clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Rahal zakončil fantastický víkend druhým vítězstvím

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 5.6.2017, 00:50

počet komentářů: 0


Graham Rahal dokázal to, co se žádnému pilotovi před ním nepodařilo – vyhrát během jednoho víkendu oba závody IndyCar na okruhu v Detroitu. V novodobé historii byl takto úspěšný jen Scott Dixon, který v roce 2013 vyhrál během jednoho víkendu dvakrát v Torontu. Na stupních vítězů Rahala doplnili piloti týmu Penske Josef Newgarden a Will Power.

Tentokrát se start v Detroitu obešel bez komplikací. Sató držel vedení před Hunter-Reayem. Stejně jako v sobotu i v neděli rozjeli už v 7. kole někteří piloti strategickou hru. K mechanikům zamířili Hinchcliffe a Andretti. Rahal si v 9. kole vyšlápl na Hunter-Reaye a i přes lehký kontakt se před svého soupeře dostal.

Když to zkusil Castroneves, skončilo to dalším kontaktem. Hunter-Reay přišel o část křídla, Castroneves utrpěl  defekt zadní pneumatiky. Pro oba to znamenalo neplánovaný pitstop a v podstatě ztrátu nadějí na dobrý výsledek. Hunter-Reay byl 19., Castroneves 20.

V 17. kole se Rahal dotáhl na Satóa. Dostat před něj se ale nedokázal. Ve 21. kole se na duo Sató a Rahal dotáhl Power. Každým kolem stahoval celou vteřinu také Simon Pagenaud, byl to ale on, kdo jako první zamířil v 22. kole k mechanikům.

V následujícím kole si pitstop odbyli Sató a Power. Japonský pilot se udržel před Powerem. Rahal zůstal na trati ještě jedno kolo a když se vrátil, byl před Satóem. Na trati před ním byl sice ještě Newgarden, toho čekaly ale ještě dva pitstopy, Rahala jen jeden. Jeho rivalové Sató, Power a Pagenaud se navíc přimotali do souboje dalších pilotů o pozici.

Newgarden si dokázal vyjet náskok jedenácti sekund a po pitstopu v 29. kole se vrátil na pátém místě. Když se Rahal opět ujal vedení, měl na Satóa náskok 7,5 vteřiny. Za vítězem Indy500 jezdili Power, Pagenaud a Newgarden. Rahal ale postupně svůj náskok navyšoval.

V 33. kole zaútočil odvážně Ed Jones na JR HIldebranda, ulomil si o něj ale křídlo a Hildebrandovi způsobit defekt pneumatiky. K dalšímu neměl daleko Castroneves, který zaútočil agresivně na Marka Andrettiho. Opět došlo k lehkému kontaktu, tentokrát to ale vozy přestály bez újmy.

Poslední pitstopy vedoucí skupiny přinesly jen jednu změnu, když Power se v boxech dostal před Satóa. Newgarden zamířil do boxů jen o pár kol později. Rahal znovu převzal vedení, za ním byli Newgarden, který se při pitstopu dostal před stájového kolegu, Power, Sató a Pagenaud.

Rahal během klidné cesty do cíle narazil na překážku, když se zasekl za Hunter-Reayem, kterého chtěl předjet o kolo. Newgarden začal rychle náskok stahovat. Z 18 sekund bylo pět kol před cílem méně jak pět. Na rovince mezi 2. a 3. zatáčkou ovšem odstavil vůz s porouchaným motorem James Hinchcliffe. Když na trať vyjel zpomalovací vůz, vyvalil se hustý bílý dým z vozu Spencera Pigota.

Místo poklidného dojetí závodu pod žlutými vlajkami vyvěsila INDYCAR červenou vlajku. Na pitlane přesunula piloty, kteří byli mimo pořadí, na chvost startovního pole. První desítka se na trať vrátila v pořadí Rahal, Newgarden, Power, Sató, Pagenaud, Dixon, Rossi, Kimball, Daly a Castroneves. Zelené vlajky zavlály dvě kola před cílem.

Drama se ale nekonalo. Rahal Newgardenovi okamžitě začal ujíždět a v klidu si dojel pro druhé vítězství během 24 hodin. Teprve v osmém závodě sezony se některému z pilotů podařilo dosáhnout druhého vítězství. Letošní ročník by mohl vyrovnat či překonat ty rekordní, kdy se během jedné sezony z vítězství radovalo jedenáct pilotů.

I po druhém závodě v Detroitu vede šampionát Scott Dixon, druhá příčka patří Castronevesovi. Oba dva ještě letos nezvítězili. Vítěz Indy500 Sató se díky 4. místu z druhého závodu v Detroitu posunul na třetí místo. Rahal po dvou vítězstvích poskočil na šestou příčku.

Sezona IndyCar pokračuje už v noci ze soboty na neděli nočním závodem na Texas Motor Speedway.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
 
2.
 J.Newgarden  Team Penske
C
+ 1.1772
3.
 W.Power  Team Penske
C
+ 2.6228
4.
 T.Sató  Andretti Autosport
H
+ 3.8535
5.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
+ 4.0810
6.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
H
+ 4.6005
7.
 A.Rossi  Andretti/Bryan Herta
H
+ 6.1978
8.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
+ 6.6823
9.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 6.8439
10.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
H
+ 7.7201
11.
 C.Muňoz  A.J. Foyt Enterprises
C
+ 8.1160
12.
 C.Daly  A.J. Foyt Enterprises
C
+ 8.7847
13.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 9.6103
14.
 E.Gutierrez  Dale Coyne Racing
H
+ 13.1325
15.
 M.Chilton  Chip Ganassi Racing
H
1 kolo
16.
 M.Aljošin  Schmidt Peterson Motorsports
H
1 kolo
17.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
1 kolo
18.
 JR Hildebrand  Ed Carpenter Racing
C
1 kolo
19.
 O.Servia  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
1 kolo
20.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports
H
Porucha
21.
 S.Pigot  Ed Carpenter Racing
C
Porucha
22.
 E.Jones  Dale Coyne Racing
H
Porucha

Zdroj: formule.cz, foto: Indycar/LAT USA

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama