na voze nechat.

Ve 135. kole při nájezdu na cílovou rovinku se Alexander Rossi lehce otřel o zeď. Zřejmě nezvládl vůz na studených pneumatikách. Musel znovu do boxů, a i když se následně na pár kol na trať vrátil. Tým uznal, že je monopost natolik poškozen, že nemá cenu v závodě pokračovat.

Tým Michaela Andrettiho v tu chvíli ztratil další vůz. Zatímco mechanici pracovali na Rossiho formuli, na stejném místě, ovšem mnohem silněji, vrazil do zdi také Sató. Zrovna v tu chvíli probíhaly zastávky v boxech. Trojice Power, Castroneves a Hildebrand byla na pit lane. Na trati zůstával už jen Simon Pagenaud.

Žlutá vlajka znamenala, že Pagenaud bude mít obrovskou výhodu. Když zamířil k mechanikům, vrátili se sice Power, Castroneves, Newgarden a Hildebrand do stejného kola, ve kterém jel i Pagenaud. Mezi ním a jeho pronásledovateli ovšem byla celá skupina jezdců, kteří byli o kolo zpět.

Po restartu se začali postupně probíjet polem. Zasekli se ale za dojicí pilotů Chipa Ganassiho Scottem Dixonem a Tonym Kanaanem, což v podstatě rozhodlo. Pagenaud postupně v čele závodu navyšoval náskok až na 8 vteřin.

Při posledních pit stopech se Power dokázal dostat před Ganassiho piloty a mohl se vydat za Pagenaudem.  Náskok stáhl až na 3 vteřiny, mezi ním a Pagenaudem ovšem byli ještě tři piloti jedoucí o kolo zpět. Castroneves, Newgarden a Hildebrand ovšem zůstali na trati za Dixonem a Kanaanem.

Do souboje se přimíchal ještě o další kolo zpět jedoucí Hunter-Reay, který se s vozem viditelně trápil. Při jeho předjíždění se Hildebrand dostal před oba piloty týmu Penske. Newgarden přitom navíc poškodil další přítlačné křídlo, jehož výměna v boxech znamenala propad na konec první desítky a ztrátu jakýchkoliv nadějí na lepší výsledek. Trápící se a frustrovaný Hunter-Reay odstavil svůj vůz v boxech. Stejně jako v Long Beach tak celý tým Michaela Andrettiho závod nedokončil.

Co se předtím nedařilo Castronevesovi s Newgardenem Hildebrand zvládl poměrně rychle, dostal se před Kanaana s Dixonem a vydal se stíhat Powera. To se mu povedlo 17 kol před koncem. Naděje přišla v posledních dvou kolech, když se Power zaseknul za pomalejším Muňozem. Hildebrand už toho ale nedokázal využít a závod dokončil na třetím místě.

I tak je to pro Hildebranda skvělý výsledek. Zvlášť vezmeme-li v úvahu, že si nedávno zlomil kost v zápěstí a vynechal kvůli tomu před týdnem závod v Alabamě. Na stupních vítězů stanul podruhé v kariéře a poprvé od závodu v Indianapolisu v roce 2011, kde boural v poslední zatáčce a ve zničeném autě jen sledoval, jak jej na cílové rovince předjel Dan Wheldon.

Průběh a výsledek závodu bude asi velkým budíčkem pro Hondu. Zatímco v prvních dvou závodech to byli piloti s jejím motorem, kteří si připsali vítězství, a mluvilo se o tom, že chevrolety ztrácí, ve Phoenixu Hondu Chevrolet naprosto vymazal. Nejenže se žádný s pilotů s motorem japonského výrobce ani nepřiblížil k tomu, že by snad bojoval o vedení v závodě, chevrolety navíc vydržely na trati déle. Což je všechno před Indy500, kde je spotřeba mnohdy rozhodujícím faktorem, pro týmy využívající motory Honda, hodně velké varování.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
 
2.
 W.Power  Team Penske
C
+ 9.1028
3.
 JR Hildebrand  Ed Carpenter Racing
C
+ 9.3417
4.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 16.5864
5.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
H
+ 1 kolo
6.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
H
+ 1 kolo
7.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
+ 2 kola
8.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
+ 2 kola
9.
 J.Newgarden  Team Penske
C
+ 2 kola
10.
 C.Muňoz  A.J. Foyt Enterprises
C
+ 3 kola
11.
 E.Jones  Dale Coyne Racing
H
+ 3 kola
12.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 4 kola
13.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
Porucha
14.
 C.Daly  A.J. Foyt Enterprises
C
+ 70 kol
15.
 A.Rossi  Andretti/Bryan Herta
H
Havárie
16.
 T.Sato  Andretti Autosport
H
Havárie
17.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
Havárie
18.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
Havárie
19.
 S.Bourdais  Dale Coyne Racing
H
Havárie
20.
 M.Chilton  Chip Ganassi Racing
H
Havárie
21.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
Havárie

Zdroj: formule.cz, foto: Indycar/LAT USA

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama