Divoké klání ovládl překvapivě Sató |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Japonec Sató se stal překvapivým vítězem závodu IndyCar Series v Portlandu. Závod se změnil doslova v pohřebiště favoritů. Satóovi vyšla strategie a závěru odolal tlaku Hunter-Reaye. Z favoritů na titul nakonec dopadl nejlépe Dixon, který závod dokončil na pátém místě. Pro Dixona závod nezačal dobře. Před ním došlo ke kolizi Veache a Hinchcliffea. Do divoké srážky byli zapleteni i Bourdais, Jones, Rahal, Andretti a právě Dixon. Nejhůře dopadl Andretti, který přeletěl přes Jonese a Hinchcliffea a skončil s autem otočeným kokpitem dolů. Dixon ale vyvázl bez poškození, udržel motor v chodu, couvl a mohl na chvostu pole pokračovat. Restart v 8. kole pohřbil šance dalšího z favoritů. Problémy s převodovkou připravily o naději na dobrý výsledek vítěze kvalifikace Powera. Ten se náhle propadl z 1. na 12. místo. V závodě pokračoval, hlásil ale, že mu nejde zařadit 1. rychlostní stupeň. Vedení se ujala dvojice Rossi a Hunter-Reay, která před skrumáží v prvním kole zdolala z první řady startujícího Newgardena. Kolem 17. kola zamířili první jezdci, kteří vsadili na alternativní strategii, do boxů. Pro lídra závodu Rossiho přišel pit stop v 28. kole. Nejdéle vydržel na trati Power, a to až do 37. kola. Další rána zasáhla v následujícím kole opět Dixona. Ten zastavil podruhé u mechaniků, při tom ale překročil rychlost v boxech a dostal penalizaci. Pokračoval na 20. místě. Ve 43. kole se dostal do problémů v technické pasáži před nájezdem na cílovou rovinku Power, což vygradovalo nárazem do bariéry z pneumatik. V závodě pokračoval se ztrátou celého kola. Záhy zamířil k mechanikům, kteří opravovali i problém s převodovkou a Power nakonec měl ztrátu sedmi kol. Těsně předtím, než Power naboural a zavlály žluté praporky, předjel jeho stájový kolega Newgarden Hunter-Reaye. Restart po Powerově nehodě přišel ve 47. kole. Dixon byl náhle na 11. místě. V dalším kole využil výhodu měkkých pneumatik oproti tvrdé sadě na voze Rossiho Newgarden a v nájezdu do 1. zatáčky se ujal vedení. Za nimi prohrál souboj i druhý z pilotů Andretti Autosport, když se Hunter-Reay propadl za Kinga. Další žlutou fázi způsobil v 56. kole Veach, který se roztočil na stejném místě jako Power. Taktická chyba připravila o dobrý výsledek další favority. Newgarden, Rossi a s nimi King a Leist zamířili do boxů. To se ukázalo jako chybné rozhodnutí. Newgarden se vrátil na 16. místě. Restart přišel v 61. kole. Dvojice Newgarden a Rossi v tu chvíli dělala závod, když se skoro jako jeden tým prokousávala polem směrem vzhůru. Hunter-Reay zamířil naposledy k mechanikům v 71. kole, o dvě kola později zastavil Dixon. Když na trati prudce zpomalil Ferrucci, reagovaly na to zbývající týmy povoláním pilotů k posledním pit stopům. Vedle Satóa, Bourdaise, Pigota či Pagenauda zamířili do boxů znovu Newgarden a Rossi. Rossi se na pit lane o centimetry vyhnul Pagenaudovi. V čele závodu jel Chilton, který jako jediný nezamířil k mechanikům. Za ním byli Sató, Hunter-Reay, Bourdais, Dixon a Pigot. Newgarden byl na 10. místě. Restart přišel v 82. kole. Pigot si vyšlápl na Dixona, který vědom si toho, že je malým zázrakem, kde teď je, se ani příliš nebránil. Rossimu se podařilo ještě překonat Newgardena a Fittipaldiho. Tím ale jeho posun polem vzhůru skončil. Newgarden měl na poslední stint tvrdou sadu pneumatik, což jeho šance na nějaký posun vzhůru předem pohřbilo. V závěru závodu se ještě Sató musel obávat o své první vítězství od loňské Indy500, ale Hunter-Reay, který jej dvě kola před koncem dojel, už na Japonce recept nenašel. A tak může Sató slavit třetí vítězství v IndyCar a tým Rahal Letterman Lanigan Racing první triumf od loňských závodů v Detroitu, které oba ovládl Rahal. Dixon nakonec navýšil náskok na Rossiho o další tři body na 29. Vzhledem k tomu, že za finálový závod se udělují dvojnásobné body, je to mezi oběma piloty ještě otevřené. Naopak pro dvojici pilotů týmu Penske Power a Newgarden je souboj o titul prakticky ztracený, oba ztrácejí shodně 87 bodů. Rozhodne se za dva týdny v kalifornské Sonomě.
Zdroj: formule.cz, foto: INDYCAR/LAT USA Komentáře ke článku
|
Reklama