Rosenqvist si v Indianapolisu připsal první pole position |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Švéd Rosenqvist se na okruhu Indianapolis Motor Speedway radoval v pátek z premiérového pole position v kariéře v IndyCar. V závěrečném rozstřelu o dvě setiny porazil stájového kolegu a obhájce titulu Dixona. Pro tým Chipa Ganassiho je to 90. pole position v bohaté historii stáje. Do finálového rozstřelu se dostala překvapivá jména, naopak mnozí favorité skončili už v úvodních kolech kvalifikace. Ještě před posledními pokusy držel pole position Harvey. Týmu Meyer Shank Racing svědčí, že před Indy500 může absolvovat kompletní úvod sezony, a Harvey je zatím velmi příjemným překvapením. Do druhé řady se s ním postaví Herta, který předvedl další skvělý výkon a dokazuje, jak je letošní skupina nováčků v IndyCar silná. Do třetí řady se překvapivě dostal Jones, který byl nejlepší z chevroletů, a s ním vítěz posledních dvou ročníků Power. Ten měl na mále už v úvodní části kvalifikace. Posledním pokusem se dostal do postupové šestky, odsunul z ní ale stájového kolegu a lídra šampionátu Newgardena. Na Satóa, který byl v první skupině s časem 1:08.0663 nejrychlejší, ztrácel Newgarden přes půl vteřiny. Postup si zajistili také Bourdais, Rosenqvist, Harvey, Jones a Power. „Nebyli jsme ani blízko. Ztráta šesti desetin je velký problém. Nejsem si jistý, čím to je. Musíme na tom zapracovat. Máme ty nejlepší lidi, budeme se snažit s tím něco udělat,“ komentoval Newgarden výsledek kvalifikace. Nebyl jediným velkým jménem, kterému utekl postup z úvodní části. Za ním skončil stájový kolega Castroneves, který to zkusil rovnou na měkké sadě pneumatik. A až za ním se umístil vítěz z Long Beach Rossi. Tým Andretti Autosport mohl po úvodní části kvalifikace balit. Společně s Rossim nepostoupil také Andretti a ve druhé skupině skončili Veach a Hunter-Reay, jehož trápí nachlazení. Ze druhé skupiny byl nejrychlejší Herta s časem 1:08,1921. Dál šli také Dixon, Ericsson, Rahal, Pagenaud a Pigot. Naopak pro Ericssonova zkušenějšího kolegu Hinchcliffea kvalifikace také skončila už v úvodní části. Herta byl znovu nejrychlejší i v prostřední části kvalifikace, když předvedl výkon 1:07,8887. Stříbrnou příčku obsadil Rosenqvist, třetí byl Harvey. Power, Dixon a Jones obsadili zbylé tři postupové příčky. Rahal a Pagenaud odstartují do závodu ze 4. řady, Ericsson a Bourdais pak z páté a Sató s Pigotem obsadí startovní pozice 11 a 12. Ericsson se musel v kvalifikaci cítit jako doma ve Švédsku. Teploty totiž byly nebývale nízké, celý den se pohybovaly kolem 11 °C. Na sobotu, kdy se závod jede, předpovídají meteorologové sice až 18 °C, odpoledne ale očekávají déšť. „Byl to vlastně velmi klidný den pro vozy číslo 10 i 9. Byli jsme v první pětce ve všech trénincích. Stejně ale musíte předvést nejlepší výkon. Je to tak, že když ztratíte desetinu, přijdete snadno i o šest pozic. Je to psychicky náročné projít takovou kvalifikací, kde můžete být první, ale při příštím průjezdu cílem už pátí. Je to na vás tlak, abyste zajeli skvělé kolo,“ komentoval vítěznou kvalifikaci Rosenqvist.
Zdroj: FORMULE.cz, foto: INDYCAR/LAT USA Komentáře ke článku
|
Reklama