clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Bývalý šéf motorů Ferrari pracuje pro Aston Martin

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 19.10.2017, 12:00

počet komentářů: 0


Zdá se, že Aston Martin to pod vedením nového generálního ředitele Andyho Palmera myslí s F1 vážně. Od příštího roku bude tento výrobce luxusních sportovních automobilů partnerem Red Bullu, ale pouze jako titulární sponzor, motorů Renault se ani nedotkne. Od roku 2021 by ale chtěl do šampionátu dodávat vlastní motory a nyní si zřejmě najal zkušeného odborníka, aby zjistil, zda by to bylo reálné po technologické a finanční stránce.

Od roku 2021 totiž F1 začne užívat nový typ motoru, pravděpodobně twin-turbo s odlehčenou hybridní částí, a hovoří se i o rozpočtovém stropě na jeho vývoj. Do těchto pravidel a technologií se ve službách Aston Martinu ponoří Luca Marmorini, který pracoval pro Scuderii Ferrari v letech 1990 až 1999 a opět v letech 2009 až 2014, když mezitím vedl vývoj motorů a elektroniky týmu Toyota.

"Luca Marmorini nám pomáhá jako konzultant, protože pokračujeme v posuzování našich možností s pohonnou jednotkou pro rok 2021. Nikoho jsme nenajali na plný úvazek a vše zůstává v rovině úvah, zatímco se nadále účastníme setkání Pracovní skupiny pro pohonné jednotky F1," řekl Palmer.

Christian Horner, šéf Red Bull Racingu, se nedávno nechal slyšet, že jeho tým je otevřen možnosti, že by Aston Martin v budoucnu přešel z pozice hlavního sponzora do role motorového partnera. Avšak Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport, řekl, že spolupráce s Aston Martinem je pouze marketingová a v oblasti motorů je zajímavější spojení juniorského týmu Toro Rosso s Hondou. Je ale možné, že Red Bull zanedlouho podepíše s Hondou pouze na roky 2019 a 2020, přičemž rok 2021 by zůstal pro všechny tři strany, Red Bull, Hondu i Aston Martin, otevřený.

Zdroj: motorsport, Foto: Ferrari

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama