Red bully stále v nejlepší kondici |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Do třetice všeho dobrého. I tentokrát patřily oba nejlepší časy Red Bull Racingu. Rovněž potřetí byl nejrychlejší Ricciardo, i když tentokrát s tím nejmenším možným náskokem na Verstappena. Pokud jde o počasí, nenastala oproti čtvrtku žádná podstatná změna. Sem tam obláček, teploměr postupně vyšplhal z původních 23 na stále příjemných 25 stupňů, asfalt se zahřál na 40 stupňů. Po instalačních kolech se všichni vrátili do boxů. Renault oznámil, že oba jeho vozy vyjely s přepracovanými bočnicemi. Také dal na vědomí, že v seanci nasadí jen hyperměkké pneumatiky, aby se důkladně připravil na kvalifikaci. Záhy se ukázalo, že tuto strategii zvolili i jiní. Ultraměkká směs nakonec vůbec nepřišla ke slovu. Což předznamenává, že na ni zřejmě nikdo nevsadí ani ve druhé části kvalifikace a že do závodu všichni odstartují na nejměkčí variantě obutí. Räikkönen už po pěti minutách zaznamenal 1:13,7, Bottas zůstal těsně za ním. Sainz hlásil technikům, že mu špatně funguje volant. První skutečně špičkový čas 1:12,7 zajel po čtvrt hodině Hamilton. Jeho týmový kolega naopak v Saint Devote skončil v nouzovém výjezdu a při návratu se zadním křídlem otřel o svodidla. Byl neprodleně povolán do boxů, kde mu poškozený díl vyměnili. Ferrari kontrovalo. Vettel se díky výkonu 1:12,5 dostal do čela, Räikkönen se zařadil na třetí příčku za Hamiltona. Red bully se zatím nezapojily do hry, naopak sesterská tora rossa se překvapivě držela na čtvrtém (Hartley) a pátém místě (Gasly). U Williamse měli určitě radost ze Sirotkina, který se setrvale pohyboval v první desítce. Vozům stájeToro Rosso monacký okruh zjevně sedí Teprve kolem dvacáté minuty dali Ricciardo a Verstappen o sobě vědět. A hodně důrazně – u Australana se časomíra zastavila na 1:12,4, u Nizozemce ještě o desetinu dříve. Přetahovaná pokračovala a aktuální pořadí po třetině tréninku vypadalo takto: Ricciardo 1:12,2, Verstappen (+0,1), Vettel (+0,2), Hamilton (+0,5) a Räikkönen (+0,7). To však byla teprve předehra. Nastal masivní nápor na čtvrteční Ricciardovo maximum. Verstappen se dostal na 1:11,8, Ricciardo zůstal těsně nad 1:12,0. Přitlačil i Räikkönen (1:12,3). Naopak úplně u dna se potáceli Grosjean a k zármutku svých krajanů i domácí Leclerc. Sergej Sirotkin překvapil desátým místem Vettel přezul na svěží hypersofty a zaknihoval 1:12,0, zůstal nicméně třetí za Verstappenem a zrychlujícím Ricciardem. Nejlepší ze zbytku světa byl v té chvíli šestý Hülkenberg (1:13,1). Z této pozice ho ovšem záhy vytlačil navrátilec Bottas. Potom se už nic závažného nestalo a zdálo se, že všichni v pohodě dokrouží. Nic na tom nezměnilo ani Grosjeanovo probrzdění v zatáčce Mirabeau. Francouz ho ustál bez úhony. Totéž se bohužel nedalo říci osm minut před koncem o Verstappenovi. Náraz do bariéry odnesl nos jeho monopostu spolu se zavěšením kola a trénink byl přerušen. Maršálové odvedli perfektní práci a jezdci se stihli ještě na dráhu vrátit. Ricciardo toho využil a svého druha, jenž zasmušile mířil do padoku, překonal o jedinou tisícinu sekundy. Oba dva jako první v Monaku pokořili hranici 1:11,8. Odpoledne se máme nač těšit!
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama