IndyCar se přesouvá na západní pobřeží |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Už jen dva závody zbývají do konce letošního ročníku IndyCar Series. Závěrečné závody hostí tratě, na které se IndyCar v posledních letech po delší pauze vrátila. Na okruhu v Portlandu se nezávodilo přes 10 let a návrat si odbyl před rokem. Sezona skončí na okruhu Laguna Seca v Kalifornii. Závodem v Portlandu končí maraton tří závodních víkendů v řadě. Dva oválové závody – Pocono a Gateway – se nepovedly žádnému z favoritů na titul. I přesto, že dojel pátý a sedmý, vyšel z nich nejlépe lídr šampionátu Newgarden. Naopak Rossiho šance na titul výrazně klesly. Okruh Trať v Portlandu má velmi zajímavou historii, a to nejen tu závodní. Na místech, kde okruh nyní stojí, totiž existovalo celé město – Vanport. To vyrostlo narychlo ve 40. letech pro dělníky v nedalekých loděnicích. Ze 40tisícového města se ale po válce stalo 18tisícové a jeho krátká historie skončila v květnu 1948, kdy se protrhla hráz, smetla ho povodeň a nechala jen silnice a základové desky domů. Silnice se ale staly neoficiálním závodištěm pro místní mládež. V roce 1971 byl okruh přeasfaltován a stal se oficiálně závodní dráhou. Od roku 1984 pak hostil závody IndyCar, a to až do roku 2007. Loňský závod Do Portlandu se vrací jako obhájce prvenství Sató, který je zároveň i vítězem minulého závodu. Oba triumfy spojuje to, že jich Japonec dosáhl po nečekaném vývoji a hodně mu pomohla i výborně zvolená strategie. Závod v Portlandu se před rokem vůbec nepovedl favoritům. I přes velké problémy to byl Dixon, kdo z něj vyšel nejlépe a našlápl k pátému titulu. A to přečkal vážnou kolizi v úvodním kole, při které Andretti skončil hlavou dolů, i penalizaci za překročení rychlosti v boxech. Naopak Powera vyřadila kombinace vlastní chyby a poruchy a Newgardena špatně zvolená strategie. Závěrečné klání tak už bylo jen duelem mezi Dixonem a Rossim. Na co se zaměřit Portland může být pro Newgardena smečí v souboji o titul. V Laguně Seca se sice pojede o dvojnásobné body, Newgarden má ale na Pagenauda náskok 38, na Rossiho 46 a na Dixona už 70 bodů. Druhý titul může být po neděli na dosah ruky. Newgarden se ale musí bezpodmínečně vyvarovat podobných kousků, jaké předvedl v Ohiu, když neúspěšně zaútočil na Hunter-Reaye a v posledním kole přišel o spoustu bodů. Před 18 lety začala nenápadně v Portlandu jedna rekordní série. I přes vážnou nehodu během závodního víkendu v Detroitu, kvůli které zmeškal minulý závod, stál na roštu mladý Brazilec Tony Kanaan. Vypadl sice hned v prvním kole, ale na startu pak nechyběl dalších 315 závodů. V neděli snad tento rekordní zápis nejvíce po sobě následujících startů v IndyCar rozšíří na 316. Nejen v čele můžeme sledovat napínavou bitvu. Ferrucciho a Rosenqvista dělí v souboji o nejlepšího nováčka jen dva body. Potvrzuje se, že letos se sešla nebývale silná skupina nováčků. Bez šance stát se tím nejlepším z nich není ani Herta, který jako jediný z debutantů má na kontě vítězství. Po delší přestávce opět uvidíme na roštu tým Meyer Shank Racing a Jacka Harveyho. Stáj začala letošní sezonu, po Indy500 se už ale představila jen dvakrát. Aktuálně řeší svoji budoucnost. Nastupovat chce i příští rok, jestli to bude jen pár závodů nebo celý ročník, však zatím nevědí ani majitelé týmu. Hledat ale musejí jiného partnera. Ze Schmidt Peterson Motorsportu se stal McLaren a místo Hondy bude jezdit s chevrolety. Michael Shank chce ale zůstat věrný japonskému motoru. Portland International Raceway Časový harmonogram (SELČ) Sobota 31. 8. Neděle 1. 9. Zdroj: FORMULE.cz, foto: INDYCAR/LAT USA Komentáře ke článku
|
Reklama