Ricciardo má rekord i pole position |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Red Bull Racing měl v monacké kvalifikaci v akci pouze jediný vůz. S ním si ovšem Ricciardo vyjel postavení v čele startu a fantastický kvalifikační rekord 1:10,810. Verstappen to vše jen smutně pozoroval, protože po nehodě v poledním tréninku se nepodařilo dát jeho auto dohromady. Rudí býci byli obecně považováni za favority. Hojně se však diskutovalo o tom, zda poměr sil nezvrátí tajemný „kvalifikační režim“ Mercedesu a Ferrari. Otazník visel také nad Verstappenem, jenž v závěru třetího tréninku havaroval v pasáži u bazénu. Nejprve ohledně zvládnutí opravy převládal optimismus, s odhalováním rozsahu škod ovšem postupně vyprchával. Musela se vyměnit i převodovka, což automaticky znamenalo posun na roštu o pět míst zpět. Sen o dvou red bullech v první řadě se tak rozplynul. Šedá eminence rakouské ekipy Helmut Marko obvinil v přestávce mezi oběma seancemi ze zavinění bouračky Sainze, který údajně vjel Nizozemci do stopy. Max Verstappen kvalifikaci jen přihlížel Úvod první fáze patřil druhému sledu. Jenže časy Hartleyho (1:13,8), Gaslyho (1:13,8) a Magnussena (1:13,9) nechaly protagonisty v klidu. Z nich Vettel zaznamenal 1:13,2 a Hamilton 1:13,3. Pozornost se však spíše soustředila do boxu Red Bullu, kde se mechanici pokoušeli ze všech sil zprovoznit Verstappenův vůz. Pohled na pilota, apaticky postávajícího bez přilby a nálady, nicméně nevěstil nic dobrého. Jeho parťák zajel bez větší námahy impozantních 1:12,0. Na druhou příčku se posunul Räikkönen (1:12,7), stěžující si na blokující mercedes. Kromě Verstappena to měli řádně nahnuté Hartley, Ericsson, neustále na něco žehrající Stroll a Magnussen. Jak se později ukázalo, spasit se nedokázal ani jeden z nich. V pásmu ohrožení se dočasně pohyboval i Bottas. Z průběžné třinácté pozice se v jedné chvíli ocitl na sestupové šestnácté. Senzace se ovšem nekonala, druhým pokusem poskočil až na třetí místo za Ricciarda a Vettela. Odhad ze třetího tréninku, že to ve druhé části kvalifikace nikdo nezkusí na ultraměkkých gumách, se ukázal jako mylný. Vyrukovali na nich Bottas a Hamilton. Ricciardo se dostal časem 1:11,4 do jiné dimenze a Vettel na něj ztrácel jen dvě desetiny. Räikkönenův kvalifikační rekord z loňského roku tak vzal podle očekávání zasvé. Jeho vlastník se ho ovšem nehodlal tak lehce vzdát a Australanovi se přiblížil na rozdíl pouhých čtyř setin sekundy. Sázka na ultrasofty stříbrným šípům nevyšla. Ani jedno auto se na nich nedokázalo probít do první desítky a tak následoval pokorný návrat k většinové volbě. Vypjatou situaci oba jezdci s přehledem vyřešili a postoupili. To neplatilo pro Hülkenberga, Vandoornea, Sirotkina, Leclerka a Grosjeana, kteří se museli spokojit s umístěním na jedenáctém až patnáctém místě. Ve finálovém rozstřelu se tak představili Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas, Ocon, Pérez, Alonso, Sainz a Gasly. Dosud nevýrazné mercedesy byly náhle jako postříkané živou vodou. Hamiltonovi změřili 1:11,3, Bottasovi 1:11,4. Jenže Ricciardo měl tuto sobotu obuté sedmimílové boty. Skokově se zlepšil na těžko uvěřitelných 1:10,8. Vettel a Räikkönen se vklínili mezi duo Mercedesu, rozestupy ale byly minimální. Čekalo se na závěrečnou rundu. Největší odpor kladl Ricciardovi Sebastian Vettel V ní zaútočili Hamilton a Vettel. Ani jednomu to nevyšlo, byť obhájce titulu byl absolutně nejrychlejší v prvním sektoru. Nakonec na něj zbylo až místo ve druhé řadě vedle Räikkönena. Dobrou formu Force Indie potvrdili šestý Ocon a devátý Pérez. Ricciardo (na titulním snímku s Jackiem Stewartem) si v Monaku vybojoval už své druhé pole position. A nyní se bude usilovně snažit vytěsnit z paměti vzpomínky na ročník 2016, kdy o tuto výhodu a téměř jisté vítězství přišel hrubou chybou během zastávky v boxech.
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama