Rossi nedal soupeřům vůbec žádnou šanci |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Američan Alexander Rossi podruhé v řadě vyhrál závod IndyCar Series na okruhu v Long Beach. Letošní výkon byl ještě dominantnější než ten loňský. Rossi vedl 80 z 85 kol a v cíli měl na druhého Newgardena náskok 20 vteřin. Jestli se někdy musel o své vítězství Rossi obávat, bylo to na startu závodu, kdy na něj zaútočil Dixon. Američan jej ale za svými zády udržel. Takové štěstí neměl Pagenaud, který v prvních metrech závodu přišel o dvě příčky. Ve třetí zatáčce se srazili Pigot, Ericsson a Harvey. Leist navíc přišel o přední křídlo. Švéd byl označen za viníka a dostal trest v podobě průjezdu boxy. Na trať vyrazil zpomalovací vůz a v 5. kole se při restartu naskytla Dixonovi další šanci zaútočit. Rossi ale opět vedení udržel. Za Dixonem byli Power a Newgarden, následovali Rahal a Hunter-Reay. Pěkný souboj předvedli na začátku 7. kola O´Ward a Herta, přičemž vítěz z Austinu z něj vyšel vítězně. O´Ward ale zásadně zpomalil a během jednoho kola se přes něj přehnali další jezdci. Začal totiž výrazně šetřit palivo. Co tím sledovali, ale věděli zřejmě jen inženýři na jeho boxové zídce a Mexičanovi to žádný prospěch nepřineslo. Po 20 kolech vedl Rossi o 5,5 vteřiny před Dixonem, Power ztrácel další tři vteřiny. Obdobnou ztrátu měl i Newgarden. Za ním byli těsně za sebou Rahal a Hunter-Reay. Právě ten ve 25. kole zamířil k mechanikům. Rossi stavěl v dalším kole v okamžiku, kdy se dostal za o kolo pomalejší jezdce a jeho náskok se začal zmenšovat. Dixon zamířil do boxů ve stejnou chvíli. Na trať se vrátili na 9. a 11. místě, oddělení Leistem. Power a Newgarden pit stop natahovali, byť jejich závodním inženýrům musel pocuchat nervy Ferrucci, který v první zatáčce skončil v únikové zóně. Žlutá fáze ale nepřišla. Power se vrátil před Dixonem. Když zastavil Newgarden, od mechaniků se vrátil také před Dixonem a dokonce i před Powerem. Na Rossiho ztrácel pět vteřin. Power se musel bránit Dixonovi a problémy s overboostem na výjezdu z vlásenky pak umožnily Novozélanďanovi zaútočit. Power v první zatáčce ve 34. kole probrzdil a zamířil do únikové zóny, kde se musel otočit. Propadl se na osmou příčku. V polovině závodu měl Rossi už více než desetivteřinový náskok. Dixon ztrácel další vteřinu, dál byli v pořadí Rahal, Hunter-Reay, Pagenaud, Sató a Power. Šance na dobrý výsledek vyhasla v 50. kole pro Hertu. Nejmladší vítěz závodu v historii série totiž v 9. zatáčce byl přetáčivý, narazil do zdi a zlomil přední křídlo. Při tom poškodil také zavěšení a nezbylo mu, než odstavit vůz v boxech. Zklamáni tak mohli být i fanoušci, protože jeho sponzor pro tento závod, společnost King Taco, slíbil v případě Hertova vítězství tuto mexickou pochoutku zdarma pro všechny návštěvníky závodu. Hunter-Reay začal v 54. kole poslední kolo pit stopů. Rossi neriskoval, že ho na trati postihne to, co v Austinu, tedy špatně načasovaná žlutá fáze, a v 55. kole zamířil s náskokem přes 15 vteřin k mechanikům. Opět jej následoval i Dixon, kvůli problémům s palivovou hadicí ale zastávka trvala 18,6 sekundy a stála ho na trati hned několik míst. V boxech se Power dostal před Satóa, jinak se pořadí příliš neměnilo. V závěru závodu se nejurputněji bojovalo o třetí místo. To držel Rahal následovaný Hunter-Reayem a Dixonem. Prostřední jmenovaný byl prvním, kdo ze souboje odpadl, když musel v závěru šetřit palivo. Z umístění na stupních vítězů se nakonec neradoval ani Rahal. V posledním kole v nájezdu na protilehlou rovinku probrzdil, pak prudce zatočil na vnitřek dráhy a podle Dixona i IndyCar tím loňského šampiona zablokoval. Po skončení závodu rozhodlo vedení série, že šlo o nepovolený manévr a v pořadí posunulo Dixona na třetí místo. Rahal byl přesvědčený, že nešlo o zakázaný manévr. Přiznal ale, že kdyby to neudělal, o třetí místo by tak jako tak přišel, takže z penalizace nakonec nebyl až tolik zklamaný. Rossi věnoval vítězství dědečkovi, který zemřel den před závodem. Připomněl také, že se jedná o 200. vítězství pro tým Michaela Andrettiho. I druhý v cíli Newgarden musel být nakonec s umístěním spokojený. Přiznal, že na Rossiho jeho tým tentokrát neměl. Z pohledu šampionátu, který Newgarden vede, navíc 2. místo představuje dobré body. S bodovým přídělem byli spokojeni i Dixon a Rahal. Také Power prozradil, že se možná v souboji s Dixonem mohl do té zatáčky vejít, rozhodl se ale neriskovat a raději dojet sedmý, než skončit v bariéře z pneumatik. Teď bude mít navíc skvělou příležitost zlepšit si náladu. Začíná totiž květnový program, tedy Velká cena Indianapolisu a Indy500. Power vloni nemohl odjíždět ze Staré cihelny spokojenější, protože oba závody dokázal vyhrát.
Zdroj: FORMULE.cz, foto: INDYCAR/LAT USA Komentáře ke článku
|
Reklama