Sató a Rahal si rozdělili první řadu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stájoví kolegové Sató a Rahal odstartují v neděli do třetího závodu letošní sezony IndyCar Series z první řady. Pro japonského pilota jde o osmé kvalifikační vítězství v zámořské kariéře. Naposledy startoval z pole position před rokem a půl v Poconu. Pro tým Bobbyho Rahala je to první kompletní první řada dokonce od roku 2005. Naposledy se piloti týmu Rahal Letterman Lanigan Racing tak kvalifikovali na Chicagoland Speedway v roce 2005, konkrétně Danica Patricková a Buddy Rice. Za nimi odstartují Dixon a Hinchcliffe, ve finálové šestce byli také Bourdais a nejlepší z pilotů s Chevroletem Pigot. Poprvé od závodu v Long Beach v roce 2014 chyběl v rozstřelu o pole position alespoň jeden z pilotů týmu Penske! Pagenaud a Newgarden byli prvními piloty nepostupujícími z 2. kvalifikační skupiny. Na roštu to ale znamená 14. a 16. místo. Výsledky posledního tréninku totiž poslali do stejné skupiny Dixona, Rahala, Powera, Hunter-Reaye, Satóa, HInchcliffea, Pagenauda, Newgardena, O´Warda, Ericssona, Chiltona a Hanleyho. Z nabité skupiny tak překvapivě nepostoupili dva piloti týmu Penske. I když už tréninky napověděly, že se stáji letos v Alabamě tolik nedaří. V semifinále pak skončila cesta pro Powera. Ten v prvním kole na červených pneumatikách udělal drobnou chybu, pokus odpískal a při tom druhém už nebyl dost rychlý. Postup mu utekl o necelé čtyři setiny. V semifinále chyběl také vítěz 1. tréninku Rosenqvist, který nedokázal postoupit z úvodní části. V jeho skupině šli dál Pigot, Herta, Ferrucci, Bourdais, Rossi a Harvey. Naopak konečná to byla pro Andrettiho, Leista, Rosenqvista, Kanaana, Jonese a Veache. Kromě Powera skončili v semifinále také oba piloti Andretti Autosport i Herta reprezentující sesterskou stáj Harding Steinbrenner Racing, která má s Andrettiho týmem technickou alianci. Výsledný čas Satóa 1:08,5934 je o více než vteřinu pomalejší, než ten, za nějž vloni získal pole position Newgarden. Na rekord okruhu, který od roku 2016 drží Bourdais, ztrácí dokonce přes dvě a půl vteřiny.
Zdroj: formule.cz, foto: INDYCAR/LAT USA Komentáře ke článku
|
Reklama