Dva tréninky absolvovali piloti IndyCar v Laguně Seca v pátek odpoledne. První v pořadí byl v programu označený jako druhý trénink, ihned po něm následoval „nácvik zastávek v boxech“, který nahradil nedělní warm up.
Pro piloty to ale byla v podstatě další půlhodinka k trénování, protože zatímco někteří skutečně pilovali pit stopy, část pole se věnovala testování, jak dlouho vydrží měkká sada pneumatik a jak výrazný výkonnostní propad je na konci její životnosti čeká.
Na chvostu výsledkové listiny druhého tréninku opět skončil Rossi. Bylo to ale tím, že jako jeden ze dvou pilotů, tím druhým byl Chilton, nepoužil měkkou sadu pneumatik. Rossi a jeho tým potřebovali kompenzovat výpadek způsobený minimem odjetých kol v prvním tréninku a tak sbírali data na tvrdé sadě pneumatik.
Hunter-Reay využil měkké sady a stlačil čas pod hranici minuty a 10 vteřin. Druhou příčku obsadil s odstupem dvou setin Rosenqvist. Herta skončil ve 2. tréninku na třetím místě. Pagenaud byl nejsilnějším z uchazečů o titul a také nejlepším pilotem s chevroletem. V první pětce nechyběl vedle Rosenqvista a Herty i třetí nováček Ferrucci.
Dixon, který způsobil jediné přerušení tréninku a tím si vysloužil pětiminutovou stopku, když skončil v 10. zatáčce v únikové zóně, obsadil sedmou příčku za lídrem šampionátu Newgardenem.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
01:09,9105
13
2.
Felix Rosenqvist
Chip Ganassi Racing
Honda
01:09,9305
+ 0.020
15
3.
Colton Herta
Harding Steinbrenner Racing
Honda
01:09,9317
+ 0.021
14
4.
Simon Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
01:10,1353
+ 0.224
11
5.
Santino Ferrucci
Dale Coyne Racing
Honda
01:10,2066
+ 0.296
6
6.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
01:10,2248
+ 0.314
14
7.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
01:10,2722
+ 0.361
10
8.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
01:10,3350
+ 0.424
13
9.
Marcus Ericsson
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
01:10,3910
+ 0.480
12
10.
Charlie Kimball
Carlin
Chevrolet
01:10,4359
+ 0.525
11
11.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
01:10,4426
+ 0.532
14
12.
Takuma Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:10,4468
+ 0.536
16
13.
Spencer Pigot
Ed Carpenter Racing
Honda
01:10,4632
+ 0.552
14
14.
Conor Daly
Andretti Autosport
Honda
01:10,4633
+ 0.552
16
15.
Max Chilton
Carlin
Chevrolet
01:10,6346
+ 0.724
11
16.
Zach Veach
Andretti Autosport
Honda
01:10,6620
+ 0.751
15
17.
Matheus Leist
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
01:10,7009
+ 0.790
10
18.
Sébastien Bourdais
Dale Coyne Racing
Honda
01:10,7061
+ 0.795
10
19.
James Hinchcliffe
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
01:10,7730
+ 0.862
13
20.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:10,8807
+ 0.970
19
21.
Ed Jones
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
01:10,8846
+ 0.974
13
22.
Tony Kanaan
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
01:10,9484
+ 1.037
13
23.
Alexander Rossi
Andretti Autosport
Honda
01:11,0234
+ 1.112
13
24.
Jack Harvey
Meyer Shank Racing
Honda
01:11,0584
+ 1.147
14
Ve „warm upu“ chyběl Francouz Bourdais. Stěžoval si na bolest krku a skončil v péči lékařů. Rossi naplno využil toho, že pošetřil měkké pneumatiky a pohodlně s náskokem téměř osmi desetin trénink vyhrál.
Hunter-Reay tentokrát skončil na druhé příčce před Hertou, Dixonem a Dalym. Teen je tento víkend stájovým kolegou Rossiho, Hunter-Reaye a dalších pilotů týmu Andretti Autosport.
Pagenaud zajel šestý čas, Newgarden byl až šestnáctý. Piloti týmu Penske byli mezi těmi, kteří testovali, co snesou měkké pneumatiky. Power na nich vydržel 18 kol, v závěru se ale jeho čas zhoršil o dvě vteřiny.
Červené vlajky tentokrát zavlály dvakrát, když na obdobném místě na výjezdu z boxů měli problémy nejprve Jones a následně Herta.
V závěru se do potíží dostal i Rossi. V posledním kole mu došlo palivo a v Corkscrew musel vypnout motor. Do boxů se ale díky spádu, který okruh v druhé polovině má, dostal i na volnoběh.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Alexander Rossi
Andretti Autosport
Honda
01:10,0988
11
2.
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
01:10,8926
+ 0.794
14
3.
Colton Herta
Harding Steinbrenner Racing
Honda
01:10,8950
+ 0.796
11
4.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
01:11,0371
+ 0.938
14
5.
Conor Daly
Andretti Autosport
Honda
01:11,1182
+ 1.019
12
6.
Simon Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
01:11,6939
+ 1.595
18
7.
Takuma Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:11,8590
+ 1.760
19
8.
Max Chilton
Carlin
Chevrolet
01:11,8839
+ 1.785
18
9.
Felix Rosenqvist
Chip Ganassi Racing
Honda
01:11,9168
+ 1.818
18
10.
Matheus Leist
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
01:12,1161
+ 2.017
18
11.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
01:12,1296
+ 2.031
14
12.
Ed Jones
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
01:12,1402
+ 2.041
14
13.
Charlie Kimball
Carlin
Chevrolet
01:12,3297
+ 2.231
19
14.
Zach Veach
Andretti Autosport
Honda
01:12,4342
+ 2.335
17
15.
Marcus Ericsson
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
01:12,5036
+ 2.405
19
16.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
01:12,6557
+ 2.557
19
17.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:12,6597
+ 2.561
14
18.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
01:12,6807
+ 2.582
19
19.
Spencer Pigot
Ed Carpenter Racing
Honda
01:12,7008
+ 2.602
14
20.
Jack Harvey
Meyer Shank Racing
Honda
01:12,8349
+ 2.736
19
21.
Santino Ferrucci
Dale Coyne Racing
Honda
01:13,0335
+ 2.935
18
22.
James Hinchcliffe
Schmidt Peterson Motorsports
Honda
01:13,3935
+ 3.295
16
23.
Tony Kanaan
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
01:13,4652
+ 3.366
14
Zdroj: FORMULE.cz, foto: INDYCAR/LAT USA
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.